A legrégebbi hazai autós médium, az Autó Motor "hasábjain" jelent meg ma egy friss teszt a jelenlegi legerősebb, leggyorsabb szériagyártású Daciáról, a 150 lóerős turbómotorral szerelt Dusterről.
Az Autó Pult friss tesztjét szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani, ami kivételesen nem valamelyik 1.33-as vagy dízel Dustert vette górcső alá, hanem a friss, ropogós 999 köbcentiméteres háromhengeres turbós kis benzinmotorral szereltet.
A koronavírus járvány miatt a Dacia március 18-án leállította a romániai, és nem sokkal később a marokkói gyártósorait is.
Annak idején már hírt adtunk egyszer erről a távolba szakadt autóról, ami Eduard Palaghiţă tulajdonában van.
Lehet hogy tévedünk, de a nemrég megjelent hazai autóeladási, első negyedéves jelentés szerint most először fordult elő, hogy a magyar piacon egy Dacia gyártmányú személygépkocsiból adtak el a legtöbbet.
A Dacia nem a gyakori megújulásáról a legismertebb autómárka a világon, és ezzel nincs az égvilágon semmi baj.
Csak annyi, hogy javasoltam helyszínt egy esetleges jövő évi összeröffenésre! Tapasztalatom szerint tavasszal, már nem fogunk találni.
@Macilka
Ennek a hibrid változatnak így nem sok értelme van.
A motor lepkepú, de legalább 4 hengeres és nem turbós. Városi bohózatokhoz még jól jöhet a csöpp akkumulátor bele, de nem arra a felhasználásra való, amire a sajátomat használom.
A múlt héten is kb 700 km-t nyomtam bele - egy kis kiruccanás a sógorékhoz.
Arról már nem is szólva, hogy megjártam Zwickau-Hannover-Chemnitz-Erfurt-ot, majd hazajöttem - 5 nap, 3100 km.
Szóval a hibridnek is megvan a helye, de ahhoz meg kissé drága, hogy az ember villogjon, neki környezetkímélő autója van.
Mondjuk nem tudom, mennyire környezetbarát autó az, melynek percenként háromszor elindul-leáll a motorja, sohasem lesz üzemmeleg.
Vajon a motorolaj bírja a savasodást? Kétlem, de hátha valaki tud erről nyilatkozni.
Sziasztok! Hátha van valakinek ötlete: fűtőventillátor fokozatok megszűntek, csak full fordulat van. Tegnap még működött...
(Duster 1.6 sce 2018. dec.)
Gondolom, szerviz lesz a megoldás, de hátha...