Dacia Logan

Indy, 2020 március 21 szombat , 15:27:08

Dacia Logan
Re: Dacia Logan
Samu Misi, 2020 április 07 kedd , 08:23:54

Sziasztok! Dacia Logan 1.4 MPI motoros autóm mostanában nagyon nehezen indul be. Alig van benne 50000 km. Nemrég cseréltem gyertyákat.
Re: Dacia Logan
horvathpeter965, 2020 április 07 kedd , 09:44:10

Felső holtponti jeladót próbáld meg ellenőriztetni, cseréltetni.
Klikk!
Re: Dacia Logan
Samu Misi, 2020 április 07 kedd , 10:03:28

Köszönöm, átnézem a cikket.
Re: Dacia Logan
Samu Misi, 2020 április 21 kedd , 11:02:13

Tényleg az volt a gond, sikerült egy utángyártott darabot vennem, köszönöm! tongue
Re: Dacia Logan
Basic, 2020 május 04 hétfő , 10:28:35

Jéé, most nézem, hogy megszűnt a fapad (fényezetlen lökhárítós) Logan, amit nemrég még 2 millióért árultak, és már csak az Ambiance van 2.649.000,- Ft-ért.
Abban sincs még klíma, szóval a használati értéke szinte csak a központi zárral több.
Re: Dacia Logan
macilka, 2020 május 04 hétfő , 11:07:06

Akkor mégsem szűnt meg csak más nevet kapott és jóval drágább lett. frown
Re: Dacia Logan
Indy, 2020 május 04 hétfő , 15:15:47


Jéé, most nézem, hogy megszűnt a fapad (fényezetlen lökhárítós) Logan, amit nemrég még 2 millióért árultak, és már csak az Ambiance van 2.649.000,- Ft-ért.
Abban sincs még klíma, szóval a használati értéke szinte csak a központi zárral több.

Basic
Nem lehet hogy nem volt rá kereslet? Elég elvetemültnek kell lenni a fapad megvételéhez. smile Viszont az igaz, hogy a 600k nagyon magas felár a központi zárért és a fényezett lökösért. frown
Re: Dacia Logan
Basic, 2020 május 04 hétfő , 17:05:12

Ennek az eddig középső felszereltségi szintnek szerintem nem volt korábban (sem) sok értelme, mert alig drágább a klímás. A teljesen mezítlábas és a kicsit csinosabb, klímás, de jóval drágább változat érte meg szerintem.
Mindenesetre ha megszűnt a fapad, akkor gondolom, a közelgő típusváltás után sem lesz már, szóval nemsokára 3 millától indul majd a Logan.
Re: Dacia Logan
Indy, 2020 május 29 péntek , 18:58:09

"Piroska néni" féle üléshuzatot gyártanak még? Elérhetőséget valaki tudna adni? smile
Re: Dacia Logan
bati, 2020 május 29 péntek , 20:28:43

Erre gondolsz?
Klikk!
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2020 május 29 péntek , 22:36:03


"Piroska néni" féle üléshuzatot gyártanak még? Elérhetőséget valaki tudna adni? smile

Indy

Persze!
Jól megöregedett szegény, de állítólag még mindig ott van a garázsban. Megmutogatja az anyagokatt, meg ott is teszik fel a készet az autóra. A varrógépe már rég nem kerepel, fia vette át a bizniszt,ott készülnek a dolgok. Csinált egy nagyobb varrodát Bp. mellett.
Re: Dacia Logan
Sanca, 2020 május 30 szombat , 11:49:28



"Piroska néni" féle üléshuzatot gyártanak még? Elérhetőséget valaki tudna adni? smile

Indy

Persze!
Jól megöregedett szegény, de állítólag még mindig ott van a garázsban. Megmutogatja az anyagokatt, meg ott is teszik fel a készet az autóra. A varrógépe már rég nem kerepel, fia vette át a bizniszt,ott készülnek a dolgok. Csinált egy nagyobb varrodát Bp. mellett.

Krogergo

A műhely még mindig a garázsban van és csak a varroda került Bp. mellé?
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2020 május 30 szombat , 12:26:47

Igen, én így tudom.
Re: Dacia Logan
Mike, 2020 május 30 szombat , 15:47:28

Tavaly ősszel ott voltam, még a garázsnál veszik fel a munkát, és ott rakják fel a megrendelt üléshuzatot. Eszméletlen jó minőségű huzatot varrnak szuper passzentosan az ülésre.
Re: Dacia Logan
kekek, 2020 június 02 kedd , 15:01:48

Valóban egy vidéki bázison készülnek az üléshuzatok, de nem egészen a főváros mellett, egy kicsit odébb van annál, és ez már nagyon régóta így van. De ez igazából lényegtelen. Piroska néni nincs túl jól, talán csak az egy dolog élteti, hogy még mindig ott lehet a kis garázsban...
A Loganunkban meg lehet nézni az általuk közel 15 éve készített üléshuzatot, még mindig teljesen patent. Egy gond van vele, hogy a kosz nem akar igazán kijönni belőle. Épp tegnap kárpittisztítóztam, ma kiderül az eredmény.
Re: Dacia Logan
Mike, 2020 június 02 kedd , 20:44:59


Valóban egy vidéki bázison készülnek az üléshuzatok, de nem egészen a főváros mellett, egy kicsit odébb van annál, és ez már nagyon régóta így van. De ez igazából lényegtelen. Piroska néni nincs túl jól, talán csak az egy dolog élteti, hogy még mindig ott lehet a kis garázsban...
A Loganunkban meg lehet nézni az általuk közel 15 éve készített üléshuzatot, még mindig teljesen patent. Egy gond van vele, hogy a kosz nem akar igazán kijönni belőle. Épp tegnap kárpittisztítóztam, ma kiderül az eredmény.

kekek


Miért nem szeded le az ülésekről a huzatot? Mosógépben szép tisztára lehet mosni. Igaz visszahúzni bizony nem kis meló...
Re: Dacia Logan
kekek, 2020 június 03 szerda , 07:20:02

Ez már korábban megtörtént, de vannak olyan foltok, amik mosógéppel se jönnek ki, így most inkább kárpittisztítóval próbálkoztam. Visszarakni és rendesen rögzíteni, kötözgetni magad nem egyszerű, ezért volt amikor velük rakattam vissza mosás után is. Most ezt a macerát se akartam vállalni, ráadásul kaptam egy kárpittisztítót, vennem se kellett.
Re: Dacia Logan
zuzer78, 2020 június 17 szerda , 17:27:02

Sziasztok
Sebesség mutató időnként leesik nullára majd működik rendesen. Fordulatszám mérő jó. 2005 logan 1.4 mpi
Előre is köszönöm az ötleteket
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2020 június 18 csütörtök , 22:10:30


Sziasztok
Sebesség mutató időnként leesik nullára majd működik rendesen. Fordulatszám mérő jó. 2005 logan 1.4 mpi
Előre is köszönöm az ötleteket

zuzer78


Váltó difijénél, a jobb oldali féltengely kihajtás tetején a jeladót kell cserélni. Ennyi idős korukra típus hiba. Ha kell, nálam van raktáron új eladó, vagy akár beszereléssel együtt is. (Győr mellett van a műhelyem)
Re: Dacia Logan
zuzer78, 2020 június 24 szerda , 17:12:42

Hello
Köszönöm, megpróbálom én megoldani ha házilag lehetséges és hozzáférhető.
Jól gondolom, hogy a képen bekeretezett alkatrész a bűnös?
Köszönöm
Klikk!
Re: Dacia Logan
bati, 2020 június 24 szerda , 18:34:44

Ez segít :
Klikk!
Klikk!

Tehát még egyszer,hogy hol található :




Váltó difijénél, a jobb oldali féltengely kihajtás tetején a jeladót kell cserélni.

Krogergo
Re: Dacia Logan
zuzer78, 2020 június 24 szerda , 19:29:55

Szia

Köszi a segítséget.
Bocs a bénázásért, így menni fog.
Köszönöm szépen
Re: Dacia Logan
KissPista, 2020 június 29 hétfő , 08:24:19

Nálam ma jelentkezett először a mutató "leesése" (1.4MPI 2005) Köszönöm a tippet/segítséget. Cserélem a jeladót. smile
Re: Dacia Logan
macilka, 2020 június 29 hétfő , 09:18:48

Egyébként semmi jelentősége nincs.Én 15 éve élek ezzel... smile
Re: Dacia Logan
Basic, 2020 szeptember 06 vasárnap , 08:47:51

Hétfőn mutatják be a Logan/Sandero 3-at! smile

Totalcar cikk

Re: Dacia Logan
Indy, 2020 szeptember 07 hétfő , 09:44:02

Nagyon kíváncsi leszek rá. Ha 3.5-be belefér az alapár, szerintem örülhetünk.
Re: Dacia Logan
Indy, 2020 szeptember 07 hétfő , 10:34:18

smile
Re: Dacia Logan
Indy, 2020 szeptember 07 hétfő , 10:37:04

És a lényeg. :rock:
Re: Dacia Logan
Basic, 2020 november 11 szerda , 18:26:04

Mikor lesz szerintetek az újnak árlistája?
Re: Dacia Logan
Nagya21, 2020 november 11 szerda , 20:39:53

HAli!!
Sztem februárban.
Üdv Nagya
Re: Dacia Logan
macilka, 2020 november 11 szerda , 21:28:05

Ez egy kissé hosszú idő.De ez van....
Re: Dacia Logan
Samu Misi, 2020 november 12 csütörtök , 12:35:09

Nekem nagyon tetszik ez az új szedán, jövőre lesz esedékes az autócserém, ebben a szép ezüst színben el is tudnám képzelni. 10 évre terveznék vele.... Ki fog annyit bírni szerintetek? Évi 15-20000 kmt megyek.
Re: Dacia Logan
Nagya21, 2020 november 12 csütörtök , 12:40:55


Nekem nagyon tetszik ez az új szedán, jövőre lesz esedékes az autócserém, ebben a szép ezüst színben el is tudnám képzelni. 10 évre terveznék vele.... Ki fog annyit bírni szerintetek? Évi 15-20000 kmt megyek.

Samu Misi

Hali!!
Ugyanezt a padlólemezt-technikát kapod a captur-clió párosban, ott eltudod képzelni? smile
Üdv Nagya
Re: Dacia Logan
Basic, 2021 február 03 szerda , 16:45:46

Bedöglött az ablakmosó szivattyú a járgányban (ami majdnem 16 év után egy szűk 3 ezer Ft-os és könnyen cserélhető alkatrésznél túlélhető).
Az új FEBI pumpa halkabb és erősebb, mint az eredeti az életciklusa vége felé volt. Kicsit magasabb, szóval alig fér a fekete rács alá,
Re: Dacia Logan
csoppika, 2021 március 09 kedd , 22:59:11

Srácok.
Ez a Logan az adattábla szerint mennyit huzhat?
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 május 06 csütörtök , 11:52:13

Sziasztok!

Szerintem csak engem zavar egy apróság, de megkérdezem, hátha valaki tud megoldás rá.

Szóval a B oszlopon van az a gumicsík, ami a porvédelem szerepét tölti be.

Az a baj, hogy az csak az ajtóban lévő ablak aljág húzódik le, nem megy le a küszöbig.

Pontosan mi a neve ennek a guminak? Hol lehet ilyet venni? Milyen ragasztóval lehet betenni?

És hátra is kéne...
Re: Dacia Logan
Basic, 2021 május 17 hétfő , 11:00:16

Felkerült a dacia.hu-ra az új Logan ára: 4.749.000,-
Kettőt kérek.
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2021 május 17 hétfő , 17:56:17


Felkerült a dacia.hu-ra az új Logan ára: 4.749.000,-
Kettőt kérek.

Basic


Hát ha összeadod a kettő Le-jét és a hengerek számát, akkor egész normális érték jön ki smile
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 május 17 hétfő , 19:05:44

Sziasztok!

A minap voltam a nem reklámozható kollégánál, mert korábban azzal dicsekedtem neki, hogy bizony 100e+ Km felett vagyok és még mindig megvan a gyárban behelyezett fékbetét fele - nem, nem félbe törve, ha valaki viccet faragna...

Aztán döbbentem hallottam, hogy nagyon ügyes vagyok, csak elfelejtettem egy apróságot: idestova lassan 8 éves lesz a szekér és bizony, ahogy a régi ház körül öregszik minden - a kert a fák a fal a bútorok... -, úgy a fékbetétek is öregszenek és esetleg magamon kívül mást is veszélybe sodrok, ha a fékbetétek egyszer csak beadják az unalmast...

Mondanom sem kell, azért egy pillanatra megállt bennem az ütő, mert azért ennek a fele sem tréfa! Szóval megkérdeztem, ugyan mikor kereshetném fel a sanctum-ot, hogy legyen kedves akkor a fékbetéteket, a féktárcsákat, és ha már ott vagyok, akkor a váltóolajat és a gázolajszűrőt is cserélni?

Oké, tudom, a váltóolajat nem kell cserélni, mert... ez engem nem izgat, kétévente az is, akárcsak a gázolajszűrő legyen csak kicserélve. Ekkor vagyok nyugodt.

Megegyeztünk és elbumliztam hozzá.

Mondanom sem kell, hogy csak a szokásos precizitással került sor a cserékre. Felhívta a figyelmem, azért nem ártana mondjuk a mai nap finoman fékezgetnem, hogy összecsiszolódjanak a betétek a tárcsákkal.

Valóban az első három-négy fékezésnél aláfestő csikorgással adta tudtomra a legfontosabb üzemi szerkezet, hogy friss és fiatalos és hát nem ártana munkára fogni.

Hazafelé jövet volt egy-két hosszabb fékezésem - nyilván nem úgy, mint sokaknak, akik a belső sávban folyamatosan a gázpedál helyett a fékpedálon tehénkednek... grin

Szóval összefoglalva: a szekér megint 110%-os, ahogy ÉN - kis önző! - szeretem.

És köszönöm szépen a lelkes, precíz munkádat!
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 május 17 hétfő , 19:14:49


Felkerült a dacia.hu-ra az új Logan ára: 4.749.000,-
Kettőt kérek.

Basic

Pofátlan rablás. Tudom, nem tehetnek a 365 Ft / € keresztárfolyamról, csak amikor a Renault a munkapad alá szóródott alkatrészeket adja - 20-25% Renault árban, ráadásul négyütemű Warnyússal, akkor azért jelzős és egyéb szerkezetek eszembe jutnak.

Ez már nem az a Logan by Renault, hála a nevetséges környezetvédelmi normáknak, amikor egy személyautó 5-6 liter benzint fogyaszt, a rászorulók által használt 1800+ kg-os városi harci szekerekkel szemben, melyek lenyelik a 12-15 liter benzint is.

Nekem ne magyarázza senki, bizony neki mindennapi használati tárgy egy kéttonnás monstrum, 3000 ccm-es turbós benzines motorral. Lóf.szt. Az, hogy már többet nem áll fel, nem kéne ilyen batárokkal kompenzálni - frontális balesetnél erősen kétesélyes, hogy a Dacia-ban túlélje valaki a csattanást. (Legfeljebb nyaktól lefelé lebénul, na az meg a "legjobb"... )

Szép, meg okés az új talicska, meg a legmagasabb felszereltségi szinten már van ablaktörlő-intervallumkapcsoló benne, de nem kéne madárnak nézni az embert.

Ennyi pénzt legfeljebb kombiként, 115 Le-s DönCI-vel érne, üvegre tolt felszereltséggel.
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 május 18 kedd , 08:25:45

Üdv Mindenkinek!
Re: Dacia Logan
RS_Misi, 2021 május 19 szerda , 07:07:46

Pedig alapvetően nem törik rosszabbul mint a clio, viszont a vezetéstámogató rendszereknek a jelentősége az elmúlt 2-3 évben annyira megnőtt, hogy már a tesztek nagy jelentős részét ezek teszik ki, az hogy ki mit vesz ennyi pénzért mindenki szíve joga, de egy korosabb újonnan jobb autó sem tudna ma ennél jobb eredményt produkálni. És még mindig ez a legolcsóbb új autó, amiért sokan választják, mellesleg már nem is néz ki rosszul.
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 május 19 szerda , 09:36:05

Üdv!
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 május 19 szerda , 14:20:46

@R01Gordini:

A töréstesztje egy dolog, az a 2 csillag nem az, ami 20 évvel ezelőtt volt.
Ha nem teljesítené a minimális követelményeket, nem is lehetne forgalmazni az EU-ban - oké, nálunk igen... grin

Nem értem, pontosan mi indokolja, hogy pl 2003-ban az 1.4-es benzines Logan Laurete felszereltséggel + légkondi + metálfény volt 2.304 eFt, majd 2013-ban a 75 Le-s 1.5 DönCI-vel + metálfény + MediaNav + tempomat + sebességtartóval + könyöklő 2.999 eFt, most meg a lepkefing 3 hengeressel annyi, amennyi.

Tessék, összekonfigoltam egy - szerintem - használható példányt:

Klikk!

Az 5.2 millió ft-ot mi indokolja? Mitől kerül 2.2 millióval többe, mint a Logan II 1.5 DönCI-vel?

Oké, ott van a 8 colos tablet - tucattermék, legyen 150k az ára.

Hopp, nincs pótkerék. Ez ugye a Sándorónál +50k-ért kérhető. Bemész egy gumishoz, a feléből kijön.

Oké, van LPG tartály, legyen ennek a felára 200 - mert ugye csak 3 henger van.

Ja, van jobb, erősebb fényű fényszóró - vicces, pont a távfény gyengébb.

Kicsit hosszabb az alváz - oké, nem az, most ezen ne akadjunk fenn.

Pár gombbal több van a kormányon, van a műszerfalon egy plusz USB aljzat - kérdés, ez kb 1 € lehetett, legyen 5. Vajon ez mennyit tolt a kocsi árán? Semmit.

Tessék 2004 szeptemberében a Ft / € keresztárfolyam:

Klikk!

Ekkor került ugye 2.304 eFt-ba a Logan I, amit feljebb írtam.
Nagyvonalú leszek, számoljunk 250-es € árfolyammal.

2013 júliusa:
Klikk!

Számoljunk 300-zal.

Most meg ugye 360, szóval ha beleszámolom a 2013 -> 2021-ig a fejlesztést, azt, hogy mit raktak bele, akkor tesók között sem lehetne több 4 milliónál, tekintve, hogy csak 3 hengeres háztartási rotakapa-motorral lehet rendelni.

Maximum 4.5, de abba már mindennek benne kell lennie és persze 1.5 DönCI-vel és kombi karosszériával.

Na de 5.2-ért?! Már a 4.5 is fáj, 4 alatt lenne megfelelő az ára - mind mondtam, üvegre tolva extrákkal.

De így...

Tessék, összekonfigoltam egy Clio-t, annyival már nincs messzebb - dehogynem! -, amennyivel többe kerül:

Klikk!

Szóval az, h a Dacia csak 10%-kal olcsóbb, itt már nem sokat nyom a latban.

De azért 30%-már igen! Ha ennyivel beljebb lenne, bizony nem húznám a számat - a DönCI-ért akkor is kár!
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 május 19 szerda , 15:35:37

Üdv Mindenkinek!
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 május 28 péntek , 17:36:19

Haliztok!

Azt szeretném mondani, hogy a talicskámon a kipufogócső a katalizátor(?) és a hátsó dob között merő rozsda.

Le lehet kezelni Hammerite-tal?
Re: Dacia Logan
Nagya21, 2021 május 28 péntek , 20:34:23

Hali!!
Rozsdára Korant-ot, majd ha befeketedett, akkor (mivel ez a fekete réteg alapozó is) lehet festeni.
Üdv Nagya
Re: Dacia Logan
ex-xm, 2021 május 29 szombat , 01:40:00

Klikk!
Én nem tenném. Tudomásom szerint egyetlen autónak sincs festett kipufogó rendszere.
Vajon miért?...
Re: Dacia Logan
Lecso, 2021 május 30 vasárnap , 09:09:45

Sziasztok 14 év 4 hónap s meglett a 200000 km hiába az 14 kimegy a világból is
Re: Dacia Logan
macilka, 2021 május 30 vasárnap , 12:48:12

Nem lep meg a dolog.15 év 10 hónap 268 300 km,gyári kuplungszettel. wink
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 május 31 hétfő , 06:51:49

Üdv Mindenkinek!
Re: Dacia Logan
macilka, 2021 május 31 hétfő , 08:35:19

Az. frown
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 május 31 hétfő , 16:29:17

Gyerekek!

Most komolyan, mert összezavarodtam: mi lehet kezdeni azzal a rozsdás kipufogócsővel?

Hagyjam, majd az idő megteszi, amit kell, vagy lehet vele kezdeni valamit? Ha esetleg lesmirglizem és kályhaezüsttel lefújom, az megnyújtja az élettartamát?
Re: Dacia Logan
Lecso, 2021 május 31 hétfő , 19:35:00

Én kB 4 vagy 5 éves korában legalvanizaltattam most elővettem mert szétéget a gyári sportdob felraktam s jó
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 június 01 kedd , 19:30:02


Én kB 4 vagy 5 éves korában legalvanizaltattam most elővettem mert szétéget a gyári sportdob felraktam s jó

Lecso

Akkor hagyjam, ha meg kell, akkor olyan csövet kell keresni, ami nem fog elrohadni.

Jól értettem?
Re: Dacia Logan
Basic, 2021 június 01 kedd , 20:45:45


Üdv Mindenkinek!
…van és 52 Lej a pár.

R10Gordini

Hú, ilyen nekem is kéne…
cry

Ki van kopva a bal kar, és rozsdás mindkettő…
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 01 kedd , 21:12:29

Üdv! Jó estét!
Mihelyt megláttam, hogy Önnek is kell, megkérdeztem a barátom, hogy mikorra tudna áthozni újabb párat. Semmi gond nincs de a németországi munkahelyéről dél-afrikai munkát vállaltak és csak augusztus végén jön vissza, majd a szabi után fog október elején jön ide hozzánk a reptérre. Sajnos nem tudok segíteni. De ha át tud menni Nagyváradra, ott van most kérdeztem az ismerőst. De kell nemzetközi oltási papír.
Re: Dacia Logan
Basic, 2021 június 07 hétfő , 08:48:53

Semmi baj, köszönöm! Nagyvárad nekem messze van, majd rendelek valahonnan az interneten. smile
Re: Dacia Logan
Basic, 2021 június 07 hétfő , 08:56:14

Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 07 hétfő , 09:00:47

Üdv Mindenkinek!
Ezek a rendelési számok:288868767 R ez a jobb oldali, 2888812938 R ez a bal.
De ezen a cikkszámon is tud rendelni:6001547875, 6001547876
Orig. parts. :8200620437
Még a németországi cég is csak 2-3000Ft-ért adja darabját, amire rájön a posta költség, de akkor sem 24-27000 Ft mint idehaza a márkakereskedéseknél, tudniillik máshol nincs új. Remélem sikerül hozzájutnia.
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 június 08 kedd , 20:18:48

@R10Gordini:

Ez azért durva, hogy az 1/7 - 1/8-ad árért meg lehet venni ugyan azt, amiért itthon horror árat kérnek. Röhej!
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 08 kedd , 22:42:40

Üdv Mindenkinek!
Sajnos nem csak ez az egy eset az, ami történt! Ugyancsak így jártam egy egyszerű ajtóátvezető gumiharmonikával! /330 Ft az eredeti romániai/De mondhatnám a feszültségszabályzót a renault generátoromhoz, amit végül, miután barkácsoltunk kettőből egyet, hogy járni lehessen a renaultommal, a németországi autodctor-tól szállítással együtt 6800 Ft-ért kaptam 48 óra alatt. Idehaza először rosszat küldtek 19000 Ft-ért, majd azt visszaküldve beszámították egy 26400 Ft-os másikba , ami szintén nem az én kocsimhoz való volt. Ezt is visszaküldtem és miután korrektül visszaadták a pénzt jött a netről a németországi cég, aki 48 óra alatt segített. Na ezért vidám az autós társadalmunk, mert mire ezt elolvassák, vagy átélik, na azok mérgükben már csak nevetni tudnak.
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 08 kedd , 22:58:40

Sheme Sportárs!
Most cseréltem én is ki a kipufogót a vizsga előtt 2 nappal. EREDETI ausztriai BOSAL dobok, csővel, bilincsekkel, illesztés-tömítő pasztával, házhoz szállítva a katalizátoros dobbal plusz a középső dobbal, szóval csövekkel mindennel együtt 76.440 Ft! Idehaza csak a katalizátoros dobért kérnek ennyit. Nem érdemes hegesztgetni, /festeni pláne, egyébként/, csak ha jó állapotú a rendszer. Ugye mennyire nem mindegy? De, hogy miért van ekkora árrés nem értem! Pont a dacia alkatrészeknél?!
Re: Dacia Logan
Mike, 2021 június 09 szerda , 12:00:40

Sziasztok!

Kicsit visszaolvasva a fórumbejegyzéseket, feltűnt, hogy a 0.9 Tce motort milyen megvetéssel emlegetik … varnyú, motor, stb. Ezen jókat szoktam mosolyogni…
Valami oknál fogva az emberek a megszokott dolgokhoz foggal-körömmel ragaszkodnak. Minden motornak van olyan fordulatszám tartománya, ahol a max teljesítményüket leadják. A meghajtott kerekek szempontjából tök mindegy milyen motor adja a teljesítményt hány hengerrel. Egy emelkedőn is a motorteljesítmény számít.
A visszaváltás témáról jut eszembe. Ugye az is negatívumként van említve. A benzinmotor rugalmassága sokkal nagyobb mint a dízelé. Öt évig hajtottam 1.5 DCI-t sokkal többet kellett váltogatnom, ha nem volt egyenletes a forgalom tempója, gyorsabban kiesett a kényelmes fordulatszám tartományból. Érzésre olyan harmad annyit váltogatok a benzinessel olyan forgalomban, ahol képtelenek egyenletes tempóban haladni. Mégsem panaszkodnak erre a dízelesek.
A három hengeres kialakítás pedig egyértelműen előnyösebb a kisebb belső súrlódás szempontjából. Minek csak azért több üzemanyagot elégetni, mert nagyobb a belső súrlódás? Menet közben tökéletesen simán jár, alapjáraton van vibráció, amit negatívumként szoktak emlegetni. A DCI viszont ennél is jobban rázta a kasztnit, az mégsem szokott negatívum lenni…
Szóval ez egy erősen érzelmi töltetű kérdés, műszaki oldalról nézve viszont szerintem előnyösebb a három henger mint a négy.
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 09 szerda , 13:32:08

Üdv Mindenkinek!
Re: Dacia Logan
bati, 2021 június 09 szerda , 16:38:56

Így igaz! A tce minden szempontból jobb ,mint az mpi. Erősebb,rugalmasabb,csendesebb és legalább 1 literrel kevesebbet fogyaszt. Nem kívánom vissza a régi mpi motort.Utáltam, mert az enyém korai Euro4 volt és kb.60 Le lehetett.(csak,hogy miért lettek a csaló szoftverek )


-
Re: Dacia Logan
Nagya21, 2021 június 09 szerda , 17:55:53


Üdv Mindenkinek!
Mike!
Szerintem a tényszerű megállapítások, amelyek a próba, vagy teszt során, vagy használat közben kialakult vélemény nem megvetésen alapul, hanem az adatokon, tapasztalaton. A megvetés szó itt erős. A Logan vagy Sanderó zümike motorjai nem hegyre valók, ezt még az ismerőseim is akiknek ilyen van, elismerik. Lehet itt bűvészkedni adatokkal, de nincs értelme! Menjen fel a Kékes-tetőre és tudni fogja miről írtam, vagy beszélnek mások. Nem ragaszkodom én foggal-körömmel semmihez, csak a tények azok magukért beszélnek. Számolja meg hányan fogják megelőzni felfelé ha négyen ülnek benne, mialatt egy 1,4-es vagy 1,6 Logan ahol éppen utóléri, ott fogja lehagyni. Én is így jártam. Ez a zümike motoros autó városi araszolgatásra talán jó. Kár a súrlódásra hivatkozva modernnek nevezni ezt a motort! Az tény, hogy kevesebb egy hengerrel, de ezért a fogyasztása ennek a motornak nem mondanám, hogy annyira kiemelkedő. Úgy érzem a három hengeres sima benzinesnek maximum a városban, agglomerációban van realitása, a turbósnak pedig inkább vízszintes terepen főleg 4 személy esetén.
Nem véletlen, hogy bizonyos autógyárak nem a három henger, sokkal inkább a tökéletes égés irányában fejlesztenek. Pl.: a japán, német .Az összes többi hátrányt amit írt én nem tapasztaltam. Tapasztaltam viszont a tce esetében hegynek felfelé 4 személlyel a túlzott melegedést. De ezt nem csak én hanem több sajtós is szóvá tette, de nem kavart nagy port. Az biztos, hogy a nagy és most már sokkal elegánsabb, több terhet elbíró karosszériába nem ilyen picike, hanem egy tisztességes motort kellene tenni, hogy versenyképesebb legyen. Nekem is van Loganom, nem vagyok elfogódott, csak tudni kell helyén kezelni az adottságait. Legfontosabb, hogy mindenből a legjobbat megadni a motornak a hosszú élet miatt.

R10Gordini
HAli!
2x voltam 900Tce-vel görögországban 4 személlyel fullra pakoltan, és sztem nincs semmi baj a 900-as motorral, ismerni kell a karakterisztikáját, és ésszel kell használni.(nem akkor kell a váltóhoz kapkodni amikor már 1700nál jár a fordulatszámmérő, hanem időben, és nem esünk ki a nyomatéktartományból)
Viszont az tény, hogy a 1.0Tce érezhetően nyomatékosabb, jobban van benne erő.
Üdv Nagya
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 09 szerda , 19:04:37

Üdv Mindenkinek!
Re: Dacia Logan
macilka, 2021 június 09 szerda , 19:16:45

Én csak bólogatok erre a 270 000 km-el. wink
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 10 csütörtök , 07:07:50

Üdv Mindenkinek!
Re: Dacia Logan
bati, 2021 június 10 csütörtök , 20:25:21

Elfogultság nélkül. Ha valaki nem tud megbírkózni egy dombbal az vezetéstechnikai hiányosság.
Az tény.hogy a tce motor nem mindenkinek való ,ezt még az ismerőseim is akiknek ilyen van, elismerik.
A túlzott melegedés és a gyengécske az milyen mértékegységben
milyen adatokkal határozható meg,hogy az általunk ismert fizikai rendszerben érthető legyen.?
Mert ezek a jellemzők nem felelnek meg a valóságnak a tce motor esetében. Sem hegyre fel, sem vízszintes terepen és a tények azok magukért beszélnek.




.
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 11 péntek , 00:34:10

Üdv!
Re: Dacia Logan
Nagya21, 2021 június 11 péntek , 07:09:25


A Kékes-tetőt dombnak nevezi????Valóban nem mindenkinek való ez a motor. Jól mondta Nagya21, hogy ésszel kell vezetni. Egyetértünk. Melegedés: a ventilátor kb 30 percig nem állt le fent.
Adatok: addig a pilótánk 3 cigarettát szívott el, mert aggódott a kocsiért.
Tények: felfelé elhagyott egy piros színű 1,4mpi lazán, pedig abban is ültek ám páran.
Az meg hogy mi lesz a jellemző azzal várjon még legalább egy évig. Addigra lesz kb annyi adat a szervízektől, tulajoktól, hogy értékelhető legyen az autó. Na azok tények. De a dizájn jobb, kényelmesebb.
De nem írná inkább Ön is ide a fórumra , hogy mi a véleménye erről a motorról?
Én leírtam, hogy mit tapasztaltam,és csak egy pár napig használhattam. Most írja le Ön is , ha ilyen autója van,úgy ahogy Nagya21 írta meg.
Ettől leszünk informálisan is gazdagabbak.

R10Gordini

HAli!
Naszóva Hogyasszongya!!
1 autó: Pfiat 650, maga nemében annó(1990) aranyost közlekedőedény egy nagyon nem szerethető motorral.(bár a skodás ideg lehetett, mikor 120-ig nem tudott lehagyni, bár ennek a motornak ez volt a plafon)
2 autó: Trabant 1.1 na ezt a kasztnit a 40Le vitte mint floki a rongyot, mikor nagybátyám hozta haza kipróbáltam, Pfiat elad Trabi befizet(90' szept) dec 3 jött a tratáltos...... Ennek az 1.1motornak nem volt rossz híre, szerelhető-szerethető motorka volt, ha lett volna rajta egy 5. istenkirály kis autó lett volna a tratáltos(amíg nem volt elterjedve, volt egykét meglepi a piros lámpánál.....)
3 autó Skoda fabia(igy kisbetüvel, első egyetlen használt autóm) hát egy öszvér, már nem cseh, de még nem német, fénykorában 56Le, ÁÁÁÁÁÁÁÁ nagyon örültem mikor megszabadultam tőle, tágas beltér (trabi után), plüss üléshuzatokkal, de mindig valami bizbaszás elromlott, műanyag eltört etc etc.
4 autó Renault Thalia 1.5Dci 65Le (2002) Nincs mit mondanom alap motor no kettöstömeg, no részecskeszürő, no fear.......a lányom hajtja, újkora óta adagolva van a gázolaj 170K km, teszi a dógát, nemrohad, megy.
5 autó Dacia Sandero Stepway-6. Dacia Mcv Stepway-0.9 Tce A sanyit jobban vitte smile ha megszokod a karakterisztikáját, jól használod a váltót, akkor nagyon jó kis motorka, az olajra nagyon figyelni kell (5w-30 Acea A3-B5) 100-as benzint szereti smile
A motorral 2-ban elindulni nehezebb mint egy szívóval 3.ban, szal míg a turbó nem tölt (1600-1700fordulat) addig halott.
Viszont jól húz 4000-4200-ig, és itt a változó szelepvezérlés még rátesz egy lapáttal , pörgős motor, szeret is pörögni, ha kell használjátok ki!!!!
Ne szégyelljetek előzésnél visszarakni 1-2gangot.
A fogyasztás: Görögországot 6,7-6,8L átlaggal jártam meg (sanyi-Mcv), 120-ig visszafogott a fogyasztás, efelett drasztikusan emelkedik!
7 autó MCV 1.0 benzin-gáz Na ez a motornak a nyomatéka miatt (160-170Nm) sokkal jobb a karakterisztikája, elindulni is könnyebb vele, érezni, hogy emelkedőket jobban bírja fordulatszám visszaesés nélkül és ami meglepő a fogyasztása jobb mint a 0.9-nek, és ez nemcsak a hosszabb váltó javára irható(0.9 80-nál 2000f/min, 1.0 90-nél 2000f/min).
Most járok vele 7500km-nél, és most érzem, hogy a kocsi menne egyre jobban(csak sajnos sok a sün), lehet Írok a totalcarnak teszteljük le mégegyszer......
Gázzal átlag 7.5L eszik, és így hogy 10% ot benzinnel teszek meg vele, a benzin 8 havi átlaga 0.8l/100km.
Ha kérdés van írjatok.
Üdv Nagya
Re: Dacia Logan
R10Gordini, 2021 június 11 péntek , 07:58:30

Üdv Mindenkinek! Nagya21!Na ez egy korrekt, vélemény. Egy hét használat nem tud reális véleményt kialakítani senkiben, csak max 30%-ban. (küllem, belső, kezelő szervek) Én a magam nevében köszönöm, számomra hasznos volt!
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 július 12 hétfő , 21:13:24

Ezt a két képet még szombaton lőttem Hurghada-ban:

Az átváltás egyszerű: 1 LE = 20 Ft.

Egyébként van pár Sandero II, elvétve egy-két Logan II is, és persze több a Duster.
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 szeptember 07 kedd , 19:58:55

Valahol említettem, hogy kb 2-3 hónapja nem működik a talicskán a duda.

Ez felettébb kellemetlen, pláne, ha valakinek jelezne az ember.

Mivel nemrég el kellett vinnem a szekeret műszaki vizsgára, gondoltam, ott úgyis kiderül - nem szóltam róla -, majd tesznek egy ajánlatot és megcsinálják. Nos a szekerem a műszaki vizsgát hiba nélkül abszolválta. Pontosan mit is műszakiztattak? Hagyjuk...

Ezért nemrég felvettem a kapcsolatot a nem reklámozható kollégával, hogy ez a bánatom és máshoz már úgy sem fordulhatok - legfeljebb fel.

Összejött a naaaagy találkozás. A lényeg, hogy egy - látszólag - ugyan olyan bajuszkapcsolót szerelt be a verdába. Az eredetivel azért nem működött a duda, mert egy vezeték leszakadt. Furcsa, hogy mégis mitől? Mindegy is.

Szóval látszólag teljesen megegyezik a Dacia-ba eredetileg beszerelt bajuszkapcsoló az újjal. Kipróbáltuk, szól a duda, mennek a fények, tehát minden okés. Na de akkor mégis hol van a különbség?

A különbség a kapcsolási érzetben van. Valahogy finomabban klattyan, sőt, nem is klattyan, hanem puhábban, kényelmesebben működik az eszköz. És nincs már meg az a néha felmerülő dolog, hogy mondjuk jobbra indexelek, visszatekerem a kormányt és amikor visszahuppan a bajuszkapcsoló a semleges helyzetébe, akkor nem kapcsolja be a komfortindexet.

Azért elképesztő, hogy egy gyártósoron készül(het) ez a bajuszkapcsoló és mégis, a Dacia-ba gyárilag beszerelt kapcsoló valahogy ősibb, bénább, nincs olyan finom kapcsolási érzete, mint ami a Renault-okba kerülnek.

Ez miért van? Miért éri meg visszabutítani ezt a kapcsolót (is)?
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2021 szeptember 08 szerda , 07:13:10


Valahol említettem, hogy kb 2-3 hónapja nem működik a talicskán a duda.

Ez felettébb kellemetlen, pláne, ha valakinek jelezne az ember.

Mivel nemrég el kellett vinnem a szekeret műszaki vizsgára, gondoltam, ott úgyis kiderül - nem szóltam róla -, majd tesznek egy ajánlatot és megcsinálják. Nos a szekerem a műszaki vizsgát hiba nélkül abszolválta. Pontosan mit is műszakiztattak? Hagyjuk...

Ezért nemrég felvettem a kapcsolatot a nem reklámozható kollégával, hogy ez a bánatom és máshoz már úgy sem fordulhatok - legfeljebb fel.

Összejött a naaaagy találkozás. A lényeg, hogy egy - látszólag - ugyan olyan bajuszkapcsolót szerelt be a verdába. Az eredetivel azért nem működött a duda, mert egy vezeték leszakadt. Furcsa, hogy mégis mitől? Mindegy is.

Szóval látszólag teljesen megegyezik a Dacia-ba eredetileg beszerelt bajuszkapcsoló az újjal. Kipróbáltuk, szól a duda, mennek a fények, tehát minden okés. Na de akkor mégis hol van a különbség?

A különbség a kapcsolási érzetben van. Valahogy finomabban klattyan, sőt, nem is klattyan, hanem puhábban, kényelmesebben működik az eszköz. És nincs már meg az a néha felmerülő dolog, hogy mondjuk jobbra indexelek, visszatekerem a kormányt és amikor visszahuppan a bajuszkapcsoló a semleges helyzetébe, akkor nem kapcsolja be a komfortindexet.

Azért elképesztő, hogy egy gyártósoron készül(het) ez a bajuszkapcsoló és mégis, a Dacia-ba gyárilag beszerelt kapcsoló valahogy ősibb, bénább, nincs olyan finom kapcsolási érzete, mint ami a Renault-okba kerülnek.

Ez miért van? Miért éri meg visszabutítani ezt a kapcsolót (is)?

Sheme

Épp úgy gyári kapcsoló lett beszerelve. Csak az előző ami benne volt 8 évig, szétkopott az index és a világítás mechanikája is, ezért volt lityi-lötyi, és ezért vacakolt az index néha, ezért írta be az UCH-ba hibának. A duda kábelletörés pedig típushiba (a sok világítás kapcsolástól, ezért nem kell nappal használni jó látási viszonyoknál, 11 éve írja a KRESZ). Gyárilag nem szétszedhető a kapcsoló. Megoldható ugyan (szoktam is, ha valaki kéri), vissza lehet akármilyen csoda szilikon kábellel forrasztani, de az max 3-4 hónap, ás újra előjön a hiba. A normális megoldás az új kapcsoló (nem a kínai hulladék netről.)
Re: Dacia Logan
Pista, 2021 október 10 vasárnap , 18:31:48

Tisztelt Klubtársak

Dacia Logan-hoz keresek sebesség jeladót. A kovács autó és a fékmesternél nem találok az enyémhez való jeladót, csak ha cserélem a csatlakozóját is. A csatolt képen rajta van az enyémnek a csatlakozója.
A webáruházakban levőkön sajnos nem ilyen a csatlakozó, egy vonalban van a három csatlakozó láb.
Re: Dacia Logan
bati, 2021 október 11 hétfő , 13:11:54

Ezen a cikkszámon keresd a kovácsnál : 7700418919



.
Re: Dacia Logan
Pista, 2021 október 11 hétfő , 19:51:13

Köszönöm a segítségedet!

De egyáltalán nem értem a katalógusos keresőket most már. A múltkor a szervó olajgombával pont ugyanígy jártam. Azt sem találta a katalógus kereső, de a megadott cikkszám alapján már ismerte. Ma kaptam a visszajelzést a fékmestertől:

"Tisztelt Bartizál István!

Nem hoz ilyet hozzá a katalógus sajnos!
Megértését köszönjük!"
Re: Dacia Logan
Pista, 2021 október 11 hétfő , 20:09:21

Érdekesség. A megadott cikkszám alapján már a fékmester is ismeri, van ilyen termékük.
Re: Dacia Logan
Pista, 2021 október 11 hétfő , 20:15:22


Érdekesség. A megadott cikkszám alapján már a fékmester is ismeri, van ilyen termékük.

Pista
Re: Dacia Logan
kekek, 2021 november 18 csütörtök , 08:56:33

A 16 éves 202 ekm futott Loganom tegnap volt műszaki vizsgán. Semmi tennivaló előtte, csak vizsgadíjat kellett fizetnem. Rá is kérdeztem, minden rendben van vele.
Re: Dacia Logan
macilka, 2021 november 18 csütörtök , 15:55:48

Zoli!Én is így vagyok az enyémmel!Bár lakatos és fényező munkák már voltak rajta,de a 16 év alatt talán ha ötször aludt fedett helyen.
Re: Dacia Logan
csoppika, 2021 december 03 péntek , 13:07:16


Nem lep meg a dolog.15 év 10 hónap 268 300 km,gyári kuplungszettel. wink

macilka


320at átléptem...és azért huzta ezt a 4 méteres pótkocsit, ami az avataromon van... Haver 1x tudott egy picit állítani a bowdenen
..de azt mondja ez a vége, ha csuszna, csere...
Re: Dacia Logan
csoppika, 2021 december 03 péntek , 13:08:36

A nagykanizsai rönyónál hirdetett mcv stepway kinek a szekere volt?
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2021 december 03 péntek , 20:35:14


A nagykanizsai rönyónál hirdetett mcv stepway kinek a szekere volt?

csoppika


Bp. melletti ügyfelemé. Nem klubtag. Jó sok mindent beszereltetett utólag. De hátul (hátsó lökös csere), és jobb elöl (lámpa, sárvédő, motorháztető) is sérült volt korábban. Nem nagyon, csak kocc.
Egy új ,,konnektoros" Megan4 -et vett helyette.
Re: Dacia Logan
Sheme, 2021 december 09 csütörtök , 20:28:34

Sziasztok!

Kérem szépen a "nagyoktól", ha valamit nem jól tudok, javítsanak ki!

Szóval a téli felkészítéssel kapcsolatban egy-két tipp:

- aki nyári szélvédő mosó folyadékot használ, nem ártana kijáratni a szekérből és télivel feltölteni - aki nyáron is télit használ, annak nincs mit tennie, legfeljebb utána tölteni

- nem ártana a guminyomásokat ellenőrizni és szükség esetén utána fújni. Mivel egyre hidegebb lesz, a 2 bar nyomás sem rossz, de 2.1, vagy 2.2-vel is el lehet lenni

- a pótkerék(!) nyomását sem árt ellenőrizni. 2.5 - 2.8 bar közé szoktam fújni. Eddig egyszer kellett használnom, remélem soha többet. Akinek AdBlue van a helyén, annak ugye...

- szvsz azzal mindenki tisztában van, hogy az indításokat mindig kinyomott kuplunggal kell csinálni. Az oka: ne kelljen az önindítónak a kuplungon keresztül a váltót is teljesen feleslegesen megforgatnia, arról nem is beszélve, hogy a hideg reggeleken a váltóolajat is "össze kell törnie". Így az akkumulátor is kímélve van.

- és persze érdemes kinyomott kuplunggal lelőni a motort - én így szoktam

- DönCI rajongóknak: ha sokáig izzít, lehet, érdemes ráizzítani, tehát még egyszer izzítani és aztán indítani a malmot. Remélem nem lesz hajnalonként mínusz 10, mínusz 15 fok, vagy annál is alacsonyabb hőmérséklet

- bár drágább, de érdemes prémium gázolajat tankolni - benzinesek előnyben. Valahol láttam, hogy mínusz 30(?) fokban is folyékony marad a prémium tüzelőanyag, miközben a nem prémium meg kikristályosodik és emiatt a reggeli indítózások esetleg hurvaanyázásokkal telnek meg

- bár az autósiskolákban úgy tanították - most nem tudom, hogy van -, mindenképpen kézifékkel kell leállítani a verdát. Ez egy eget rengető marhaság. Hajnalra befagyhat a bowden, sok sikert kívánok a fék kiengedéséhez. Másrészt, aki utcán parkol és szűk hely van előtte / mögötte, és esetleg valaki beparkolna elé / mögé, elképzelhető, kicsit nekikoccan és odébb lökné. Láttam már ilyet. Behúzott kézifék esetén a lökhárító bánja, ellenkező esetben egyet átfordul a motor, de jó eséllyel a lökösnek semmi baja sem lesz. Legfeljebb a mögötted állóra lök rá... pech.

- téli gumi... fogalmam sincs, négy évszakost használok. Ónos eső / jég / nagy havazás esetén nem mozgok, pláne, hogy sózzák az utat és ugye az alváznak, meg a kerékjáratnak is jót tesz a sós lé. Biztosan vannak olyanok, akik rideg tartáson tartják a verdájukat és még rozsdát sem láttak, de nem vagyok bátor.
Akinek meg menni kell, hát annak menni kell. Azért nem árthat lemosni a verda alját, oldalát, nehogy Charlie Brown beköszönjön.

- tessék teletankolni a szekeret - nyilván nem az utasteret.

- néha nem árt ránézni - indítás előtt! - a motorolaj szintjére, a hűtőfolyadék túlfolyó tartályára és a fékfolyadék-tartályra is. Egyrészt legalább 80%-ig van motorolaj, a hűtőfolyadék nem fogy és ennek dermedéspontját ellenőrizni - elvileg minden benzinkúton van refratométer, ennek üvegére egy cseppet kell a hűtőfolyadékból pipettával cseppenteni és belenézni. Akinek desztillált vízzel van feltöltve a hűtőrendszere... jajj...

- nem árt hetente egyszer megjáratni a klímát sem, mert a hűtőközegben van olaj, ami keni a fontos pontokat - csatlakozások, klímakompresszor. Nagyjából egy 10-15 percet menjen, aztán 3-as fokozaton 6-7 perc alatt kiszárítható a hőcserélő, de lehet, 10 perc is kellhet neki.

- hideg motort nem padlózunk - DönCI-sek előnyben. "Szerencsére" nincs olajhőfok-mérő a kocsiban, de azért lehet tudni, mikortól lehet nyelezni a verdát - na...! Szóval indítás után 1 - 1.5 perc kell neki alapjáraton, majd lehet indulni. 2000 f/p fölé nem kéne pörgetni, de azért 1600-1800 f/p közé essen a főtengely fordulatszámat. Amíg kiérsz a városból, 3-ban 50-nél kb jó is. Egyenletes terheléssel be fog melegedni.

Tehát amíg hidegen "kopog / krákog", addig nem meleg a motor. Ha közel a sztráda és menned kell rajta, akkor 5-ben 90-95 km/h között úgy 5-6 km, majd 100-zal szintén ennyit.

Tapasztalatom szerint kb 15-20 km kell neki, míg bemelegszik - bár egyszer, mínusz 17 fokban 25 km után halkult el a motor. Ezúton is pusszantás annak a gyökérnek, aki miatt nincs olajhőfok-indikátor a kocsiban.

Ha nem világít valamelyik lámpád - féklámpa, index nem megy, az egyik fényszóród vak, tessék kicserélni az izzót. Látni és látszani, ez az alap.

A kocsira hullott faleveleket nem árt eltávolítani a motortér felső részéről, onnan a rácsról.

Biztosan van még pár apróság, ami kimaradt, kéretik pótolni / javítani / kiegészíteni!

Vigyázzatok magatokra és nem akarok Dacia-s baleseti híreket olvasni!
Re: Dacia Logan
Sheme, 2022 február 06 vasárnap , 20:48:57

Sziasztok!

A külső komment-folyamban felmerült az 1.5 DönCI-hez az izzítógyertya cseréje, hogy milyen érdemes beletenni, ha a gyári beszerelésű gyertya feladta a harcot.

Azt szeretném kérdezni, hogy:
- az autót viszonylag hosszabb utakon használva kb mikor számítsak izzítógyertya-cserére?

- mitől függ, hogy mikor kell cserélni ezeket?

- ha mondjuk 10 évig hozzájuk sem lett nyúlva, nem kell egyszer ki- és visszatekerni őket? Nem gyógyulnak bele a hengerfejbe?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

(Azért kommenteltem ide, mert a főoldalon lévő komment-folyamban nem lehet a végtelenségig visszaterekni.)
Re: Dacia Logan
Krogergo, 2022 február 07 hétfő , 15:27:25

Majd a diagnosztikai műszer ,,szól" ha nem jó.
Amíg jó, addig nem kell foglalkozni vele.
Megjósolni nem lehet, van akinél 50ezer km-t bír, van akinél 250ezret is.
Re: Dacia Logan
Basic, 2023 november 25 szombat , 07:38:08

https://www.youtube.com/watch?v=gHzEKFwBZt0
Re: Dacia Logan
Basic, 2023 november 25 szombat , 07:40:15

Nem ezt a videót akartam megosztani...

Speedzone - Logan 1 használtautó teszt. Láttátok már? smile

Klikk!
Re: Dacia Logan
Basic, 2023 november 25 szombat , 07:41:30

Speedzone Logan 1 használtautó teszt:


Klikk!
Re: Dacia Logan
Basic, 2023 november 25 szombat , 07:42:55

Admin bácsi rendet rakna, kérem? smile

Nem működik az "opciók" gomb...
Re: Dacia Logan
Sheme, 2023 december 03 vasárnap , 12:25:40

Megnéztem az új Duster-es beharangozót.

Szigorúan az ÉN felhasználói szokásaim függvényében elemzek.

Az ilyen nagy homlokfelületű autóknak mindennapos felhasználás szempontjából gyakorlatilag semmi értelme sincs - legfeljebb erdészeti munkát végzőknek, meg azoknak, akik úttalan utakon élvezik a szabadságot, hogy nem kell az M1-en a kamionok között az úthibákat kerülgetniük.

Nagy a homlokfelülete, így nem lesz viszonylag alacsony a fogyasztása sem, bármennyire is próbálják a (mű)hibriddel ezt sugallni. Legfeljebb városban araszolgatva, már ha valaki élvezi a mindennapos városi dugót - Nagyfalusiak és környéken élők előnyben.

Mivel többnyire gyorsforgalmi utakon közlekedem, így nálam a 100+km/h feletti sebesség játszik. Ebből következik, hogy az 1.2/3 hengeres csöppség bár lehet, hogy nyomatékos lesz, de hogy nem fog tudni 4.5 liter benzinnel eljárni, a nyakamat teszem rá. Az LPG-s változatnak még van értelme, hiába fog kb 20%-kal több gázt enni, még mindig nagyából az LPG a benzin árának 50-60%-a. Ezen lehet pénzt fogni.
(Ja, legutóbb 4.36 liter/100 km gázolaj fogyasztásom jött ki, de nem mérem az almát a körtével.)

A hibrid verzióval vigyáznék. Lehet, hogy 2-3 km-t elmegy elektromosan, na de amikor kiérek vele a sztrádára és padló, annak a jéghideg motor nem fog örvendeni - de majd a nagyok megmondják a tutit, hogy a Pirusz is vígan elketyeg. Igaz, még nem láttam 130-150-es tempóval Piruszt az autópályán, de ez az én bajom.

Nekem nem tetszenek ezek a SUV-ok. Könnyebben betámaszt a szél, szépen fogja ide-oda cibálni - kamion mellett elhaladva szép lesz. Azt nem vitatom, hogy beülni-kiszállni könnyebb belőlük, ez tény. Elkényelmesedtünk, megöregedtünk.

Mindenesetre kíváncsi vagyok, van-e legalább vízhőfok-mérő benne, mint az utóbbi Duster-ban és Logan III-ban, mert bennük van.

Kár, hogy a gázolajos változatot temetik, talán azzal még lett volna értelme - helyette az LPG-s a nyerőbb.

Még egy apróság: gondolom az önsúlya most már nem lesz 1300 kg alatt, szerintem 1400-1500 kg-ra várható. Hát ez sem fog annyit segíteni, hogy olyan sokat ne fogyasszon - megoldás: nem szabad vele megállni. grin