dustertce150.jpg
A tavalyi esztendő nem volt egyszerű és nagyon sokan várták, hogy mihamarabb véget érjen. Na nem mintha ezzel az elmúlással bármi is magától megváltozna, de a remény hal meg utoljára, ahogy mondani szokták. A nyomorult koronavírus járvány nyomott hagyott szinte mindenhol, mindennapi életünket és a gazdaságot egyaránt felforgatta. Így történt mindez a hazai autópiaccal is, sajnos nem csak az értékesítéssel, hanem a teljes ellátási lánccal is. Számokkal leírva, 2019-hez képest 18,9 százalékos volt az új gépjármű értékesítés zuhanása tavaly. Az előtte lévő esztendőkben 15-20 százalékos növekedést sikerült produkálni 2016-al kezdődően, igaz, volt honnan felkapaszkodnia a hazai értékesítésnek. 128.031 darab személygépkocsi talált gazdára 2020-ban, ez, a zuhanással együtt is több, mint amennyivel a piac szereplői előzetesen számoltak. Ebben a számban azonban benne van az állami nagycsaládos támogató program és a villanyautók megsegítésére szánt pályázat okozta vásárlási kedv is. A márkák összesített dobogós sorrendjét a Suzuki (14.783), a Toyota (számomra meglepő a második helye, 12.672), és a Ford (11.741) jelentette. A negyedik helyen viszont ott van a mi autónk, a Dacia, amelyből szinte ugyanannyi fogyott, mint 2019-ben: 10.589 a tavalyi 10.469-el szemben. A Renault csak a tizedik helyet csípte meg (5.039), az Opel mögött, de a Mercedes előtt.

Ha a statisztikát típusokra bontjuk, az első helyen mindjárt két SUV található, a Suzuki továbbra is a Vitarával biztosítja az első helyét (6.882), de mögötte ott lohol a Dacia a Duster 3.806 darabos eladásával. Amúgy a SUV-ok nagyon mentek 2020-ban is, az első tízben csak különböző divatautó áll! Az idei év még jobban a villanyautózásról fog szólni, a nagy kérdés, hogy a Dacia mekkora piaci részesedést tud majd kiharcolni magának a kicsi hazai piacon.