Dacia Spring

Forma1, 2022 szeptember 05 hétfő , 15:04:05

Dacia Spring
Re: Dacia Spring
bicajos, 2022 október 02 vasárnap , 20:52:56

Sziasztok!
5 hónapja Springezünk, ezalatt bő 8000 km jött össze. Bármilyen kérdésben szívesen megosztom a tapasztalatokat.
Re: Dacia Spring
Forma1, 2022 október 03 hétfő , 10:39:26

Szia bicajos!

Engem sokminden érdekelne.
Pl.:
1. Töltési idők
2. Megtehető távolságok hűtéssel/fűtéssel
3. Bár nagyon hidegek még nem voltak, de tapasztaltál-e, a környezeti hőmérséklettől függő töltési idő szükséglet
növekedést / megtehető km-ek csökkenést?
4. Mire használjátok?
5. Van-e másik, hagyományos motoros autó mellette?
6. Mennyire tervezhető az utazás vele, voltak-e meleg helyzetek, amikor éppen csak eljutottatok a töltőig, illetve kellett-e már
menteni lemerülés miatt?
7. Milyen szeviz intervallumok vannak és olyankor mit csinálnak?
8. Bármi más, amit fontosnak gondolsz.
Re: Dacia Spring
bicajos, 2022 október 03 hétfő , 21:09:16

Uppsz! Megpróbáltam egyszerre válaszolni mindenre, de kiléptetett, mire a végére értem. Megpróbálom még egyszer, részletekben:

1.:Eddig csak otthon töltöttünk, gyári konnektoros töltővel. Kb 2000 wattot vesz fel, 15%- ról 12 óra 40 percet ír, de valójában gyenge 12 óra alatt végez. Nem szoktuk gyakran 100- ra tölteni.
2.: Soha nem használjuk az ECO módot, a forgalom tempójában haladunk, igény szerint hűtve-fűtve. 40% töltöttségtől lehetőség van előfűtéste-előhűtésre, de az app meglehetősem bizonytalanul működik, nem sokszor használtuk ezt a funkciót. Nyáron 9,3 kW/ 100 km fogyasztás mellett kb 285-290 km-t tudott, jelenleg 10,4-es átlaggal 250 km körül tud. Nyilván lassításkor igyekszünk minél többet visszatölteni.
Re: Dacia Spring
bicajos, 2022 október 03 hétfő , 21:16:08

3.: A garázsban nyáron 26-28 fok volt, most 16 körül. A töltési idő nem változott érzékelhetően. A hatótávról írtam a 2-es pontban.
4.: Párom jár vele dolgozni, ez 2X25 km naonta a Mecseken át,+ helyi szaladgálás, anyataxi, meg gyakorlatilag mindenre használjuk, amikor beférünk.
Re: Dacia Spring
bicajos, 2022 október 03 hétfő , 21:29:53

5.: Mivel 4 gyerkőcünk van, van mellette a Lodgy. Az utóbbi időben meglehetősen keveset megy, de legalább mentesült a rövid utak többségétől.
6.: Amit a tippelőóra ír, azt megszokott körülmények között tudja. Hosszabb úton, nagyobb tempóval a 280 km-ből olyan 220-230 lesz valójában nyáron. Eddig a legalacsonyabb töltöttség 4% volt, amivel hazaértünk, és láttam videót, melyben 30 km-t mentek 0%-kal. Szóval nincs para. Tud egyébként tölteni 7 kWh-val egy fázisról, és 30 kWh-s CCS lehetőség is van adott esetre, de a régi kis autónkkal 8 év alatt 5 alkalommal voltunk olyan messze, hogy máshol kellett volna tölteni, ha Spring lett volna.
Re: Dacia Spring
bicajos, 2022 október 03 hétfő , 21:53:17

7.: Az évenkénti átvizsgálás díjára áprilisban 25000 forintot mondtak. Azóta változott ez-az a világban, szóval gondolom már nem annyi. Ezen kívül fékfolyadékot és 12 voltos akkut kell cserélni 4 évente, hűtőfolyadékot 5 évente.
8.: A műbőr ülésekre került méretpontos szövet huzat sokat dobott a komfortérzeten.
Rövid használat után elkezdett recsegni-ropogni az első futómű, de nem kicsit. Némi vizsgálódás után kapott a két trapézgömbfej oldalanként 1,5 köbcenti zsírt injekciós tűvel (kerékpár teleszkópba való, nem károsítja a gumi porvédőt). Azóta hibátlan, és az elengedett kormány élénkebben tekeredik vissza egyenesbe.
Hátrafele is úgy megy, mint előre. 30 km/h- nál elhallgat a csipogás, és 50- nél is élénken reagál a gázadásra. Gyorsabban nem mertem kipróbálni.

Remélem, tudtam segíteni. További tapasztalatokat igény esetén szívesen megosztom.
Re: Dacia Spring
Forma1, 2022 október 07 péntek , 21:59:40

Köszönöm szépen a válaszaidat, a hátramenetes rész nagyon tetszett. smile
Re: Dacia Spring
Nagya21, 2022 október 09 vasárnap , 09:51:35


7.: Az évenkénti átvizsgálás díjára áprilisban 25000 forintot mondtak. Azóta változott ez-az a világban, szóval gondolom már nem annyi. Ezen kívül fékfolyadékot és 12 voltos akkut kell cserélni 4 évente, hűtőfolyadékot 5 évente.
8.: A műbőr ülésekre került méretpontos szövet huzat sokat dobott a komfortérzeten.
Rövid használat után elkezdett recsegni-ropogni az első futómű, de nem kicsit. Némi vizsgálódás után kapott a két trapézgömbfej oldalanként 1,5 köbcenti zsírt injekciós tűvel (kerékpár teleszkópba való, nem károsítja a gumi porvédőt). Azóta hibátlan, és az elengedett kormány élénkebben tekeredik vissza egyenesbe.
Hátrafele is úgy megy, mint előre. 30 km/h- nál elhallgat a csipogás, és 50- nél is élénken reagál a gázadásra. Gyorsabban nem mertem kipróbálni.

Remélem, tudtam segíteni. További tapasztalatokat igény esetén szívesen megosztom.

bicajos


HAli!
A 67 mintáju Balkanc@r targoncámon is 3-3 sebesság van........... smile
Re: Dacia Spring
Krogergo, 2022 október 13 csütörtök , 15:59:05

Szia Bicajos!
Bocs, hogy belekotyogok, de sokan keverik, te is elírtad.
Ami mennyiséget beletöltesz, az a kWh. Ezt mutatja a ház villanyórája is.
Amilyen sebességgel töltöd, az a kW.
A hozzá adott kis készülék hivatalos neve EVSE. Sokan töltőnek mondják. De nem töltő. Az csak egy áram továbbító eszköz, a töltő az az autóban van beépítve. Azzal 2300W-al (2.3kW) gyorsabban nem érdemes sima 230v-os dugaljról tölteni.
A Sprint Type2 tölt csatlakozóval rendelkezik alapból. 1 fázison AC 32A-el lehet tölteni. Elméletben, gyakorlatban azonban kb. 6.6kW-al megy.
CCS csatlakozón gyorstölthető DC árammal is. (ha ez a funkciója hidegben el nem romlik frown )
Re: Dacia Spring
Krogergo, 2022 október 13 csütörtök , 16:04:26

Ja és amikor még ott voltam, láttam aktívan FB-okozol. Nem árt, ha tudod ki kicsoda. A Szép Ernő (valójában Kerpely Ádám, az AGT tulaja, valószínű miatta szűnt meg az előző profilom), Robert Reisinger, Barek Péter ,,maffia" uralja szinte az összes elektromos autós csoportot. A saját töltős egyéb cégeiket ,,tolva". A másik ,,szép gyerek" meg a Juhász. Na őt sem kell félteni smile
Szóval a FB-on ami megy EV téren, az gyomorforgató, egyesek kiskirálysága.