Nálunk is többször felmerült már, hogy vajon tudja e még tartani ár/érték előnyét a nagycsaládos támogatással felturbózott Dacia Lodgy a konkurenciával szemben? Az Autónavigátor járt utána a témának frissen megjelent
cikkében, amiben egy Lodgy-t állítanak szembe többek között egy Toyota Proace City Verso-val, vagy éppen egy Opel Combóval, műszaki és financiális értelemben egyaránt. A konklúzió nem egyértelmű, elég sok az ismeretlen az egyenletben és hát a szubjektum is ott van a képben, hiszen az autóvásárlás erősen emocionális dolog, még akkor is, ha családi egyterűekről van szó. Lodgy vagy valami más? Ez a kérdés, válasszatok!
1 Hozzászólás
Áttanulmányoztam, kipróbáltam a PSA K9, azaz Peugeot-Citroen-Toyota-Opel testvéreket, és az a helyzet, hogy a Lodgyval valamit nagyon eltaláltak. A PSA-ban a rövid (4.4m-es, tehát kb. Lodgy méretű) verzióban a leghátsó sor felnőttnek használhatatalan. A Lodgyban teljesen jó. Az alapfelszereltségnél olyan dolgok hiányoznak (elektromos ablak hátul, tolatókamera, tetősín pl.), ami a Daciánál jóval kevesebb pénzért benne van. A Lodgynak az 1.3-as motorja elvileg jobb, mint az 1.2-es manuális a PSA-nál. Magasabb felszereltség a PSA-nál már csak az automata váltós motorral van, ami 7.5 millió Ft-ról indul, de inkább 8 a legalapvetőbb extrákkal. Ugyanúgy összeszerelési problémák vannak a PSA-nál, kiálló ez-meg-az, 1 hónap után cserélendő vezérlés, gyújtótrafó, toronycsapágy stb. Az Opel-szerviz nem tud mit kezdeni az Opel Combóval. Szóval nem egyszerű összehasonlítani, de az biztos, hogy a Lodgy egy nagyon jól kitalált autó.