A Dacia még a mai nap folyamán lerántja a leplet a teljesen új platformra épített autóiról. 2004-ben minden a Logannal kezdődött, ma pedig vele fog folytatódni a történet. Nemsokára megpillanthatjuk az új Logant és Sanderót, valamit annak Stepway változatát. A Renault új, moduláris alvázára épülő (CMF-B) új Daciák innentől kezdve már nem az elavult Clio II-es alapokra építkeznek. Ez elkerülhetetlen volt, mert abba már nem lehetett volna beépíteni az új motorokat és elektronikát, valamint remélhetőleg a biztonság is nőni fog. Kérdés, hogy a modellváltás mekkora áremelkedéssel fog párosulni, mert egészen biztos, hogy emelkedni fognak majd az árak. Hamarosan kiderül, mely motorokkal kezdődik a forgalmazás, valamint az is, tényleg lesz e hibrid, vagy tisztán elektromos Dacia. Tippünk szerint igen, mert a Renault Csoportnak érdeke a szén-dioxid kvóta betartása, aminek csak a káros anyag kibocsájtás drasztikus csökkentésével lehet megfelelni. Izgatottan várjuk mi is az új információkat, addig is nézegessük a sajtófotókat. Az új Logant az alábbi országokban fogják forgalmazni: Albánia, a Balti államok, Bosznia & Hercegovina, Bulgária, Csehország, Spanyolország, Magyarország, Montenegró, Koszovó, Macedónia, Marokkó, Moldávia, Új Kaledónia, Lengyelország, Szerbia, Szlovákia, Tahiti és természetesen Románia. Az új Dacia család bemutatásra a tervek szerint 2020. szeptember 29-én kerül sor.
10 Hozzászólás
Nem látom a kombit. Nem lesz? Vagy csak később. A Logan nagyon tetszik annak alapján, amennyit így látni belőle. Jó lenne ha a hátsó üveg együtt emelkedne az ajtóval. Akkor talán nem is kellene kombi.
Na fogadjunk, mi NEM lesz az új Dáliában:- víz- / olajhőfok-mérő- ha vízhőfok-mérő mégis lesz, akkor nem lesz visszaszámoló a következő olajcseréig- legalább 4 fokozatú ablaktörlő-intervallumkapcsoló - még 1x thx RSDönCI-nek a beszerelésért és a felprogramozásért! Gyerekek, el sem tudjátok képzelni, mennyivel kényelmesebb lett így a vezetés, ha esetleg elered az eső!- magasságban állítható első biztonsági övek- tengelyirányban is állítható kormány- 6 fokozatú váltó a 115Le-s DönCI-hez - hogy 130-nál csak 2000 f/p-t forogjon a főtengely- kikapcsolható start/stop. Hadd ÉN döntsem el, pl pályázás után a parkolóba kihajtáskor, mikor álljon le a motor.- szellőztethető első ülések- hőbefúvó hátra- ikerfényszóró - eléggé gyérnek hat a H7-es izzó, igaz, ha kiég, akkor nincs 2 perc kicserélni- 55 vagy 60 literes tüzelőanyagtartály- ODB2-n lekérdezhető motorolaj-hőfok- normális klíma, ami pl a kombit áthűtené- kicsit hosszabb ülőlapok- kanyarba bevilágító fényszóró - és nem a ködlámpa!Bár ne lenne igazam és minden benne lenne, ami kell!Ne legyen benne:- radaros tempomat - én még normális radaros tempomatot nem láttam, mindegyik fékez, ha egyre közelebb ér az előtte lévőhöz. Érdekes módon, elveszem a gázt / kikapcsolom a tempomatot és nem kell fékeznem. Aki nem hiszi el, hogy 98400km-nél még mindig a gyári fékbetétek és tárcsák vannak a talicskámban, annak a talin szívesen megmutatom. De amit látom, nem lesz tali, nagy kár!- digitális klíma: hadd ÉN állítsam be a hőfokot, ne kapcsolgassa ki és be a klímát. Gondolom jót tesz vele a kompresszor kuplungjának a ki-be kapcsolgatással.Úgy bemelegítésnek ennyi. Ha esetleg behozzák, szívesen górcső alá veszek egy szerkezetet és megírom, NEKEM mi tetszik benne és mi nem.
Nekem is tetszik az új Logan, itt az ideje leváltani régit?
A régit el ne add! Hamarosan levizsgáztathatod veteránnak.
Várom a technikai adatokat, és a belső fotókat. Nekem a Sandero jobban tetszik, a Logant picit Vestásnak látom, szokni kell...
Mondhatni, randa. A Sandero sokkal szebb lett.
Lassan-lassan kiöregszik a 2004-es laurám. De szépen mutatna egy ilyen a helyén!