A mai sajtótájékoztatón két világpremiert mutatnak be, amelyek teljesen elektromosak:
- Új bemutató autó, amely a Renault CMF-EV platformra épülő jövőbeli elektromos hatchbackje.
- Dacia Spring, a mindenki számára hozzáférhető elektromos autó.
A rendezvény a Renault elektromos és villamos modellek kibővített választékát mutatja be, így debütál az Renault Arkana E-TECH Hybrid, az új hibrid SUV Coupe.
A Dacia Spring valójában egy mini SUV lesz: hossza 3.73 méter, szélessége a tükrökkel együtt 1.62, magassága pedig 1.51 méter. Ezekkel a méretekkel ideális második autó lehet, főleg városi használatra. A Spring négy személyes, ezen gondolom, a méreteit látva senki nem csodálkozik. A motorja mindössze 33 kW (44 lóerő) teljesítményű, a 125 Nm-nyi nyomatéka azonnal rendelkezésre áll, a WLTP hatótávolsága 225 km (26.8 kWh-s akkucsomaggal). Alapból 230 Voltos töltőkábel jár az autóhoz, minden ennél erősebb, gyorsabb töltési mód opcionálisan megvásárolható. A leggyorsabban a 30 kW DC terminállal tölthető fel, ekkor 1 óra alatt 80%-ra lehet felpumpálni elektromos árammal az akkukat. Mint minden Daciára, természetesen a Springre is érvényes a 3 év vagy 100.000 km-es jótállás, az akkumulátor csomagra ez 8 év vagy 120.000 km. A Springet elég jól felszerelték, szériában kapja a kötelező elemeket, úgy mint ABS, ESP, elektronikus fékerő határoló, sebességhatároló, hat légzsák, automata fényszóró, vészfék asszisztens. Ez utóbbi 7 és 170 km/h között az első parkoló radarok segítségével először csak figyelmezteti, majd önmagától meg is kezdi a vészfékezést, ha nem észlel emberi beavatkozást. (Nehezen tudom elképzelni, hogy 44 lóerővel képes lenne a 170 km/h-ás sebességre, mivel maximum 125 km/h a végsebessége.