Mindent a motorról!

Indy, 2020 március 29 vasárnap , 18:22:03

Mindent a motorról!
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 április 05 vasárnap , 18:29:33

Az előzmény:


Ezt nézzétek meg:
Klikk!
Nem semmi. Lehet találgatni, mi ez a találmány...

Mike




Amikor kikerült a videó a netre, pont akkor néztem meg és műszaki emberként elgondolkodtatott.A hozzászólások között volt a leírása a "készüléknek" és egyből megvilágosodtam,hogy csak ilyen egyszerű lenne a megoldás.Tényleg, szinte a garázsban található holmiból összerakható lenne?Biztosra akartam menni és inkább az aliról rendeltem alapanyagot ~2$-ért.
Az alany egy 1.2 16V D4F motor lett.Azért mert kéznél volt,szög egyszerű,minden könnyen hozzáférhető és nem műszaki ember használja, szinte azonos körülmények között.
Eljött a nap,beszerelés és teszt.
A próbakör során jött a döbbenet: ez tényleg működik!
Dinamikusabb lett,jobban húz és tartott gáznál a pillanatnyi fogyasztás is jelentősen kevesebb.Számszerűen:5,5-5,6-ról lement 4,7-4,8-ra és a kb.20km út után az átlag fogyasztás 5,6-ról 5,5-re változott.Erre nincs magyarázat ,de igazolja a videóban látottakat,hogy az elv működik.
Hogy lesz-e belőle megvásárolható dolog? Szerintem nem.Ha én autógyártó lennék, biztos nem venném meg ezt a könnyen másolható egyszerű szabadalmat.(az 5év is ezt bizonyítja)
Az átlag autós sem fizetné ki a kb.70eFt-os árat.Nagyon sok pénzt kellene beletenni még,méréseket,teszteket de most ugye más a helyzet.
Végezetül: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik. Kedvtelésből szoktam néha barkácsolni. wink
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 április 06 hétfő , 02:05:37


Az előzmény:


Ezt nézzétek meg:
Klikk!
Nem semmi. Lehet találgatni, mi ez a találmány...

Mike




Amikor kikerült a videó a netre, pont akkor néztem meg és műszaki emberként elgondolkodtatott.A hozzászólások között volt a leírása a "készüléknek" és egyből megvilágosodtam,hogy csak ilyen egyszerű lenne a megoldás.Tényleg, szinte a garázsban található holmiból összerakható lenne?Biztosra akartam menni és inkább az aliról rendeltem alapanyagot ~2$-ért.
Az alany egy 1.2 16V D4F motor lett.Azért mert kéznél volt,szög egyszerű,minden könnyen hozzáférhető és nem műszaki ember használja, szinte azonos körülmények között.
Eljött a nap,beszerelés és teszt.
A próbakör során jött a döbbenet: ez tényleg működik!
Dinamikusabb lett,jobban húz és tartott gáznál a pillanatnyi fogyasztás is jelentősen kevesebb.Számszerűen:5,5-5,6-ról lement 4,7-4,8-ra és a kb.20km út után az átlag fogyasztás 5,6-ról 5,5-re változott.Erre nincs magyarázat ,de igazolja a videóban látottakat,hogy az elv működik.
Hogy lesz-e belőle megvásárolható dolog? Szerintem nem.Ha én autógyártó lennék, biztos nem venném meg ezt a könnyen másolható egyszerű szabadalmat.(az 5év is ezt bizonyítja)
Az átlag autós sem fizetné ki a kb.70eFt-os árat.Nagyon sok pénzt kellene beletenni még,méréseket,teszteket de most ugye más a helyzet.
Végezetül: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik. Kedvtelésből szoktam néha barkácsolni. wink

bati

Akkor lényegében mit is történt? A MAP jelébe avatkoztál be? Tuningboxok is ennek a jelével módosítanak (elég vitathatóan). Szívó motornál nem sokat, turbósnál picit többet.
Miért nem tetted rá a 0.9Tce-dre? Azon még jobban is látszana, mert alapból kormolódik a kipufogó vége rendesen.
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 április 06 hétfő , 10:36:24

Pontosabb mérés = jobb hatásfok,nem kell hozzá beavatkozni.A tce-be pedig fizikai korlátai vannak(ezt jelenti a "folyamatos fejlesztés alatt"), majd 2.0 verzió lesz jó.A korom az jelenség,de majd tiszta ̶l̶a̶p̶p̶a̶l̶ kipufogóval indulok.


.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 április 06 hétfő , 14:55:23

Gyakorlatilag akkor Tce-nél mindennek a jelét pontosítani kellene (vagy is érdemes?) Pl. hiába ,,gyorsul" a MAP, ha a lambdaszonda pl. nem . Pl. a régebbi MPI motoroknál ha a lambdaszonda még nem ment tönkre, de az évek és a km-ek miatt ,,belassult" akkor megfigyelhető akár +0.5L-es fogyasztás növekedés is.
Műszerész az egyik szakmám, de elképzelésem sincs, hogyan lehetne Daciában a mérést pontosítani, ha minden marad a régi, és csak egy plusz kütyü (clindi) kerül bele. Mondjuk nem is vagyok feltaláló smile De a szenzornak van egy mérési pontossága, reakció ideje, ami javulni nem fog semmitől, max romlik az évek alatt. a motorvezérlőnek meg van egy mintavételezési ideje, és adott ,,térkép" szerint dolgozik.
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 április 11 szombat , 08:14:29

.
Nincs elektronika a "készülék"-ben. smile A mérés úgy lesz pontos,hogy nincs a jel 'rángatva'. Az e10 miatt megjelent enyhe bakkecskézés/torpanás is megszűnt.Ez is zavaró volt az új 95-ös benzinnek köszönhetően.
Várom a postát,hogy kiderüljön mit tud a tce,mert engem a felhasználói élmény győz meg, nem a színes mérési diagramok. shy

.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 április 12 vasárnap , 15:14:54

Elektronika nélkül? Aliexpresszről 2dollárért? Kiváncsian várom a fejleményt.
,,Nincs a jel rángatva". A MAP lényege valamilyen szinten (meg az összes szenzoré), hogy folyamatosan változnak az értékek. Minél ,,gyorsabb" egy szenzor, annál jobb. Persze késedelme mindenek van, ha sok a lengés, ebből jókora felesleges adathalmaz jön össze. De ha egy szívócső nyomás jeladó ,,rángatását" kell lejjebb vinni, vagy megszüntetni, akkor az számomra megkérdőjelezi maga a szenzor értelmét is. Adott fordulatszámhoz adott légmennyiség és üzemanyag szükséges. Elektronikus gázpedálok vannak, tehát tudható az állásából, hogy mennyire van terhelve. Sok autóban légtömeg mérő is van. A turbó nyomást is tudja az ECU. Tehát egy jól megírt ECU szoftver befecskendezési táblázatába mindent fel lehet(ne) vinni előre. Mert vannak olyan értékek, amiket ugyan lehet mérni, de úgy is következik más értékekből amit meg mérnek. A plusz szenzorok meg azért lettek, hogy még pontosabb legyen a folyamat. (igaz MAP már az ősidők óta van)
Nem vagyok feltaláló, ezért jelenlegi tudásom alapján elképzelésem sincs, ezért csodálkozom az egészen. Meg ahogy elnézem nem csak én, hanem a szakma 99.99%-a. Félre ne értsd, nem a Clindi-sekben kételkedem, vagy benned, csak nem értem, a kettő nem ugyan az. Ha megjött a posta, utána sikeres tesztelést, aztán várjuk a mérési eredményeket, tapasztalatokat.
Nekem most ettől az új COVID19-től extra alacsony a fogyasztásom. Bár kilengések néha vannak, ha elindítom, akkor fogyaszt smile
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 április 17 péntek , 15:00:26

Osztrák márkaszerviz partnerem segítségével elérhetővé vált nálam is az új 1.3Tce és 1.0Tce valamit az 1.5 Blue Dci motorokba való gyári olaj, a Renault RN17 minősítésű Castrol GTX 5W30. Mint tudott, 2020. január 1.-től az ELF helyett a Castrol lett a Reneault által ajánlott olaj. (én a régi motorokba továbbra is az évek óta bevált belevaló ELF olajakt használom, az újakba a Castrolt).
A pár év életbe lépett törvények/szabályozások szerint a motorolaj (is) jövedéki terméknek számít Magyarországon. Értékesítésre nincs lehetőségem mint a szervizek általában 99%-ánál (külön engedélyek, raktár és 50MFt-os NAV letét hiányában ), csak is saját műhelyben ,,építhetem" be ügyfél autókba.
A gyártó által előírt kötelező szervizlátogatáson kívüli (köztes, bejáratós, stb.) olajcseréket bárki elvégezheti. Ha gyári anyagokkal (olaj+szűrő) van szakszerűen elvégezve, ez nem befolyásolja a garanciát.
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2020 április 17 péntek , 15:57:53

Akkor a MOTRIO című saját márka nem volt valami hosszú életű.
Re: Mindent a motorról!
Indy, 2020 április 17 péntek , 17:26:38


Akkor a MOTRIO című saját márka nem volt valami hosszú életű.

macilka
A Motrio marad, mert egyrészt már a Renault alá tartozik, másrészt pedig rengeteg más gyártó járműihez is gyárt pótalkatrészt. Továbbra is az árérzékeny vásárlók "kedvence". smile
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2020 április 17 péntek , 18:03:17

Azt hittem hogy "csak" a Renault "al"márkája. wink
Re: Mindent a motorról!
takzol, 2020 május 14 csütörtök , 18:18:56

Kedves márkatársak!
Az autóban a vezérműszíj cseréjét a 6 év elérésénél kell megcsináltatni? Kb 55000 kilométer lesz benne akkor.
Tisztelettel, köszönettel: takzol
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 május 14 csütörtök , 18:52:02

Milyen színű az autó?
Re: Mindent a motorról!
takzol, 2020 május 15 péntek , 19:20:05

Értem én! Így is le lehet hülyézni valakit. Most speciel engem , de hát viselem. Semmi baj. Szóval tényleg érdekelt volna, hogy mi a gyakorlat ez ügyben. Nem filléreskedésről van szó. Az autómat minden évben márkaszervíz ellenőrizte eddig, mivel meghosszabbított garanciát vásároltam a megvételkor. Minden alkalommal olajcsere, pollenszűrő csere, garanciális átvizsgálás, stb. Most, hogy lejár az 5 éves garancia, nézegettem a dokumentumokat és itt jött képbe a vezérműszíj cseréjének ideje. Elnézést kérek a buta kérdésemért!
Re: Mindent a motorról!
takzol, 2020 május 15 péntek , 19:23:09

Ja, elfelejtettem elköszönni: Köszönettel és üdvözlettel: takzol
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 május 15 péntek , 19:33:26

Szia!
Nem írtad milyen motorral szerelt az autó. A gyári előírást illik betartani, szerelő hivatalosan mást nem mondhat. Az más dolog, hogy ilyen kevés km-el a sajátomban nem cserélném le, simán ráhúznék 1 évet, azt még bírni szokták.
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 május 15 péntek , 19:35:34

Bocsánat,hogy nem rendelkezünk a távolba látás képességével és nem vágjuk egyből,hogy kinek milyen motorral hajtott autója van. Mert az is számít.
A szín pedig sokat segít. smile

.
Re: Mindent a motorról!
takzol, 2020 május 17 vasárnap , 10:13:19

Kedves bati! Vettem a lapot, ott a találat. smile) Egyébként, tekintve arra, hogy nem vagyok egy komoly műszaki beállítottságú ember minden segítség, tanács jól jön. Na, szóval Sandero 1.2-es 2015-ös az autóm. És most van benne 47000 kilométer. Látva az éves használatot, jövő "ilyentájt" -július hónapban vásároltam - lesz meg az említett 55000 km, és a 6 év. Köszönöm a válaszodat. Ha van valami praktikus tanács, mindent szívesen fogadok. Utóirat: meteorszürke smile) Üdvözöllek: takzol
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2020 május 17 vasárnap , 10:23:58

Nem tudom hogy az enyémeknél újabb motorokhoz mennyi km - t ír a kezelési útmutató.Az enyém 15 éves benzines 1.4 - es.A gyári előírás 60 000 km.És nem vezérműszíj hanem komplett vezérmű csere.Amibe a vezérműszíj is beletartozik.
Re: Mindent a motorról!
takzol, 2020 május 17 vasárnap , 10:44:29

A Sandero 1.2 -nek 120000 km, vagy hat év. / Ha jól értelmezem/
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 május 17 vasárnap , 11:04:22


A Sandero 1.2 -nek 120000 km, vagy hat év. / Ha jól értelmezem/

takzol


Igen, annyi. A ,,vagy" szó az úgy értendő, hogy amelyik előbb eljön. Tehát ha abban gondolkodsz, hogy majd 10 évesen 100ezer km-nél lecserélteted, az felejtős. Addigra úgy elöregszik, hogy a berepedezett fogprofil simán letörhet egy félreváltás, indítás, leállítás alkalmával, és akkor vége a ,,dalnak".
Ilyen kevés futásnál 1 év ráhúzható, valószínűleg nem lesz gond belőle. Ha mégis, akkor a javítás vagy a motorcsere a vezérlés csere árának a sokszorosába fog kerülni, és ezért csak is magadat okolhatod.
Re: Mindent a motorról!
takzol, 2020 május 17 vasárnap , 12:32:14

Kedves krogergo! Értem. Meg is fogom csináltatni. Ahogy írtam, eddig is minden évben megtörtént az aktuális átvizsgálás, garanciális ellenőrzés. Arról, hogy ez egy márkaszervízben mennyibe került, inkább nem beszélnék. Arról nem is szólva, hogy az eddigi 4 év során/ most 5 éves az autó/ átvizsgálás, olajcsere, pollenszűrő, stb. kétszer /egymás utáni évben/ történt meg az, hogy másnap reggel a garázsban olajtócsa fogadott. Mint utóbb kiderült az alátét volt "anyaghibás". Kétszer egymás utáni évben. Tehát, mivel a garanciális 5 év lejár, ezek után nem márkaszervízbe fogom vinni az autót. Tudom, hogy az olajcsere periódust is úgy írja a gyártó, hogy 20000 km, vagy 1 év. Gondolom itt sem érdemes agyalni, bár ez nekem eddig kb. 8000 km-es olajcsere periódust jelentett. Tartsam ezt a rendszert? Köszönöm a segítségedet, üdvözlettel: takzol
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 május 17 vasárnap , 19:01:32

Tudom,nálad rossz volt a szerviz választás.Tavaly én is megosztottam az éves szervizköltséget /volt is aki szét trolkodta / de a rossz példa is információ.
Az olajcsere nálad ilyen futásnál lehetne 10000km,akkor is ha az 1év3hó.A vezérlés 7-8 évig biztonságos.(ha tudnád milyen szíjak kerülnek elő 10-12 után)
A meteorszürke jó.
.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 május 17 vasárnap , 20:43:21

Az az 1.2-es motor elég ,,érzéketlen" nyugodtan elhúzhatod az olajcserét, hogy meglegyen a 10ezer km. Akik nem mennek sokat km-ben, de sok a hideg indítás, nekik azt szoktam javasolni, hogy inkább amikor ősz közepén bejönnek a hűvösebb idők, akkor kerüljön bele a friss, jó olaj.
Re: Mindent a motorról!
dugo56, 2020 május 29 péntek , 10:20:59

Probléma. 3 éves, 1,2-es motoros Sanderóm van. Időszaki hiba. Az indítómotor megteszi a magáét, ám mintha benzint nem kapna, nem indul. 2.3.4. indításra indul csak. Érdekes, hogy "tavaszi hiba", tavaly is és most is tavasszal jött elő, idén már kellemetlenül sokszor. (Időszakos hibára jellemző, hogy amikor videóznám a jelenséget, akkor nem jelentkezik.) Néha az alapjárat is egyenetlen. Most jár le a garancia, jó lenne még az alatt megcsináltatni véglegesen.
Javarészt Budapesten autózom, sok indítás, rövid utak, ezért is választottam a hagyományos szívómotoros verziót. Kb. havonta megyek egy 50-60 km-t sztrádán, M0-on, ahol próbálom kipörgetni a motort.
(Ilyen megbízhatatlan autóm volt már, Lada 2107-esnek hívták. 10 évig egy Daewoo Matizt hajtottam hasonló körülmények között hiba nélkül. Most nagyon el vagyok kenődve, hogy egy új, kényelmes, nekem nagyon is megfelelő autóm van, de ennyire megbízhatatlan.)
Szeretném kérdezni, ismerős-e a probléma? Mi a megoldás? ("Természetesen" a szervizben nem tudom produkálni ezt az időszakos hibát.)
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2020 május 29 péntek , 11:17:52

Szerintem meg kéne futtatni a jószágot.Mondjuk egy Szeged-Budapest,Miskolc-Budapest vagy akármilyen hosszú távon.Pályán.És mondjuk a teli tank sem árt.Mindíg.A tank alján összegyűlt "uszadék" is produkálhat ilyen dolgokat,eltömítheti az injektorokat.Ha mégis megmaradnak a tünetek,hát akkor az uccsó szervizelésnél lesz dolga a szerelőnek.
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 május 29 péntek , 13:00:00


Probléma. 3 éves, 1,2-es motoros Sanderóm van. Időszaki hiba. Az indítómotor megteszi a magáét, ám mintha benzint nem kapna, nem indul. 2.3.4. indításra indul csak. Érdekes, hogy "tavaszi hiba", tavaly is és most is tavasszal jött elő, idén már kellemetlenül sokszor. (Időszakos hibára jellemző, hogy amikor videóznám a jelenséget, akkor nem jelentkezik.) Néha az alapjárat is egyenetlen. Most jár le a garancia, jó lenne még az alatt megcsináltatni véglegesen.
Javarészt Budapesten autózom, sok indítás, rövid utak, ezért is választottam a hagyományos szívómotoros verziót. Kb. havonta megyek egy 50-60 km-t sztrádán, M0-on, ahol próbálom kipörgetni a motort.
(Ilyen megbízhatatlan autóm volt már, Lada 2107-esnek hívták. 10 évig egy Daewoo Matizt hajtottam hasonló körülmények között hiba nélkül. Most nagyon el vagyok kenődve, hogy egy új, kényelmes, nekem nagyon is megfelelő autóm van, de ennyire megbízhatatlan.)
Szeretném kérdezni, ismerős-e a probléma? Mi a megoldás? ("Természetesen" a szervizben nem tudom produkálni ezt az időszakos hibát.)

dugo56


.
95 helyett 98-as benzint használni + MAP szenzor tisztítás.Ha ez is kevés,akkor üa.rendszer takarítás adalékkal/ ~
2000 Ft/


.
Re: Mindent a motorról!
dugo56, 2020 május 29 péntek , 13:51:58

Köszönöm a jótanácsokat!
Mindig teli tankolok. Legutóbb kipróbáltam a MOL prémiumot, még gyakrabban jelentkezett a hiba.
A MAP szenzor tisztítást megemlítem a szervizben. Ha nem tiltja szabályzat: milyen adalékra gondolsz?
"Az autózás kaland." Köszi, öreg vagyok a kalandokhoz, volt elég sz@r 2107-esem. Kalandoztam eleget! A szerelőmet a nevemre írattam! Azért vettem új autót, mert használni, tisztogatni szeretném, nem pedig izgulni, bizonytalanságban lenni. 10 évig használtam a Matizomat anélkül, hogy "tudtam volna, hogy van motorja". Mertem remélni, hogy a 2001-es konstrukció után egy 2017-es motor nem visszalépés. Még egyszer köszönöm a tanácsokat.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 május 29 péntek , 13:59:37

Lehet akár gyertya is, arra is kényes.
De nem is értem, ha garanciális, miért a távolból kell találgarnunk? Oldja meg a szerviz garanciában. Amíg nem jó, addig meg nem aláírni semmit, és nem elhozni. Átvétel előtt próbaút!!!
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 május 29 péntek , 20:50:07


Köszönöm a jótanácsokat!
Mindig teli tankolok. Legutóbb kipróbáltam a MOL prémiumot, még gyakrabban jelentkezett a hiba.
A MAP szenzor tisztítást megemlítem a szervizben. Ha nem tiltja szabályzat: milyen adalékra gondolsz?
"Az autózás kaland." Köszi, öreg vagyok a kalandokhoz, volt elég sz@r 2107-esem. Kalandoztam eleget! A szerelőmet a nevemre írattam! Azért vettem új autót, mert használni, tisztogatni szeretném, nem pedig izgulni, bizonytalanságban lenni. 10 évig használtam a Matizomat anélkül, hogy "tudtam volna, hogy van motorja". Mertem remélni, hogy a 2001-es konstrukció után egy 2017-es motor nem visszalépés. Még egyszer köszönöm a tanácsokat.

dugo56


A kipróbálás és a használat nem ugyanaz.A D4F motor pedig már 20 éve a piacon van:nem nyűgös fajta.
Mennyi a km?
Kihagytam még a felső holtponti jeladó tisztítást,azzal érdemes kezdeni. idea

.
Re: Mindent a motorról!
dugo56, 2020 július 13 hétfő , 18:49:59

Kedves Klubtagok. Sandero indítási problémával jelentkeztem. Június elején szakszervizben végeztettem a 3. éves, még garanciális idő alatti karbantartást. Az autóm kapott egy szoftver-frissítést is. Eltelt 4 hét és azóta nem jelentkezett indítási probléma. Most már reménykedem, hogy megoldódott a probléma. Köszönöm a kapott jótanácsokat.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 július 14 kedd , 12:10:06

Akkor talán rendben lesz.
Re: Mindent a motorról!
Andravor, 2020 július 22 szerda , 13:45:13

Sziasztok.Nemrég vettünk egy MCV II-t(2015 1.5 dci 90le,28ezer km).megkapta az új olajat szűrőket.jövőre gondoltam a vezèrlèscserèt.van vmi amit tmk jelleggel èrdemes lenne èrdemes lenne cserèlnem esetleg?(pl szervóolaj,izzítógyertyák,van e a turbócsőben szűrő egyèb hasonló dolgok amire alapból nem gondolna egy laikus)tudtok e ajánlani villamosságist aki be tudna szerelni egy dpf regeneráció visszajelző ledet,esetleg ötlet h honnan tudhatom h fut a regenerálás?
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2020 július 22 szerda , 13:50:46

Szia!
krogergo - nek írsz egy pü -t (privát üzenet) és megkapod a válaszokat a kérdéseidre. smile
Re: Mindent a motorról!
Dferi, 2020 július 30 csütörtök , 21:35:20

Sziasztok!
2016-os Sanderom van, 1,2-es motorral.
Közeledik a 120 ezres szervíz ideje.
Márkaszervízben nem voltam mióta lejárt a garancia. Az olajcseréket és az egyéb egyszerűbb
tennivalókat elintéztem magam de most segítségre szorulok.
A vezérlés cseréjét elvállalta egy környék beli ismerős szerelő.
Azt gondoltam, hogy a szíjak (generátor, klíma, kormányszervó) cseréje nem nagy feladat, de azzal kellett
szembesülnöm, hogy már az alkatrészek megrendelésénél zátonyra futottam.
Szíjakat, görgőket szabadonfutót, készleteket kínálnak a kereskedők és fogalmam sincs, hogy mire van szükségem.
A generátornál és a klíma kompresszornál nem látok külön feszítő görgőt, a szervó szivattyút pedig nem is tudtam felfedezni.
Nem találok sehol egy szerelési leírást, nem úgy mint az öreg Swiftnél ahol minden művelethez lehetett találni
részletes leírást.
Még az üzemanyag szűrőt is cserélni kellene, de azt sem tudom hol lehet.(igaz, még nem is nagyon kerestem.
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv:
Feri
Re: Mindent a motorról!
martin555, 2020 augusztus 06 csütörtök , 11:18:27

XADO, illetve egyéb adalékok témája.


tisztelt Hölgyek/Urak.

nem szeretnék semmilyen állóvizet feleslegesen felkavarni. keresővel kerestem, nem találtam XADO témát.

kérdésem KÉT rétű:

KI AZ aki valójában már használt (egyszer, vagy azóta többször) kimondottan XADO motorolaj-adalékot? (a kis fecskendős cuccot, közvetlen az olajba) vagy bármi másféle XADO adalékot (üzemanyagba, váltó olajba..) netán literes XADO olajat? kérem, leírná a valós tapasztalatát (és azt is hogy BENZIN/DIESEL -e az autó, ill. milyen katalizátoros/részecskeszűrős stb???)

másrészt, konkrétan 1.5 BLUE DCI 115 -esetén, van-e valakinek (rajtam kívül) olyan problémája, hogy egyes sebességből KIVÉTELKOR (tehát kettesbe váltás előtt) néha (ha esetleg emelkedő, stb miatt kicsit húzatni kell a motort), halk, de zavaró kattanó hangot hallana és gyengén érezhető "akadás" tapasztalható?

természetesen 1x már "megreklamáltam", hadd ne ecseteljem, a hírhedt pécsi szalonban milyen stílussal hajtottak el, könyörgésemre "ránéztek" a váltó olaj szintre, de más nem történt? újkorától ezt csinálja, most van benne 26.000 km. tövig nyomom a kupplungot, asszonyt kiokosítottam hogy óvatosan váltson el, mi mást tehetek? olyan mint ha kupplung csere lett volna és xarul lenne le légtelenítve??? olyan érzés.

help.
Re: Mindent a motorról!
zolooka79, 2020 november 06 péntek , 14:21:09

Sziasztok!

Egy hete vagyok boldog tulajdonosa egy Logan SCE 75 Arctic gépkocsinak, amit nagy megelégedéssel használgatok. Van pár észrevételem az új autóval kapcsolatban. Kereskedőnél már rákérdeztem, ő megnyugtatott azzal hogy ennek az autónak be kell járódni.(16 kilométerrel vettem át) Jelenleg 400 kilométer van benne, így nem várok csodát, de néha előfordul hogy hidegen elindulás után megtorpan, esetleg rángat a motor. (nem minden alkalommal csak néha) Ha valakinek van tapasztalata az új autóval és konkrétan ezzel a motor típussal kapcsolatban az kérem, hogy ossza meg Köszönöm.
Re: Mindent a motorról!
Nagya21, 2020 november 06 péntek , 16:03:23

HAli!!
Bent a cégnél van, ott 1* tapasztaltam csuklást.
Lelkük van, beülsz beindítod, bekötöd magd , elhelyezkedsz kényelmesen, bekapcs rádió, eddigre a kocsi is veszi a lapot, hogy menni kéne, és go.
A 90Tce is makrancoskodott, ha hidegen csak bepattantam, oszt go.
Üdv Nagya
Re: Mindent a motorról!
Zolkabacsi, 2020 november 08 vasárnap , 18:07:45

A hideg motort mindig melegíteni kell! Amikor a fordulat visszaesik 1000-alá, meg még egy kicsi wink

Az ÚJ motort meg bejáratni. Vezettem 75Sce-t, szereti a fordulatot, és tűri is! 95 Vpow esetleg nem árthat neki.
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2020 november 08 vasárnap , 21:54:49


A hideg motort mindig melegíteni kell! Amikor a fordulat visszaesik 1000-alá, meg még egy kicsi wink

Az ÚJ motort meg bejáratni. Vezettem 75Sce-t, szereti a fordulatot, és tűri is! 95 Vpow esetleg nem árthat neki.

Zolkabacsi

Esetleg nem árthat?

Miért, egyébként árt??? Jesszus!
Re: Mindent a motorról!
Indy, 2020 november 09 hétfő , 07:32:43


HAli!!
Bent a cégnél van, ott 1* tapasztaltam csuklást.
Lelkük van, beülsz beindítod, bekötöd magd , elhelyezkedsz kényelmesen, bekapcs rádió, eddigre a kocsi is veszi a lapot, hogy menni kéne, és go.
A 90Tce is makrancoskodott, ha hidegen csak bepattantam, oszt go.
Üdv Nagya

Nagya21

A jelenséget megerősítem, amilyen Renault/Dacia eddigi autóim voltak, mindegyik "tiltott" az első 2 percben, szerintem az elektronika csinálja. Én elindítom az autót, alapjáraton kigurulok az utcából, ez kb 100 méter, utána rendben van.
Re: Mindent a motorról!
zolooka79, 2020 november 12 csütörtök , 16:14:46

Köszönöm a megnyugtató válaszokat. Egyébként tényleg csak hidegen csinálja, főleg ha beindítás után azonnal indulok.A gázadást meg szoknom kell néha kicsit meglódul főleg ha egyesben indulok pl egy kereszteződésben. elektromos gázpedál a régi daciámé nem volt ilyen érzékeny, persze az bowdenes volt. Jó kis autó, majd megszokom.Szép estét!
Re: Mindent a motorról!
Zolkabacsi, 2020 november 15 vasárnap , 20:17:06

Meg a drámázós kommenteket is. smile
Re: Mindent a motorról!
zolooka79, 2020 december 06 vasárnap , 13:26:27

Szép napot! A mai napon déli órákban elindultam egy rövidebb útra és meglepődve tapasztaltam,hogy a motortér vagy futómű felől az egyenetlen útszakaszon nyikorgó vagy zörgő hang hallatszik. Az az érdekes hogy reggel hidegben is mentem akkor semmit nem hallottam. Mivel ez egy új autó,el nem tudom képzelni mi lehet ez. Szilent? Csak akkor hallom ha rossz az út vagy egyenetlen. Volt már valakinek ilyen a új kocsin??? Hozzáteszem 15 fok van most lehet hogy ennek is köze lehet hozzá
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 december 22 kedd , 21:37:43

bati
Így több hónap távlatából tapasztalat a ,,clindi"-ről a 0.9Tce ügyében?
Én azóta is lusta voltam megcsinálni. Meg 2 dolog tart vissza. Az egyik, hogy ősszel kivettem a saját autómból próbára beletéve a MAP szenzort ügyfél autójába. De sem az övén, sem az enyémen a legkisebb elszennyeződés sem volt. A másik, hogy ha épp ki szeretnék ugrani előzni, visszakapcsolok és padló gáz, akkor nem e ,,lassul" be az ECU számára a folyamat a szűrő csillapítása miatt.
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 december 23 szerda , 13:24:30

Kb.április óta használom,teljesítmény növekedést nem tapasztaltam.A nyári fogyasztásom lement 4,5-re /nem röhögni! tongue / most a"téli" 4,9 .
Látványos változás a szívó motornál/1.2/ volt.Ott alul jobban megindul,2-ból 3-ba városi használatban pl..
A fogyasztása 5,1 lett,most pedig 5,3.
.
Belassulás nincs mert az értékek változnak csak nincs szélsőséges kilengés.Padlógáznál meg fix értékeken megy.
Pl.van két szoba egymás mellett, nyissuk hirtelen ki a külső ajtót és figyeljük meg a függönyök mozgását...
Úgy gondolom a bemutatott mérések és közölt % értékek valósak,de ez ugye nem egy nagy 'durranás' ezért nem lesz ebből siker
sztori.
Ismét leírom: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik, de kedvtelésből szoktam néha barkácsolni. wink


.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 december 23 szerda , 21:55:56

Van valami jelentősége, hogy milyen hosszú csővel? Vagy 10cm már sok, amit oda lehet kötegelőzni a szívósor fölé? 6-os, 8-as cső? Szűrőt te tettél be? Ha igen, akkor milyet? Egy csőbe iktatható pici benzin szűrő, vagy LPG légnemű szűrő? Vagy tennél fel a kivitelezésről egy képet?
Téli szabadság alatt eljátszok vele. Nekem ebből mérhető dolog nem hiszem, hogy lesz. Nagyon keveset használom ezt (0.9Tce Sandero, a munkás autóm) az autót már, kb. 2 havonta tankolok (amint jobb idő van, meg robogó). Összehasonlítási alapom sincs, mert általában ahol lehet, én nyomom neki. Volt már 5.2 és 7.5L is. Most épp 6.3. Lehet az Euro6 DCI-n kellene megcsinálnom. Az nagyrészt csak autópályán, főúton megy, hosszú távokra, így lenne mihez hasonlítani. Annál pl. a 2db EGR szelep és a kipufogócső záró szelep kiiktatása azonnal látványos -0.8L-es fogyasztás csökkenést hozott ugyan olyan vezetési stílus mellett. És sokkal élénkebb gázreakciókat, megszűnt a 2500-nél beeső nyomaték is (ami szemét módon Lodgyknál tapasztalható a 109Le-snél, Dustereknél nem), most végig ,,tol".
Re: Mindent a motorról!
Ghostdog, 2020 december 26 szombat , 19:30:48

XADO, illetve egyéb adalékok témája.tisztelt Hölgyek/Urak.nem szeretnék semmilyen állóvizet feleslegesen felkavarni. keresővel kerestem, nem találtam XADO témát.kérdésem KÉT rétű:KI AZ aki valójában már használt (egyszer, vagy azóta többször) kimondottan XADO motorolaj-adalékot? (a kis fecskendős cuccot, közvetlen az olajba) vagy bármi másféle XADO adalékot (üzemanyagba, váltó olajba..) netán literes XADO olajat? kérem, leírná a valós tapasztalatát (és azt is hogy BENZIN/DIESEL -e az autó, ill. milyen katalizátoros/részecskeszűrős stb???)

Van a Xadonak kifejezetten RN0720 olaja, most töltöttem be, pár napja.
Majd mesélem, hogy mi a tapasztalat....
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2020 december 26 szombat , 20:39:29


Annál pl. a 2db EGR szelep és a kipufogócső záró szelep kiiktatása azonnal látványos -0.8L-es fogyasztás csökkenést hozott ugyan olyan vezetési stílus mellett.

Krogergo

Jól értem, ez DönCI-re vonatkozik? Nálam is csökkenne a fogyasztás? Most 19.2 liter ment bele 433 km-re. Tudod, nyújtanám a megtehető távolságot - mindenkinek megvan a maga keresztje, nekem ez.

Szóval nálam fél literrel csökkenne a fogyasztás?
Re: Mindent a motorról!
bati, 2020 december 27 vasárnap , 09:46:17


Van valami jelentősége, hogy milyen hosszú csővel? Vagy 10cm már sok, amit oda lehet kötegelőzni a szívósor fölé? 6-os, 8-as cső? Szűrőt te tettél be? Ha igen, akkor milyet? Egy csőbe iktatható pici benzin szűrő, vagy LPG légnemű szűrő? Vagy tennél fel a kivitelezésről egy képet?

Krogergo


Nincs jelentősége,kb 20cm. Valami régi, szövetbetétes, átlátszó pvc csövet találtam hozzá.
Ha kibontod a szenzor elektromos vezetékének lefogatását, akkor adja magát.Igen,pont jó a gázszűrő. smile
Képet nem,mert még az jön le,hogy ilyen munkát adok ki a kezemből. biglaugh
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2020 december 30 szerda , 17:01:37

Köszönöm!
Re: Mindent a motorról!
Basic, 2021 április 17 szombat , 13:58:04

Szűk négy év és 70 ezer km után után lerohadt a Walker középső dob (pontosan a rozsda miatt eltört annak csöve), szóval jöhet a következő... dodge


Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 április 19 hétfő , 20:21:59

Szűk négy év és 70 ezer km után után lerohadt a Walker középső dob (pontosan a rozsda miatt eltört annak csöve), szóval jöhet a következő...
Basic

....autó?
Re: Mindent a motorról!
Basic, 2021 április 20 kedd , 20:55:37

Egy picit még húzom. Nehezemre esik a szakítás... smile
Amúgy lassan tényleg látszik a közös út vége...
Re: Mindent a motorról!
Lackó80, 2021 május 04 kedd , 07:28:28

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1.6 sce Dusterem 2019-es. A kérdésem az lenne hogy normális-e hogy 1000 km-en elfogyaszt kb 1-1,5 dl olajat. Szerviz normálisnak találta, de előtte volt egy ugyanilyen motorral szerelt 2016-os gyártású Dusterem az semennyit nem fogyasztott az olajból. Válaszokat előre is köszönöm!
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 május 05 szerda , 20:39:21

1.5dl még a jobbik eset. Van ennél rosszabb is, ami 3000km-re eszik 1.5L-t.
Ezzel nem kell foglalkozni, konstrukciós jelenség, után kell tölteni, fél szint alá a nivon ne hagyd csökkenni.
Re: Mindent a motorról!
Surranó, 2021 május 05 szerda , 21:20:04

Sziasztok,

Nekem az 1.6sce 2019-es Dokkerem is eszi kb. annyit mint a tied . Az olajlehúzó gyűrű csere sem segít? Márkaszervíz már az első 4000km után cserélni akarta. Lóg a levegőben a probléma nálam. Nem merem szétszedetni a motort.
Re: Mindent a motorról!
lovas, 2021 július 23 péntek , 09:25:54

Üdvözlök mindenkit
stepway techroad 2019-es 09TCE hidegen, induláskor nem, de többszöri kuplungolás után nyikorog a kuplung kinyomáskor.Ahogyan hallgatom ez a motortérből jön.
Kinek mi a véleménye , tanácsa
előre is köszönöm a válaszokat
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 július 25 vasárnap , 23:15:15

Idegesítő, de műszakilag ettől nem lesz gondja. Persze ha garanciális, kakpják csak le a váltót, és rakják rendbe. Persze majd azzal védekeznek, hogy a kuplung az kopó alkatrész.
Re: Mindent a motorról!
lovas, 2021 július 27 kedd , 14:17:25

Köszönöm a választ, végül is engem nem zavar , ha ettől teszi a dolgát és bírja évekig. Viszont ha nem akkor csak meg kellene csináltatni garanciában. De mi okozza ezt egyébként, ha te ismered az okát.. Az autó még garanciális, írásodból értelmezve azért csak csináltassam meg, de nem biztos. hogy belefér a garanciába. mondjuk ez fura mert az autóban 12500 km van. Akkor erőszakoskodjak, vagy nincs értelme. Előző autómat 164000 km.-el adtam el a kuplung teljesen rendben volt, igaz nem dácia
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2021 július 27 kedd , 14:56:59

Ha garis a kocsi nincs mese csinálják meg,dolgozzanak meg a pénzükért!Kifogást keresni én is tudok,de még a karjaimat is szét tudom tárni.....Ne hagyd annyiban!????
Re: Mindent a motorról!
Jim74, 2021 augusztus 12 csütörtök , 20:55:18

Sziasztok!

2017-es gyártású 1,2 Tce Dokkernél a műszerfalon a jobb oldali óraegységen (BC adatok) gyújtás ráadáskor néhány másodpercre megjelenik egy villáskulcs felé tartó autó kijelzés.
Gondolom ez a szervizintervallum kijelzés. 60ezer km-nél volt revízión az autó, gondolom, akkor elfelejtették nullázni, így valamelyik korábbi szervizeléskori nullázástól mér.
70ezernél is volt olajcsere (10ezer km-enként cseréltetem), jelenleg 73ezer km van az autóban és legközelebb 80ezernél vinném, ami még kb. fél év, tehát elméletileg nem szabadna jeleznie (1 év sem telt el az előző szerviz óta).
El lehet valahogy tüntetni ezt a kijelzést házilag, vagy csak szakember tudja megoldani. Ha szervizbe kell menni vele, akkor tojok rá, feltéve ha nem valami problémát akar közölni az autó a fenti kijelzéssel.

Köszönöm a segítséget.
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2021 augusztus 13 péntek , 05:48:59

Én is így jártam vagy 6 évvel ezelőtt.A lambda szonda köszönt el.Gergő kicserélte,nem volt komoly tétel.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 augusztus 22 vasárnap , 17:38:13


Sziasztok!

2017-es gyártású 1,2 Tce Dokkernél a műszerfalon a jobb oldali óraegységen (BC adatok) gyújtás ráadáskor néhány másodpercre megjelenik egy villáskulcs felé tartó autó kijelzés.
Gondolom ez a szervizintervallum kijelzés. 60ezer km-nél volt revízión az autó, gondolom, akkor elfelejtették nullázni, így valamelyik korábbi szervizeléskori nullázástól mér.
70ezernél is volt olajcsere (10ezer km-enként cseréltetem), jelenleg 73ezer km van az autóban és legközelebb 80ezernél vinném, ami még kb. fél év, tehát elméletileg nem szabadna jeleznie (1 év sem telt el az előző szerviz óta).
El lehet valahogy tüntetni ezt a kijelzést házilag, vagy csak szakember tudja megoldani. Ha szervizbe kell menni vele, akkor tojok rá, feltéve ha nem valami problémát akar közölni az autó a fenti kijelzéssel.

Köszönöm a segítséget.

Jim74


2017-esban a szerviz intervallumot csak diagnosztikai műszerrel tudod resetelni.
Le nem tilt semmi. Ellenben az a gond ezzel, hogy ha más gond van, nem értesülsz róla, és az akár sok száz ezer Ft-ba is fájhat.
Re: Mindent a motorról!
Jim74, 2021 augusztus 22 vasárnap , 19:36:58

Köszönöm a választ. Ez remek. 10ezrenként hordom a hivatalos szervizbe olajcserére, átnézésre és nem képesek ezt megcsinálni... frown
Re: Mindent a motorról!
Jim74, 2021 augusztus 23 hétfő , 14:40:47

Én voltam a hülye, a szerviz nem hibázott. Tavaly március óta annyira lecsökkent az autóhasználat, hogy az egy év hamarabb letelt, mint a 20ezer km az utolsó revízió óta...
Re: Mindent a motorról!
Duster013, 2021 november 28 vasárnap , 16:10:14

Feldobnék egy kérdést (hamár fórum), kinek mi a véleménye a hűtőrács téli eltakarásáról?
Szerintem a termosztát pont ezt oldja meg, hogy a hűtő felé nem enged vizet, míg hideg a motor, illetve, ha nem kell hűteni, mert mondjuk a fűtőradiátoron hűl annyit a víz.
Akkor miért javasolják egyesek mégis a takarást? Régi beidegződés? Kisebb hőkülönbség a két vízkör között?
Mi a meglátásotok, érdemes foglalkozni ilyesmivel?
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2021 november 28 vasárnap , 17:25:10

Nem,nem érdemes.Én jártamban-keltemben még nem láttam letakart hűtős Daciát.Eddig 280 000 km-t jártam-keltem....
Re: Mindent a motorról!
bati, 2021 november 28 vasárnap , 19:08:41


Feldobnék egy kérdést (hamár fórum), kinek mi a véleménye a hűtőrács téli eltakarásáról?
Szerintem a termosztát pont ezt oldja meg, hogy a hűtő felé nem enged vizet, míg hideg a motor, illetve, ha nem kell hűteni, mert mondjuk a fűtőradiátoron hűl annyit a víz.
Akkor miért javasolják egyesek mégis a takarást? Régi beidegződés? Kisebb hőkülönbség a két vízkör között?
Mi a meglátásotok, érdemes foglalkozni ilyesmivel?

Duster013


Kell takarni.Hamarabb bemelegszik,tehát kevesebbet fogyaszt.Akik a termosztátot emlegetik,azok nem ismerik a működését.Miért nem járnak hidegben nyitott ablakokkal?Van fűtés az autóba.Nem?




.
Re: Mindent a motorról!
csoppika, 2021 november 30 kedd , 20:42:31


Sziasztok!

2017-es gyártású 1,2 Tce Dokkernél a műszerfalon a jobb oldali óraegységen (BC adatok) gyújtás ráadáskor néhány másodpercre megjelenik egy villáskulcs felé tartó autó kijelzés.
Gondolom ez a szervizintervallum kijelzés. 60ezer km-nél volt revízión az autó, gondolom, akkor elfelejtették nullázni, így valamelyik korábbi szervizeléskori nullázástól mér.
70ezernél is volt olajcsere (10ezer km-enként cseréltetem), jelenleg 73ezer km van az autóban és legközelebb 80ezernél vinném, ami még kb. fél év, tehát elméletileg nem szabadna jeleznie (1 év sem telt el az előző szerviz óta).
El lehet valahogy tüntetni ezt a kijelzést házilag, vagy csak szakember tudja megoldani. Ha szervizbe kell menni vele, akkor tojok rá, feltéve ha nem valami problémát akar közölni az autó a fenti kijelzéssel.

Köszönöm a segítséget.

Jim74


Hali.
Neked ennél a típusnal hogy alakul a fogyasztásod?
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 december 02 csütörtök , 18:18:22

1.2Tce-n még csak ne is gondolkodj! Elcseszett széria, mind szét fog hullani, hegyekben állnak a motor hibásak. A 3 hengeres 0.9Tce-nek viszont semmi baja.
Re: Mindent a motorról!
Jim74, 2021 december 22 szerda , 07:51:53


Hali.
Neked ennél a típusnal hogy alakul a fogyasztásod?

csoppika

Szia!

A BC szerint 7,2, de nem nagyon járok dugóban. Főleg M0, M3 csúcsidőn kívül. A tankolásokat nézve 7,4-7,5 körül van. Ha sokat hordom suliba a srácokat, akkor 7,8 környékére felmegy.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 december 26 vasárnap , 11:21:44

Klikk!
Örülhet az EU magának, meg a hülyeségeinek ????
Egy vagyonért megvetetik velünk az ilyen ,,vackokat" , egy normális nagyobb, egyszerűbb motor helyett.
Az 1.0Tce kezdetben 100Le-s volt, szívócső befecskendezéssel (ami nem kokszol/kormol le városban annyira). Aztán ezt idénre a D temp Full károsanyag kibocsátási követelmények miatt visszavették 90Le-re. ????
A videóban látható ,,csoda" meg fel lett szerelve minden autós rémálmával, direkt befecskendezés (ami nem rossz pl. az 1.3Tce-nél, de nem is városba, meg rövid távokra való, mert abba beledöglik), részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék. Igaz utóbbi 2-vel sem az első tulajnak lesz gondja, ha csak nem városi araszolásra használja.
Így lehet látványosan belehajszolni a gyártókat és a vevőket a hibrid és elektromos autókba. Persze előtte anyagilag még jól lehúzva őket 1 évtizedig az ilyen fenti motorok gyártásával, aztán meg fenntartásával/javításával.
Re: Mindent a motorról!
Nagya21, 2021 december 26 vasárnap , 16:19:51

HAli!
Nézd a jó oldalát...... lesz bőőőőőven munkád smile
De most télleg mé kell közvetlen befecsi?, legalább dual lenne, ott legalább lenne némi mosódás, nameg a kettős tömegü ide minek, csak kavarja a dógokat, lassan tiszta diesel, 250Bar befecskendezési nyomás, vááááááá.
egyre carabbbbb
Üdv Nagya
Re: Mindent a motorról!
Mike, 2021 december 27 hétfő , 11:10:05

Azért ha másra nem is, arra jók ezek a számítógépes animációk, hogy szemléltessék a belső égésű motorok elképesztő bonyolultságát főleg a tisztán elektromos meghajtáshoz képest...
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2021 december 28 kedd , 19:13:14


HAli!
Nézd a jó oldalát...... lesz bőőőőőven munkád smile

Nagya21


Eddig is volt, de ezekkel már nem lesz. Januártól ,,nyugdíjba" megyek, elég volt a hajtásból, az egészség fontosabb.
Meglévő ügyfelek autóit még szervizelem, ott vannak a céges bedolgozások, aztán THE END.
Re: Mindent a motorról!
csoppika, 2021 december 29 szerda , 22:44:02



HAli!
Nézd a jó oldalát...... lesz bőőőőőven munkád smile

Nagya21


Eddig is volt, de ezekkel már nem lesz. Januártól ,,nyugdíjba" megyek, elég volt a hajtásból, az egészség fontosabb.
Meglévő ügyfelek autóit még szervizelem, ott vannak a céges bedolgozások, aztán THE END.

Krogergo


Akkor ezt megszívtam... Pedig most akartam jelentkezni...
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2022 január 01 szombat , 20:44:29

Nem hiszem el, hogy az 1.5 DönCI-t nem lehet felkészíteni... egyszerűen kizártnak tartom!

Bár lehet, ha mégis, akkor meg 7-8 misibe fájna egy fapad Logan 3.

frown
Re: Mindent a motorról!
Basic, 2022 január 08 szombat , 08:17:08

Van egy MPI típushiba, ami a legnagyobb meglepetésemre az én autómon eddig nem jött elő.
Most ezt is kipipáltuk, mert "végre" elrepedt az enyémen is a műanyag termosztátház. smile

Szerencsére még időben észrevettem, és egy könnyen cserélhető, olcsó cucc, szóval már csillogó szemekkel nézem a vadiúj (Vernet) termosztátházat az öreg vackomban.

Szűk 17 évet és 230 ezer kilométert bírt a gyári.

PS: Érdemes az ilyen öreg autóknak aránylag gyakran a motorterébe nézni, sok kellemetlenségtől óvja meg az embert...
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2022 január 08 szombat , 13:22:36

"...az öreg vackomban."
Ne cikizd,hűségesen teszi a dolgát ha figyelsz rá és megkap mindent ami kell neki.Az enyém 16,5 éves és 283 000 km-t futott.Igaz,Gergő szervizeli...
Re: Mindent a motorról!
Basic, 2022 január 08 szombat , 18:00:28


...Ne cikizd...

macilka

Igen, egy rossz szavam sem lehet rá. Ki gondolta volna 2005-ben, hogy ez az autó 2022-ben még itt a kertben fog állni. Ennél olcsóbban nem lehetett volna (egy tágas autóval) autózni, és még szerettem is. smile
Maradhat is még picit, elfér itt. smile
Re: Mindent a motorról!
ficsorendre, 2022 augusztus 16 kedd , 06:51:05

Kedves Gergő!
Tudnál tanácsot adni:
Dacia Lodgy 1,5 blue dci 2,5 éves, 45000Km, gyakori autópályás használat után, egy 80km nagy terhelésű utánfutós használat közben bedobta kipofogófüst és a szűrős hibaikont, és azt írta, menjek szervízbe 800 km múlva, ami szépen számolt vissza. Többszöri indítás, használat után a hibaüzenet eltűnt. Kell vele foglalkozni?
Re: Mindent a motorról!
Zolkabacsi, 2022 augusztus 16 kedd , 08:59:23

Hmm
Re: Mindent a motorról!
Mogyi, 2022 augusztus 17 szerda , 11:41:37

Én Ad-Blue hibánál láttam ilyen megtehető km-es hibajelzést. Igaz VW-nél. De ott nem múlt el, csak javítással.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2022 szeptember 02 péntek , 08:39:37


Kedves Gergő!
Tudnál tanácsot adni:
Dacia Lodgy 1,5 blue dci 2,5 éves, 45000Km, gyakori autópályás használat után, egy 80km nagy terhelésű utánfutós használat közben bedobta kipofogófüst és a szűrős hibaikont, és azt írta, menjek szervízbe 800 km múlva, ami szépen számolt vissza. Többszöri indítás, használat után a hibaüzenet eltűnt. Kell vele foglalkozni?

ficsorendre


Szia!
Persze, hogy kell. Először Adblue tartály legyen tele. (ha lehet, mindig, tehát 3-5 ezer km-enként töltsd tele, hiába csak 1-2L fér bele)
Az autód garanciális, tehát minden ilyen esetben irány a márkaszerviz. A hibajelzés hiba tűnt el, a számítógép tárolja a korábban fennállt hibát.
Re: Mindent a motorról!
ficsorendre, 2022 szeptember 05 hétfő , 22:52:30

Voltam a márkaszervízben:
Két dolgot mondtak: Jó minőségű adblue legyen a tartályban, és hogy az adblue tartály soha ne legyen tele csak körüólbelül félig, valami gfázsodási probléma miatt. Ezt mondták komment nélkül.
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2022 szeptember 12 hétfő , 20:44:17

smile
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2022 december 07 szerda , 17:57:31

Sziasztok!

A 2013 Logan II-mben kiégett a bal első DLR - helyzetjelző? - izzó. Ez valamilyen 5V-os cumó.

Milyen LED-est rakjak be helyette? Vagy a bele való 5V-os izzót vegyem bele?
Re: Mindent a motorról!
Józsibá, 2022 december 07 szerda , 23:20:56

Szerintem ez az izzó kell bele!
12V 21/5W üvegfejű (T20 W3x16q) a típusa.
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2022 december 15 csütörtök , 17:15:40

@Józsibá

Köszönöm szépen a tippet!
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2022 december 19 hétfő , 20:43:14

Sziasztok!

Nemrég volt olyan mázlim, hogy a Nem Reklámozható Kollégánál tudtam egy nyúlfarknyi időpontot kapni és így egy DPF-regenerálásos autópályás menéssel egybekötött látogatást tettem nála.

Először is volt olyan rendes, hogy az egyik kiégett DLR-emet - és a még ki nem égettet - kicserélte valamilyen LED-es megoldásra. Teljesen elképesztő az a kontraszt, ami a két 5V-os fénykibocsátó apróság között van.
Az eredeti Wolfram szálas izzócska sárgás halvány fényéhez képes Fehér Jedi fénykard fényével világít a LED-es megoldás.

Természetesen van benne egy apró csavar - nem szó szerint: ugyanis kissé kék a színe, ez a szemben (agyban) jóval fehérebb fényűnek mutatja, pedig nem az. Ettől függetlenül nagyon jól világít. (Bár nekem szokatlan ez a kékes árnyalat.)

Aztán volt egy hasfájásom. Történt ugyanis, hogy pár hónapja bemondta a kormányon lévő két kapcsoló az unalmast. Tehát akinek van a gépében - Logan zwo - tempomat és sebesség-határoló -, az tudja, miről van szó.

Bármelyiket is kapcsoltam be, a kormányon lévő +/- és R/O gombok nem működtek. Apró kitérés: az RH-hoz vittem a talicskát, ahol 18k legombolása után megtudtam, hogy software-s frissítéssel orvosolták a hibát. Kb 1 hétig működött az ápdét.

Végül felhívtam a NRK-t és megkérdeztem, szerinte mi lehet a gebasz. A biztonság kedvéért a bontóplázáról rendeltem egy kormányátvezető szalagkábelt - direkt tempomat-os Logan II-be valót mely helyett sikerült küldeniük egy Logan 1.6i-be valót, melyen ugye nincs meg az fenti két kis kapcsolóhoz a kábel.
De nagyon rendesek voltak, mert reklamáltam és pár napon belül megkaptam a - majdnem - megfelelőt. Amit előzőleg küldtek, azt visszapostáztam - miután visszacsomagoltam, a postás kiscsaj visszavitte. A 3k-s postaköltséget természetesen kifizettem.

Szóval átverekedtem magam az M1-es autópálya, izé, kamionparkoló zegzugos ösvényén - aki nem reggel 4-kor indul el, az tudja, miről beszélek - végül egy jó, VASTAG tejhabos nagy kapcsi és egy kakaós csiga elmajszolása után a szekeret a kollégához vittem. (Cím: 83-as útról illetve az M1-ről a 121-es kő után kihajtasz, a turbó körforgalmon átküzdöd magad, majd 3 lámpával feljebb, jobb oldalon ott lesz a Meki - bal oldalt, vele szemben meg egy ÖMV kút, ha valaki nem ismerné. Apró bibi - angolosoknak: bee-bee -, hogy a Meki át lett építve, a kávézó egy kalap..., kalap, szóval nem adnak sárga csészébe kapcsit, csak papírpohárba. Tipp: ha elvitelre kéred +80 kopejkát legombolnak rólad. Tehát ha te is a szegényemberek sorsán vagy, akkor ott szürcsöld el...

Nos, a kollégához vettem az irányt, majd a tárt kapun bebocsátást nyertem és a verda a szerelőpontra állíttatott - hoppá, így tanulhatsz most egy kis régies magyar nyelvet.

A lényeg, hogy némi varázspor, ima, különféle mágikus szerszámok bevetésével a kormányom lekerült a helyéről és az összekötő szalagkábeles cumó a helyére került. A kolléga elvitte egy körre - váljék egészségére -, mire mondta, nem jött össze. Hát ez ebben a korban ... frown

Persze Ő nem az a fajta, aki elugrik a kihívások, a szakszervíz számára már megoldhatatlan feladatok, feladványok elől. Csinált egy újabb varázslatot - ezúttal az ima mormolása és egyéb szakszerű dolgok elmaradtak -, és máris a kezeiben volt az a két kapcsoló, ami a kormányon van.

Elektromos Süsü bevetésével felfrissítette a régi kapcsolatokat, majd visszarakta és elment még egy körre.

Ezúttal pedig: smile)))))))

Végül visszavarázsolta a kormány többi részét.

Tanulság: a szakszerviz messziről kerülendő. Egyszerűen vagy nem értenek hozzá, vagy bele izélnek az egészbe és minél gyorsabban, minél kevesebb idő- és egyéb ráfordítással próbálnak "segíteni".

Bőven megérte a cirka 260 km és a sztrádamatrica, hogy a kormányon lévő két kapcsoló ismét működik.

Örök bála neki, hogy bármilyen nyűgömmel zavarhatom és mindig - ejtsd: MINDIG - talál megoldást.
Re: Mindent a motorról!
macilka, 2022 december 21 szerda , 15:11:01

"Örök bála neki, ..."
Én sosem vittem neki bálát,mert tudom hogy a minden üzletben beváltható vásárlási utalványoknak jobban örül.????
Re: Mindent a motorról!
Krogergo, 2022 december 27 kedd , 20:38:45

:)
Örülök, hogy mindenki elégedett.
Szürcsölöm tovább a karácsonyi ajándékot, 9.-től ismét leszek.
Re: Mindent a motorról!
Basic, 2023 június 12 hétfő , 15:26:49

Aktuális cikk az 1.2 TCe-ről:

Nézze meg az autója forgalmiját, lehet, hogy ön is kifogott egy öngyilkos motort
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2023 július 02 vasárnap , 21:06:14

Sziasztok!

Semmi gond nincs a talicskával, más okból írok, hátha valakit érdekel.

Ha Németországba mennél, akkor vegyél Umweltzone matricát. Ezt tudsz a neten rendelni - legombolnak rólad egy 10-est -, vagy bemész egy Autóklub Ügyfél(elhárító)szolgálati irodába és ott a zöld kártyádat bemutatod, majd, ha AK tag vagy, akkor 4k, ha nem akkor 5k-ért már a tied is.

Ezt belülről felragasztod - mint az osztrák sztrádamatricát - és készen is vagy.

Ezekben a városokban komolyan veszik:

"Nach jetzigem Stand (Mai 2022) setzen bereits neun deutsche Städte den Luftreinhalteplan um und machen ein Dieselfahrverbot geltend. Dazu zählen: Frankfurt am Main, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Köln, Bonn, Darmstadt, Essen und Gelsenkirchen."

Ami a lényeg: ha neked is - mint nekem - Euro V-el szerelt/pimpelt verdád van, akkor az Euro VI-os zónába NEM hajthatsz be, de legfejlebb 80€-val könnyebben észhez térsz.

Arra figyel, hogy elvileg idén szeptembertől, ahová eddig Euro V-sel be lehetett hajtani, oda már csak Euro VI-sal lehet.

(A sógoréknál még nincs ilyen marhaság, de ami késik, az a vonat.)

Ha esetleg elgurulsz a BMW Welt-be - szemben van vele a Múzeum -, az Olympiastraße 2-be, oda még bemehetsz az Euro V-ös verdáddal, de jövőre már nem.

Hamarosan úgyis megyek múzeumokat látogatni, majd rákérdezek, mi a stájlsz, meddig lehet az 5-sel behajtani az eddigi 5-ös zónába.

Itt veheted meg 2x annyiért, amennyit ér:
Klikk!

Itt van hozzá APP, mikor mi az agymenésük, elvileg azonnal tudni fogod:

Klikk!

Ha ebbe belenagyítasz, láthatod, hogy még hol fogsz tudni szállást foglalni, ha mégis a fritz-ekhez látogatnál:

Klikk!
Re: Mindent a motorról!
Sheme, 2023 július 02 vasárnap , 21:10:19

Nem tudom, miért, nem engedi javítani.

Szóval gázolajosok előnyben - na, nekem milyen van? Ezért írtam.

Az UwZ matricát az autón belülről kifelé nézve a jobb alsó sarokba kell ragasztanod.

Ja, még valami: néha, az Autobahn-on, ha az átlagosnál nagyobb a forgalom, akkor kiírják, hogy Streitenseiten Befahren, vagyis kisorolhatsz a leállósávba - de nem azért, hogy pössents. Így oszlik a forgalom, növekszik az út áteresztő kapacitása.

Akkor hajrá!