A mai sajtótájékoztatón két világpremiert mutatnak be, amelyek teljesen elektromosak:
- Új bemutató autó, amely a Renault CMF-EV platformra épülő jövőbeli elektromos hatchbackje.
- Dacia Spring, a mindenki számára hozzáférhető elektromos autó.
A rendezvény a Renault elektromos és villamos modellek kibővített választékát mutatja be, így debütál az Renault Arkana E-TECH Hybrid, az új hibrid SUV Coupe.
A Dacia Spring valójában egy mini SUV lesz: hossza 3.73 méter, szélessége a tükrökkel együtt 1.62, magassága pedig 1.51 méter. Ezekkel a méretekkel ideális második autó lehet, főleg városi használatra. A Spring négy személyes, ezen gondolom, a méreteit látva senki nem csodálkozik. A motorja mindössze 33 kW (44 lóerő) teljesítményű, a 125 Nm-nyi nyomatéka azonnal rendelkezésre áll, a WLTP hatótávolsága 225 km (26.8 kWh-s akkucsomaggal). Alapból 230 Voltos töltőkábel jár az autóhoz, minden ennél erősebb, gyorsabb töltési mód opcionálisan megvásárolható. A leggyorsabban a 30 kW DC terminállal tölthető fel, ekkor 1 óra alatt 80%-ra lehet felpumpálni elektromos árammal az akkukat. Mint minden Daciára, természetesen a Springre is érvényes a 3 év vagy 100.000 km-es jótállás, az akkumulátor csomagra ez 8 év vagy 120.000 km. A Springet elég jól felszerelték, szériában kapja a kötelező elemeket, úgy mint ABS, ESP, elektronikus fékerő határoló, sebességhatároló, hat légzsák, automata fényszóró, vészfék asszisztens. Ez utóbbi 7 és 170 km/h között az első parkoló radarok segítségével először csak figyelmezteti, majd önmagától meg is kezdi a vészfékezést, ha nem észlel emberi beavatkozást. (Nehezen tudom elképzelni, hogy 44 lóerővel képes lenne a 170 km/h-ás sebességre, mivel maximum 125 km/h a végsebessége.
5 Hozzászólás
Ez gyorsan ment...
Klikk!
Én még arra vagyok kíváncsi, mennyire és mit erősítettek meg a karosszérián, hogy az EU-ban is árulni lehessen? Az Indiai piacon a biztonság nem tartozik a prioritások közé...
6,5 millás alapárral igaz, hogy a legolcsóbb, de mondjuk hasonló áron (szintén nem) kapható a Citigo, ami autószerűbb és 60 kW-os motorja van. Ezen biztos nem bukik pénzt a Dacia, mivel pofátlan ára lett. 390 HUF/EUR árfolyamig garantálják az árat? Köszi, tehát az euro árát megszorozták 390-nel 360 helyett. "Hülye vevők fizessenek."
Szűk egy éve a jóval erősebb, "márkásabb", és nagyobb akkus Citigo/UP EV listaára is 6,5 millió volt.
Ez belsőégésű motoros autóra lefordítva olyan, mintha mondjuk idén egy Sandero 1.0 annyiba kerülne, mint egy éve egy Polo GTI.
Kéne! De attól tartok, itt évek telhetnek el a megrendeléstől az átvételig.