A jármű értékesítési adatok első félévének ismeretében előző
cikkünkben azt a kérdést tettük fel, hogy van-e visszaút. A harmadik negyedév adatai szerint valami már elmozdult, de még nem „látjuk a fényt”. A Renault Group által kiadott adatok ismertetése előtt viszonyításképpen álljon itt, hogy a globális járműpiac a harmadik negyedévben 4%-ot esett, míg az első félévben 28% volt a csökkenés. A Dacia értékesítési darabszám első féléves 46,2% -os visszaesése után a harmadik negyedévben már „csak” -8,6%-ot produkált. Ez már nem sokkal rosszabb, mint a Renault Group átlag, de az éves adatokban még mindig nagy a lemaradás. A teljes 2020. évre nézve elmondható, hogy mintegy harmadával (-34,8%) esett vissza a Dacia értékesítés. Még ennél beszédesebb adat, hogy közel 200 ezer darab Daciával fogyott kevesebb.

Régiós adatokat nézve látható, hogy Dél-Amerika továbbra se állt talpra, hiszen ott a csoport visszaesése most is 40% felett van, ebből is kiemelkedik Brazília, ahol megfeleződött a piac. Reményt keltőnek mondható, hogy a csoport Európai értékesítése szeptemberben már 8%-kal nőtt, és a 2020. szeptember 30-án meglévő megrendelések száma 60% -kal magasabb, mint a rendelkezésre álló a készletállomány. Kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő...
2 Hozzászólás
Az, hogy nem lesz(?) Logan III kombi, nagy öntökönszúrásnak tűnik.

A másik hasonló dolog pedig, hogy nincs normális benzines motor a L3-ban Az 1.33-as kéne bele, nem kell szénné húzni, elég a 100-120 Le is.
Mielőtt valaki a torkomnak esne, hogy de hát a CO kvóta meg miegymés, csak szeretném azt megértetni, hogy a CO kvótának egyszerűen SEMMI gyakorlati haszna és értelme sincs.
Miért? Egy kicsit összetettebb a válaszom, szóval bocs, ha kicsit csapongok:
- hiába egyre kevesebb a henger, egyre kisebb ccm-ek a motorok, minél kisebb a motor, annál több segédberendezés és erősebb anyag kell, hogy a megfelelő(bb) teljesítményt ki lehessen venn belőle
- hiába van szívó 1000 ccm-es motor, az is csak 3 hengeres és bizony nem 800-900 kg-t kell megmozgatnia, hanem 1000kg feletti tömeget és még a légkondi "forgatásáról" nem is beszéltünk
- megoldás: rövidebb váltófokozatok, 90 km/h-hoz legalább 2500, ha nem 3000 fordulat / perc kell és akkor máris ugyan ott vagyunk a CO-ban, mintha 1.2 / 1.3-as motor lenne 4 hengerrel - mert annak kevesebbet kell forognia ugyan azon tempó tartásához. (Emlékeim szerint a szívó 1.4-es 5-ben 70km/h-nál 2000f/p-t nyomott, 1.5 DönCI-nél 5-ben 2000-nél óra szerint 110-et. És még kisebb is volt a CO, a légkondi használata pedig nem fogta meg a motort - ok, a NOx-ra mindjárt visszatérek.)
- a legtöbb megfújt benzinesen is van már részecskeszűrő - Dieseleseknek: DPF helyett OPF - Otto Particuar Filter. Szóval a D/O/PF is beette magát ide. Szintén NEM szereti a klozettól a konyháig használatot, egy kicsit többet kell vele menni.
- a mild-hibrid - ejtsd: műhibrid - sz.rok semmit sem érnek. Az az egy-két deci, amit összesen megfog az indulások / gyorsítások miatt, annyira nem oszt és nem szoroz, hiába próbálják a torkunkon lenyomni: mivel ÉN többnyire pályázom, a mutató is többnyire 110, vagy felette van, itt bizony lópikulát sem használ az 1-2 kWh-s pótakku, szóval csak ballaszt.
Azt már elengedtem, hogy valaha is tegyenek a L3-ba Diesel-motort, ha már a Merci sem építi be a jó öreg 1.5 DönCI-t, mert nem éri már meg fejleszteni, hogy az Euro VII normának megfeleljen. Pláne, akinél többet forog az indítómotor, mint a főtengely, ott nyilván be sem melegszik se a motor, se a teljes kipufogórendszer. Ezek nélkül pedig E7 ide, E7 oda, nem lesz megfelelő a motor környezeti hatása.
Mi lenne a jobb megoldás? Mondjuk az, ha a Springből egy-két aprósággal megtámogatnák a Diesel-t:
- 12-15kWh-s akkuval ~80-100 km-t el lehet játszani a városban - már ha valaki érez magában annyi erőt, hogy végig ülje a dugókat
- és a MediaNav-ban lévő GPS alapján már fel is készülhetne a pályázásra. Apró kérdés: hideg a motorblokk, hideg a motorolaj, pláne nem is cirkulál. Majd kiérek a pályára, és padló... vajon hogy fogja érezni magát a motorblokk, a turbófeltöltő tengely, hiszen még nem is cirkulál a motorolaj! Valahogy erre az apróságra még senki sem válaszolt... vajon miért nem?
Az optimális megoldás az lenne, ha iszonyat pénzért lehetne bejönni Bp-re. Nekem ne mondja senki, hogy a munkahelyére pl Érdről Gödöllőre jár mindennap, és nem tömegközlekedik. Szóval le kéne szoktatni a felesleges Bp-n lévő autózásról az embereket. Nem igaz, hogy minden kocsiban csak egy ember van, akinek mindennap olyan fontos tennivalója van, hogy kocsi nélkül nem tud meglenni, mert az hazudik.
(Ha mindennap lakásokat újít fel, az kivétel.)
Azt a megoldást látom - és ellenzem(!) -, hogy autómegosztás legyen. Persze amikor nem a saját autóról van szó, mindjárt a többség magasról lekakkantja a kocsit. Na, többek között ezért sem adom ki a kezem közül a talicskámat, az olyan patent, hogy egy kollégával innen egyszer a használt autókról beszélgettünk és azt mondta, csak egyvalaki autóját venné meg...
Nem eladó!
Még folytathatnám az eszmefuttatást, de nem akarlak untatni titeket.
Szia Sheme!
Teljesen jó sz eszme futtatásod. Én tovább lépnék egy kicsit. A Spring nekem nagyon tetszik. Sajnos úgy tűnik csak a flotta emisszió csökkentését szolgálja. Kevesebb büntit kel fizetni. Értelme annyi, hogy az új autók árai stagnálnak egy kicsit. És nem szállnak tovább az égbe. Pedig kéne! Még száz km-es hatótávval is. Főleg ha kormányunk komolyan gondolná az elektro mobilitást. És nem másfél napig ( akarom mondani 30 óra) élne a pályázat. És ismét elmondom: megvakulok a fekete alaptól. Nem lehetne berakni egy kapcsolót, mint annó Magyarország egyik legnépszerűbb autós oldalán. Persze, ha a többségnek ez tetszik . . . Széles utat.