Miért tekinthető forradalminak a Dacia Spring?
Elővettük azokat az elemeket, amelyek a Daciát olyan sikeresé teszik, és alkalmaztuk őket 100%-ban elektromos autózás világában. Ez a harmadik újítás, amelyet a márka elhozott az autóiparban; miután a Logannal már forradalmasítottuk az új autók, a Dusterrel pedig az SUV-ok piacát. A Dacia Spring egy egyszerű és megbízható, 33 kW teljesítményű motort hordoz, amely életre keltheti ezt a sokoldalú és praktikus városi autót. Képességeinek köszönhetően ez a modell olyan autósok széles körének felelhet meg, akik verhetetlen áron fedezhetik fel az elektromos vezetést, és élvezhetik annak előnyeit: nincs motorzaj, nincs sebességváltás, azonnali reakció a „gázadásra”, stb. A Dacia Spring a legolcsóbban megvásárolható e-autó a piacon.
Hogyan hasznosította a Renault Groupe az elektromos szakértelmét a Dacia Spring esetében?
A Dacia Spring tervezése és bevezetése a Renault Groupe elektromos járművek terén szerzett több mint egy évtizedes tapasztalatára támaszkodott. A csoport folyamatosan fejlesztette elektromos autóinak motorjait, akkumulátorait és felszereltségét, nagyszerű innovációval és szakembergárdával rendelkezik. Ez előnyös a csoport összes márkájának, beleértve a Daciát is. A Renault Groupe a Dacia Springhez is hozzáadta szaktudását az új mobilitási mód tekintetében. A magánszemélyek számára készült gépkocsi mellett elérhető lesz egy változat az autómegosztáshoz (carsharing). Az elektromos autók megosztása terén vezető autógyártóként - Európában az e-carsharing 60% -át adja, ZITY-vel autómegosztó szolgáltatást működtet - a Csoport jól ismeri a rövid távú bérleti módszer követelményeit. Ehhez egy egyszerű, praktikus és robusztus járműre van szükség: a Dacia Spring ennek abszolút megfelel!
A Spring tervezésénél hogyan a tudták alkalmazni a Daciaánál korábban megismert tulajdonságokat, az egyszerűséget, a robusztusságot és a praktikumot?
A Dacia Spring beltere meglepően a tágas, amely méltó egy kis szedánhoz, és kategóriájában a legnagyobb csomagtérkapacitással rendelkezik. SUV-megjelenése, megbízhatósága és biztonsági jellemzői hozzájárulnak robusztusságához.
Mint minden Dacia modell, ez az első elektromos jármű is kiemelkedik kínálata egyszerűségének köszönhetően: alapvetően egy akkumulátorral és kétféle felszereltséggel lesz majd rendelhető (ez nem is meglepő, hiszen az e-autók minden gyártónál alapvetően néhány felszereltséggel kaphatóak – szerk.). A Daciánál megszokott 3 év és 100 000 kilométer garanciát vállalunk minden alkatrészre, ami az akkumulátor csomag esetében 8 évre és 120 000 kilométerre bővül. Az összes elektromos autó közös jellemzője és előnye a csökkent mechanikai kopás. Sokoldalúsága lehetővé teszi a vezető számára, hogy feltöltse a járművet egy egyszerű otthoni normál csatlakozóaljzaton vagy egy nagy intenzitású töltőeszközön, egy nyilvános (pl. bevásárlóközpont) gyorstöltő terminálon, vagy akár gyorstöltő állomáson. A teljes WLTP ciklusra a hatótávolsága 225 km, ami a városi WLTP ciklus esetében 295 kilométerre növekszik.
1 Hozzászólás
A teljes WLTP ciklusra a hatótávolsága 225 km, ami a városi WLTP ciklus esetében 295 kilométerre növekszik.
.
.
Ezt meg kell szorozni 0.6-tal és kijön a valós hatótáv. Már ha úgy használod, mint a belsőégésű rokonát.
Egyébként meg 0.8-cal, ha a valósat akarod. Még szép, hogy meseszerű értékeket hoznak le a marketingesek, különben mivel magyaráznák az arcpirító árat a Ft/€ keresztárfolyamon kívül?
Kizárt, hogy a villanymotorja egyedi lenne, mivel manapság software-sen mindent lehet állítgatni, így ennek a teljesítményét is hááát... megfelezték, leharmadolták.
6.5 millióért legalább 45kWh-s akkupakk kellene a kocsiba, alapáron a 11kWh-s töltési lehetőséggel.