r_dam_1159975.jpg
A mai napon a Renault vezetősége egy nagyszabású, a Renault Csoporthoz tartozó összes márkát érintő megújulási tervet jelentett be, amelynek része lesz természetesen a Dacia is. A következő 5 esztendőben a Ladával szorosabb együttműködés veszi kezdetét, amely leginkább racionalizálást jelent majd. A jövőben sokkal több részegységen osztozik majd a két gyártó, amellyel egyszerűsödik a gyártás is. Persze a Dacia továbbra is Dacia marad, megtartva azokat az erényeket és erősségeket, amelyek eddig jellemezték a márkát. A CMF-B padlólemezre fognak a továbbiakban is építkezni, erre építették fel legújabb koncepció autójukat, a Dacia Bigstert. Azért egy SUV lett a jövőképük kiemelt járműve, mert erre van a legnagyobb kereslet szerte a világon, a Duster pedig továbbra is a Dacia húzómodellje. Az előttünk álló esztendőkben az eddigi 4 platform helyett 1 közösön osztozik majd a Lada és a Dacia, a 18 karosszéria helyett pedig csak 11 lesz a két gyártó kínálatában. A Bigster egy C szegmenses autó, robusztus, 4,6 méter hosszú, akár 7 személyes SUV, formáját a természetjárás, a szabadidő kinti eltöltése ihlette. Matt színei, a hivalkodó krómozás mellőzése is a természetközeliséget hivatott erősíteni, formái erőteljesek, a hibrid technológiára is fel van készítve. A Bigster tehát a Duster jövője, és ez a jövő izgalmasnak ígérkezik mindenki számára, aki szereti a márkát.