dacia_spring_eway.jpg
Ma 17 órától Luca de Meo, a Renault Groupet vezérigazgatója elndítja a "Renault eWays" -t, és bemutatják a Renault Groupe elektromos és hibrid innovációit egy digitális sajtótájékoztató keretében. A mai bemutatót követően 2020. október 15-27. között folyamatosan tart majd a Renault eWays első kiadása, egy online zajló eseménysorozat a példátlan elektromos élményért. Ebben az időszakban szakértők, partnerek, az elektromos mobilitás egyéb érintettjei fognak előadást tartani, vitázni a fejlesztési lehetőségekről, a technológiai újításokról, a városok jövőjéről, arról ami ránk várhat.

A mai sajtótájékoztatón két világpremiert mutatnak be, amelyek teljesen elektromosak:

- Új bemutató autó, amely a Renault CMF-EV platformra épülő jövőbeli elektromos hatchbackje.
- Dacia Spring, a mindenki számára hozzáférhető elektromos autó.

A rendezvény a Renault elektromos és villamos modellek kibővített választékát mutatja be, így debütál az Renault Arkana E-TECH Hybrid, az új hibrid SUV Coupe.


Dacia Spring Belso1

Dacia Spring Eway2

Dacia Spring Eway3

Dacia Spring Eway4

Renault Megane Eways

A Dacia Spring valójában egy mini SUV lesz: hossza 3.73 méter, szélessége a tükrökkel együtt 1.62, magassága pedig 1.51 méter. Ezekkel a méretekkel ideális második autó lehet, főleg városi használatra. A Spring négy személyes, ezen gondolom, a méreteit látva senki nem csodálkozik. A motorja mindössze 33 kW (44 lóerő) teljesítményű, a 125 Nm-nyi nyomatéka azonnal rendelkezésre áll, a WLTP hatótávolsága 225 km (26.8 kWh-s akkucsomaggal). Alapból 230 Voltos töltőkábel jár az autóhoz, minden ennél erősebb, gyorsabb töltési mód opcionálisan megvásárolható. A leggyorsabban a 30 kW DC terminállal tölthető fel, ekkor 1 óra alatt 80%-ra lehet felpumpálni elektromos árammal az akkukat. Mint minden Daciára, természetesen a Springre is érvényes a 3 év vagy 100.000 km-es jótállás, az akkumulátor csomagra ez 8 év vagy 120.000 km. A Springet elég jól felszerelték, szériában kapja a kötelező elemeket, úgy mint ABS, ESP, elektronikus fékerő határoló, sebességhatároló, hat légzsák, automata fényszóró, vészfék asszisztens. Ez utóbbi 7 és 170 km/h között az első parkoló radarok segítségével először csak figyelmezteti, majd önmagától meg is kezdi a vészfékezést, ha nem észlel emberi beavatkozást. (Nehezen tudom elképzelni, hogy 44 lóerővel képes lenne a 170 km/h-ás sebességre, mivel maximum 125 km/h a végsebessége. smile