hireladasok.png
Mindenhol a járműgyártás és értékesítés válságáról olvashatunk, amit a Reanult Group hivatalos első félévi adatai is mutatnak.

A Renault Groupe világszerte 1.256.658 járművet értékesített az első félévben, ami 35%-os visszaesést jelent a 2019. év közel 2 milliós értékhez képest. A korlátozásoknak és a vele együtt járó válságnak köszönhetően márciustól szinte leállt a gépkocsi kereskedelem, ami aztán a nyitást követően júniustól kezd magához térni. Ebben a hónapban a Renault volt a legkeresettebb márka Európában. Ráadásul az elektromos járművek közül a ZOE-ból fogyott a legtöbb az első félévben (37 540 db), melyből 11 ezer júniusban. A második félévben ezt az utat követve érkezik Európában a Twingo Z.E. és új E-TECH hibrid motor, mely mellett új Duster Amerikában és egy új SUV Indiában bevezetése várható. A helyzet a Daciát még a csoporton belüli átlaghoz képest is nagyobb mértékben sújtotta, hiszen 46,2%-os a visszaesés. Még ennél is magasabb az Európai piacon, ahol 48,1% a csökkenés. Viszont a júniusi eladásoknál szerencsére már a Dacia esetében is látszanak az ügyfelek visszatérésének jelei.

A Dacia nagy visszaesésében biztosan szerepet játszik az elmúlt évek sikere, hisz volt honnét rontani, de kérdés mit hoz a jövő? Mert ha az alapokban is kárt okoz a válság, nagyon nehéz, szinte lehetetlen lesz visszakapaszkodni a korábbi szintre. Mindez szerintem hatással lesz a fejlesztésekre is, amiben eddig is inkább csak másodlagosan részesült a márka. De ki tudja, lehet épp a válság nyitja meg az utat újabb vásárló rétegek felé.