Lehet hogy tévedünk, de a nemrég megjelent hazai autóeladási, első negyedéves jelentés szerint most először fordult elő, hogy a magyar piacon egy Dacia gyártmányú személygépkocsiból adtak el a legtöbbet. Az összesített január-márciusi adatok szerint ez a modell a Dacia Lodgy volt! Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy ez az elsőség nagyban volt köszönhető a tavaly megjelent családi autótámogatási kedvezménynek. Ha a számokat jobban megvizsgáljuk, szembeötlő, hogy a Lodgy az egyetlen olyan "hagyományos" autó a listán (a Ford Tourneo már kisbusz), amit 7 személyes kivitelben is meg lehet vásárolni. A magyarok vásároltak is belőle, egészen pontosan 1440 Lodgy került az utakra, a második helyezett Skoda Octaviából alig fogyott kevesebb, 1263 darab. A dobogó harmadik fokára a Toyota Yaris került még fel, 1090-es darabszámmal. Érdekesség, hogy a Suzuki Vitara eladásai mintha megtorpantak volna (ötödik hely, 981 db), a Duster pedig nem fért bele a top 10-be. Az idei első negyedévben amúgy 32670 személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 5 százalékkal kevesebb, mint a tavaly esztendő hasonló időszakának adata.
6 Hozzászólás
Véleményem szerint nem jó irányban haladnak a dolgok az autóipar egészét tekintve. A gépjárművek rettenetesen megdrágultak az utóbbi 20 esztendőben, köszönhetően a kéretlen "fejlesztéseknek". Én személy szerint egy erős és tartós motor, biztonságos passzív karosszéria és klímaberendezés hármasát szeretném, és semmi mást. Ott tartunk jelenleg, hogy a vásárlók szemében az úttartás, a motortechnika, a vezethetőség semmit sem számít, ha van az autóban 20 fényű LED világítás, hanggenerátor, táblafelismerő, stb...
Ezen nincs mit csodálkozni: ha nem csak elől akarsz elférni, bizony a Loncsinál keresve sem találhatsz jobb ár-érték arányú új autót.
Ha picit szélesebb lenne, és elférne 3 isofixes gyerekülés a hátsó sorban, még jobban fogyna...
@Samu Misi: És még milyen igazad van. Sokan vesznek Lodgyt, de jónéhányan végül mégis másikat választanak (olvasom a NAgycsaládos autóvásárlási csoportban), főleg idén, mert a Lodgy sajnos eléggé hozzádrágult a konkurrenciához. Olcsóbb, de sajnos már messze nem annyival és így már sok esetben egy másik is jó/jobb választás. Persze ez pénztárca és igényfüggő, akinek a Lodgy is csak a "0 önrész" konstrukcióban fér bele az nem is kerül kísértésbe máshol körülnézni.Mi is Lodgyban gondolkodtunk, csillogó szemmel néztem a Dacia Majálison a két nagy gyerekkel a gyönyörű bordó Lodgyt... aztán jött az ősz és ahogy konkretizálódott, hogy mit szeretnénk és bár még nem feltétlen lenne ideje, de a környezetvédelmi normák szigorodása miatt érdemes lenne most lépni a Lodgy mégis kiesett egy Toyota ProAce City Verso Shuttle javára, mert annak tolóajtaja van, hosszabb, így a 3. sor mögé is már elférnek akár bőröndök is, szélesebb (ha nem tévedek a Lodgy alig szélesebb, mint a Logan MCV,) és a gyerekekkel már nagyon várjuk, hogy ne legyen gyakorlatilag egymásnak szorítva a 3 gyerekülés a második sorban - az Isofixes ülés nem Isofixszel van rögzítve, hogy egyáltalán elférjenek. És akárhogy vesszük, azért modernebb, jóval biztonságosabb lesz. Jó autók a Daciák és főleg akkor voltak jók, amikor vettem - 2016 - mert a 2014 óta kötelező 4 légzsák, ESP, stb. miatt és a nem is annyira rossz törésteszt miatt (ez nézőpont kérdése) jó alternatíva volt, de sajnos eljárt felettük etekintetben az idő. Meglátjuk az utódok javulnak-e ebben is. És remélem - bár engem egy ideig most már nem fog érinteni - jön a Dodgy, azaz a Lodgyt beleolvasztják a Dokkerbe és lesz egy hosszú tolóajtós Lodgy, vagy jön a Sandman "normál" változata.
Szabad megtudni, mennyivel volt drágább a Toyota a Lodgy-nál? Nem mintha nekem aktuális lenne.
Nehéz közvetlenül összehasonlítani, mert mások a motorok, hosszok, felszereltségek tartalma.
Nekünk a hosszú Shuttle (tehát a második felszereltségi szint a 4-ből) az alap benzines motorral szűk 900eFt-tal drágább, mint a Lodgy 15th Celebrations. De előbbi 110LE, utóbbi 130; előbbi 25 cm-rel hosszabb (ha a rövidhez hasonlítom, ami reálisabb, akkor 630k lett volna az eltérés). A Lodgy előnye, hogy a harmadik sorban is kibillenthető az ablak, de a Toyotánál is elektromos az ablak a második sorban a tolóajtó ellenére (az említett Shuttletól).
Szóval van bőven felár és van amiben még így is jobb a Lodgy (pl. bőr multikormány), főleg dízel esetén, cserébe halkabb és technikailag modernebb, főleg ami a biztonsági kütyüket illeti. Majd ha végre itt lesz, akkor meglátjuk, hogy jó döntés volt-e, a nagyobb hossztól és szélességtől azért félek, de a gyerekek miatt valamit valamiért.