A Dacia ma publikátla új 7 személyes szabadidőautójának a nevét, amihez egy rövid promóciós videót is publikáltak. A modellnek a Jogger nevet választották, ami állításuk szerint egy erős és nemzetközi név, a sportot, a szabadságot és a pozitív energiát idézi. Fontos szempont volt a név választásakor, hogy könnyen ejthető legyen, valamint a név végi „er” - végződés a szabadidőautós hangsúlyt hivatott jelképezni. Ez a modell a kifutó Lodgy-t váltja majd, a trendeknek megfelelően crossover formában, noha körvonala inkább az első generációs Logan MCV-t juttathatja az eszünkbe. Választható lesz 5 vagy 7 üléses modellként, állításuk szerint sok apró okossággal. Az autó megkapta a friss márkaarculatot, a hátulján csak egy Dacia felirat található.
Az Jogger hivatalos bemutatója szeptember 3-án, párizsi idő szerint 10 órakor lesz, egy online esemény kereteiben. Élőben először a müncheni autószalonon lesz megtekinthető. Forgalmazása várhatóan 2022 első felében indul majd, hazánkban hasonló népszerűsége lehet a nagycsaládosok körében, mint a Lodgy-nak. Árról és motorizáltságról még nincs információ.
8 Hozzászólás
Kívül szép, belül egy igényesebb Lodgy. Valahol olvastam, hogy később (talán 2023, de ebben nem vagyok biztos) lesz 1,6-os hibrid, automata váltóval. Azért az jó lehet, persze kérdés az ára...
Most pár napja olvastam a hírt, hogy a Dacia Sandero Európa szerte nagy kedvenc, veszik mint a cukrot, a Duster is nagyon kapós. Amíg így megy a márkának az eladás a mostani árakon, hülyék lennének olcsóbban adni. Nem jó hír ez nekünk, de a tények azok tények.
PS: Mivel ez tud 7-üléses lenni, a sokgyerekeseknek a nagycsaládos kedvezménnyel azért magas labda lesz, szóval biztos rengeteget látunk majd belőle.
Én ennek az autónak az alapváltozatáért bármikor adnék 3 millió Forintot.
Kár, hogy szerintem szűk 6-ba fog kerülni, amennyiért meg kb. bármit kap az ember (KIA Ceed kombi, stb).
Ha nem lesz belőle 1.5Dci és 1.3Tce, el is áshatják ????Jól néz ki, de nekem többet nem lesz új Daciám az tuti. Elegem van a gyenge klímából, hogy hónapokig pakolom bele a hiányzó extrákat. Meg mint a Lodgynál, hogy 4 év után lett végre tökéletes, mert a gyári futóműve egy fos, a belsejét full ripittyára kellett szedni és újra összerakni, hogy ne nyekeregjen, stb. stb. Értem én, hogy ár-érték arány, meg kompromisszum, de elég volt. Most a Sanderom és a Lodgym is jobb, és sokkal többet tud mint új korában, alig van bennük km, alaposan karban vannak tartva. Ennél többet egy új Dacia modell se nyújt.
Elegem van a gyenge klímából...
Na ez az egyik neuralgikus pont. Egyébként most halt be a klímakompresszorom. Ugye ennek indításánál van egy klattyanó hang, ez most nincs.
Meg az is "vicces", hogy be van csatornázva a kocsi, de utólag kell hátra vezetni a légbefúvót - ami messze nem olyan hatékony, mintha gyárilag rendesen megcsinálták volna, hogy a kézifékkar mögött lenne a nyílása, de mindegy.
hogy hónapokig pakolom bele a hiányzó extrákat.
Ugye a kedvenc vesszőparipám az a fránya ablaktörlő-bajuszkapcsoló. Akinek még a gyári van a Logan II-jében benne, az el sem tudja képzelni azt a kényelmet, amit a Clio II/III(?)-ba szerelt bajuszkapcsoló ad. Sokszor kiveséztem, ugorunk.
Meg aztán ott van, hogy a jobb oldali ablaktörlő pont olyan végállásban áll meg a felső törlésénél, mint a bal. Ergo lesz egy háromszög, ami gyönyörűen gyűjti a vizet és pont az "arcba" folyik. Nem ám, hogy alá törölne a bal ablaktörlőnek - valamelyik tavalyi kommentben RSDönCI lefényképezte, ott meg lehet nézni.
a gyári futóműve egy fos
A Logan II-é is. Emlékeim szerint sem a Classic-ban, sem a Logan I-ben nem kellett annyit korrigálni az egyenesfutáson.
Nemrég egy kombi Fókát vezettem - oda-vissza Cavtat-ba (HR) - egy-egy hosszabb szakaszon és eléggé meglepő volt, hogy a Fókán nem kellett korrigálni. Fogalmam sincs, mi van abban a futóműben, hogy nem imbolyog.
Visszatérve a Jollira, vagy mi a rákra:
- 1.0-s 3 hengeres túlfújt motor: a röhej kategóriája. Persze majd jönnek a teszterek, akik egyedül ülnek benne és kijelentik, milyen jól viszi a porszáraz üres tüzelőanyagtartállyal és sík úton a bódét. Mondjuk ha hárman beleülnének és beletennék a búvárfelszereléseiket, palackokkal együtt, már nem lenne olyan "vidám" az élet. Az emelkedőről meg nem is beszélve.
Értem én, hogy CO2, meg fogyasztás, csakhogy az ilyen kicsi lópikula motor sem fog 3.5 liter benzint fogyasztani. Jó lesz az 8-9 liternek is. Városban pedig kissé drága bohóckodni való ez az autó. És ott sem fog sokkal kevesebbet enni, pláne rövid távokon - be sem melegszik a motor a klozet és a kocsma között.
- az 1.5 DCI alaposan letisztult, kiforrott konstrukció lett - biztosan vannak még gyermekbetegségei. Pont egy ilyen DönCI lenne az ideális a talicskába:
- van normális, Diesel-es nyomaték
- hosszú váltóáttétellel bizonyára kevesebbet inna, mint az 1.0-s lepkepú
Amit még ki fognak hagyni az új talicskából, az a pótkerék. Már így is 50k-t kérnek el érte. Szerintem 30-ért vesz magának az ember felnistül egy új kereket. Vagy még ennyiért sem.
- köszönhetően a fantasztikus Ft/€ árfolyamnak, ez a szekér is legalább 4.999e Ft-tól indul. Ha összekonfigolnál magadnak egy normális verziót, könnyedén 7 körül találhatod magad.
Elszálltak az új - és a használt, de most ne keverjük azokat ide - autók árai. Már a Dacia sem budget, hanem kezd elérhetetlen lenni.
Aki nem tudná, miről beszélek: 2013-as 1.5 DCI - 75 Le / 200 Nm - került listaáron 2.999 eFt-ba. És ebben már benne volt a MediaNav. Igaz, utólag került bele a tolatókamera, meg az ablaktörlő-bajuszkapcsoló.
Most DönCI nélkül, kicsit erősebb fényszórókkal, bőr nélküli L3 1.0 három henger LPG-vel 5.2 m Ft körül van. Vicces, sőt, inkább siralmas.
Én is elengedtem a márkát. Amennyiért ezeket most árulják, annyiért, vagy alig többért jelenleg jobb autókat is lehet kapni. Az I-es Loganom zseniális, és annak el is néztem a hibáit, mert anno kis túlzással fele annyiba került, mint egy "rendes" autó. Jelenleg egy KIA Ceed Vagy Skoda Scala kedvezménnyel kb. annyi, mint egy Logan...Nagyon drágák lettek az autók, és ennyiért egy Dacia nekem már túl nagy kompromisszum lenne. Ha már el kell ennyi pénzt tapsolni, akkor már mást akarok... A Tesco-s farmert sem veszem meg Levis árban... A fenti autó amúgy tetszik, de kiindulva a lépcsőshátú árából...