Igaz, hogy csak érintőlegesen Dacia, de mindenképpen érdemes megemlékezni a ma bemutatott új Renault SUV-ról, a kisméretű, Kiger névre keresztelt városi padkajáróról. A kimondottan Indiai piacra szánt csöppség a Renault új padlólemezét használja, tengelytávolsága kereken 2500 mm. 16 colos alufelniken állja a sarat, amit most szó szerint kell érteni, hiszen Indiában nagyon sok az aszfaltmentes útszakasz, és ha jön a monszun, akkor bizony sár is van. Hasmagassága 203 mm, a teljes hosszát éppen sikerült 4 méter alá (3991 mm) belőni, magassága 1,6 méter, a belső szélessége pedig 1414 mm. A képeket elnézve elmondható, hogy a külső illeszkedik a jelenlegi Renault arculatba, kicsit a Captur vonásait is felfedezhetjük benne, főleg az Kiger farán. Az utastere is nagyon pofásra sikeredett, a több mint 20 cm-es középső fektetett tabletet remekül integrálták a középkonzol tetejére. Csomagtere sem kicsi, alapból 405 literes, ami 879 literig bővíthető. Az utastérben további 29 liternyi tárolókapacitás áll rendelkezésre, a kesztyűtartó is nagy, majdnem 5 literes az űrtartalma. Kétfajta motorja ugyanarra a blokkra épül, 1.0 literes szívó, 72 (96 Nm), vagy 100 lóerős (turbó, 160 Nm) teljesítménnyel. Tudom szubjektív, de nagy kár, hogy nem ezzel a karosszériával kerül az európai piacra a Dacia Spring...
1 Hozzászólás
Kár bizony, hogy nem ez lesz az elektromos. Ez nagyon jól néz ki! De már megszokhattuk, hogy az Indiaiak mindenből többet kapnak
Nekik jutott korábban több olyan Dacia modell is, ami úgy agyon volt kárpitozva, mint nálunk 1-1 luxus autó. Bőrkárpitos Logan 1, Tetőklímás-befúvós Lodgy, stb.