Dacia Lodgy

Indy, 2020 március 21 szombat , 15:37:12

Dacia Lodgy
Re: Dacia Lodgy
Indy, 2020 április 11 szombat , 09:44:30

Most nagyon aktuális. smile

Klikk!
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2020 április 13 hétfő , 12:10:20

köszönöm "lajo" fórumtársnak a 2018-as leírást, most volt időm foglalkozni a dologgal, tpms,@torque, működik remekül:

DRNtTLh
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2020 április 20 hétfő , 19:43:46

bekötöttem az elektromos ablakok kapcsolójának megvilágítását, örö-é-bódottá
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2020 április 20 hétfő , 19:45:14

(hmm, szerkeszteni nem lehet néhány percen belül? nem találom...)

nem kapcsolójának, hanem kapcsolóinak; és nem megvilágítását, hanem megvilágításait
Re: Dacia Lodgy
meclaren, 2020 május 05 kedd , 10:55:00

Sziasztok!
Pár mondat a saját kocsimról a zöldfülűeknek????. 2017-es modell, fekete szín (igen, kiválóan koszolódik 16 másodperccel a mosás után de csak ez volt raktáron), Arctic felszereltségű, 1.6 Sce 102 LE, 2018 nyarán vettem át. Előtte a következő autókat kínoztam és ők engem: Skoda Felicia (1998), Renault Clio (2006), Renault Kangoo Bebop (2009), Renault Grand Scenic III (2009) és végül a Lodgy. Imádtam az előtte lévő Scenic-et (2.0 dCi 160 LE, Privilege) csak a szervizigényét nem annyira imádtam ????. Ezért kerestem a közhelyes "faék" típusú autót amivel remélhetőleg nem lesz gond.Majdnem két év alatt 31 ezer km került bele, gond nélkül.
A gond nélkült úgy értem hogy nem vagyok az a "garázsban töltöm a hétvégét" fajta akit izgat a legkisebb karc, egy zörgő műanyag vagy a ferdén felragasztott feliratok. Mert vannak kisebb esztétikai hibái ami engem inkább megnyugtat mint idegesít (nem kell vigyázni rá mint a 8 milliós Scenicre ????).
Igyekszem a pozitív oldalát nézni mindig:
- nem ázik be mint a Felicia
- elférek benne, nem úgy mint a Clioban
- nem zörög annyira (!!!!) mint a Kangoo Bebop
- garanciális és még nem volt hibája, nem úgy mint a Scenicnek amire havonta többet költöttem mint a Lodgy havi lízingdíja

Ami nem hogy nem tetszik, inkább fura a Lodgyban:
- mivel mindig a pillanatnyi fogyasztást nézem (7,6 az átlag) így pl. az órát, hőmérsékletet nem látom és nagyon nincs kedvem végigpörgetni a fedélzeti számítógép menüjét. Ezért szereztem be egy, a szellőzőrácsra erősíthető eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt. Persze csak a benti hőmérsékletet mutatja melőtt valaki megkérdzené hogy szereltem be hogy a külsőt is mutassa (vannak ilyesmiről videók, útmutatók nem botkezű tulajoknak). ????
- a könyöktámasz útban van ha a kézifékkel szeretnék manipulálni, de szerencsére hosszú a karom így kifejlesztettem egy támasz alatt átnyúló mozdulatot, így már ez se fáj.
- a klíma nem túl acélos, viszont alaposan visszavesz a motor teljesítményéből így vagy azért izzadunk mert ki van kapcsolva a klíma vagy azért hogy az előzést be tudjuk-e fejezni épségben ????
- viccesek a kilincsek, mindig "bele akarok nyúlni" még ennyi idő után is ahogy vicces a csomagteret nyitó, hüvelykujj törést ígérő nyomós zár a hátsó ajtón
- egyéves korában kigyulladt a lámpa, hogy szervizbe szeretne menni. Éppen Balatonra készültünk és mivel beijedtem hogy mi baja lehet a kocsinak így nem mertünk elindulni ????. Kiderült hogy csak így jelzi hogy ideje az éves szervizt elvégeztetni. Úgyhogy no para, csak olajcserét kér! ????
- egynapos korában elkezdett sípolni valami. Műszerfal nem jelzett semmi hibát. Sípolt, abbahagyta. Fura volt hogy mindig a kanyarokban, körforgalomban hagyta abba. Pár km után egyre hangosabban sípolt. Mi az Úristen? Aztán levettem a táskámat a jobb első ülésről...és abbahagyta. A kedves kis fekete doboz ugyanis úgy érzékelte hogy valaki ül a jobb egyen aki nincs bekötve. Aztán vettem észre a középső konzolon világító kis jelet hogy nincs bekötve valaki a kocsiban... kicsit megkönnyebbültem!

Sokan mondják, írják hogy erőtlen a motor. Tényleg nem egy versenyló, de szépen el lehet vele boldogulni a forgalomban. Az autópályát kimondottan szereti (vagy én??). 170 km/h-t bírja de lehet lejtőn hátszéllel a 100 kilóm nélkül még többet is tudna. Nincs vele bajom, a lényeg hogy megbízható a konstrukció. A helyi viszonyok (mondjuk úgy vezetői képességek) közt még mindig én vagyok az első aki a zöldnél elstartol ????.

Őszintén szólva csak azt tudom írni hogy eddig megbízható, rendben volt. Azért van rajta 5 éves garancia, biztos ami biztos. Botfülem van a zörgő hangokhoz, nem vagyok autószerelő, fogalmam sincs mikor mi zörög, miért húz jobban egyik nap mint másik nap (úgy kelt fel aznap, ki tudja?). Meghallgatom a kollégákat akik szerint be kell relézni az indexkart meg ezt meg azt utána kell szerelni, húzni a csavarokat, hogy tönkremennek a lambdaszondák...ilyenkor kicsit beijedek, pár napig hallgatózom hátha valami gyanús...aztán évente egyszer elviszem szervizbe- ez alap. Márkaszervizbe a garancia miatt, de azt hiszem amúgy is oda vinném. Átnézik, megszerelik, kicserélik (tudom, naiv lúzer vagyok de máshol ugyanúgy megeshet, itt legalább van papír, számla, stb.).

Nagyjából ennyi. Én szeretem a Lodgyt és kezdek gyanakodni hogy némi ízlésficamom lehet mert nekem tetszik is (na jó, hátulról szebb látványhoz vagyok szokva, de szemből nekem bejön). Kisebbfajta csodának tartom hogy ennyiért van használható autó ebben a kategóriában és örülök is neki. Ha most kéne vennem ugyanezt venném, eszembe se lenne 2* ennyit kiadni egy autóért ami ugyanezt tudja, elvisz A-ból B-be. Igen, tudom, a biztonság nem 5 csillag, ha nekimennek valószínűleg totálkár, na de az élet hozhat bármit bármelyik kocsinál, ebből kár kiindulni.
Köszi hogy elovastatok! smile
Re: Dacia Lodgy
Samu Misi, 2020 május 05 kedd , 11:34:35


Sziasztok!

Ami nem hogy nem tetszik, inkább fura a Lodgyban:
- mivel mindig a pillanatnyi fogyasztást nézem (7,6 az átlag) így pl. az órát, hőmérsékletet nem látom és nagyon nincs kedvem végigpörgetni a fedélzeti számítógép menüjét. Ezért szereztem be egy, a szellőzőrácsra erősíthető eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt. Persze csak a benti hőmérsékletet mutatja melőtt valaki megkérdzené hogy szereltem be hogy a külsőt is mutassa (vannak ilyesmiről videók, útmutatók nem botkezű tulajoknak). ????

meclaren
Szia! Itt, azaz a régi oldalakon van vagy 5 különféle csináld magad megoldás a hőmérőzésre. Fakezűeknek is. biglaugh
Re: Dacia Lodgy
BehinaL, 2020 május 06 szerda , 08:59:33

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

Szép napot,

BehinaL
Re: Dacia Lodgy
Indy, 2020 május 06 szerda , 11:15:18


Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

Szép napot,

BehinaL

BehinaL

Szia! Az RH oldalán ez van:
Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.
Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

Klikk!

Jeleznie kellene a műszerfalon, már akkor is, amikor csak kb. 2000 km van vissza.
Re: Dacia Lodgy
BehinaL, 2020 május 08 péntek , 22:22:30



Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

Szép napot,

BehinaL

BehinaL

Szia! Az RH oldalán ez van:
Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.
Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

Klikk!

Jeleznie kellene a műszerfalon, már akkor is, amikor csak kb. 2000 km van vissza.

Indy

Hát én a 13 teli tankolással már jócskán túl vagyok a 6-8 tankoláson! De kiírni még semmit nem írt... De azért már vettem 20 liter AdBlue adalékot, biztos-ami-biztos!

Majd beszámolok, hogy mikor kellett tölteni!

L
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 május 08 péntek , 23:39:24

Az tök jó!!! smile
Re: Dacia Lodgy
gylaci, 2020 május 09 szombat , 09:27:06

Igaz 95 LE Blue dCi Sandero, de nekem 20 000 km után jelzett be az AdBlue utántöltés (már én is kezdtem aggódni). Akkor a 10 l-es kannával simán elnyelte (14 l-es tank). De azt mondják ez nagymértékben függ a használat módjától, érdemes böngészgetni a Spritmonitoron lévő fogyasztási adatokat, az AdBlue tankolásokat is rögzítik.
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2020 május 10 vasárnap , 21:37:35

Sok városi indítgatás mellett, vagy folyamatos nagyobb terhelésnél (mondjuk autópálya végig 150-el) több lötyit fogyaszt.
Akiknek már 7-8 ezer km-nél jelez, hogy utána kell tölteni, na ők rosszul választottak, nekik nem a Dci lenne az ideális motor. 15ezer km feletti AdBlue utántöltés a kb. ideális.
Re: Dacia Lodgy
meclaren, 2020 május 14 csütörtök , 15:12:07

Szia!
Bocsánat a késői válaszért, köszönöm a tippet máris belenéztem az említett megoldásokba! smile
Üdv,
Zoli


Sziasztok! Ami nem hogy nem tetszik, inkább fura a Lodgyban:- mivel mindig a pillanatnyi fogyasztást nézem (7,6 az átlag) így pl. az órát, hőmérsékletet nem látom és nagyon nincs kedvem végigpörgetni a fedélzeti számítógép menüjét. Ezért szereztem be egy, a szellőzőrácsra erősíthető eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt. Persze csak a benti hőmérsékletet mutatja melőtt valaki megkérdzené hogy szereltem be hogy a külsőt is mutassa (vannak ilyesmiről videók, útmutatók nem botkezű tulajoknak). ????
meclaren
Szia! Itt, azaz a régi oldalakon van vagy 5 különféle csináld magad megoldás a hőmérőzésre. Fakezűeknek is.
Samu Misi
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 május 14 csütörtök , 15:40:30

"eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt."
Neked aztán bejött az Európai Unió! wink
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2020 május 14 csütörtök , 15:51:52


"eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt."
Neked aztán bejött az Európai Unió! wink

macilka


Az autó meg Afrikai smile
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 május 14 csütörtök , 17:46:17

Ez igen!Te aztán tudsz élni! smile
Re: Dacia Lodgy
briff, 2020 május 16 szombat , 16:04:04

Lassan itt az ideje új autót vennem. A nagycsaládos támogatással tervezem, eredetileg csak a Lodgyban gondolkoztam, de most, hogy 5.6M körül van, vonzóvá vált a kb 1M forinttal drágább tolóajtós Citroën-Opel-Toyota-Peugeot négyesiker. Van esetleg valaki, aki rábeszélne mégis a Daciára? Sok rosszat olvastam a fórumon az összeszerelési minőségről pl. De ha összességében jobb vétel, akkor még nem mondanék le a Lodgyról.
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2020 május 17 vasárnap , 11:35:09

Igen, sok rosszat lehet tapasztalni a Lodgyval kapcsolatban, lassan nincs 1db olyan autó sem amit normálisan szereltek volna össze. Még szomorúbb, hogy a sokszori drasztikus áremelés ellenére az autószalonok arra nem képesek, hogy átadás előtt kijavítsák a hibákat, így a tulajok heti vendégek lesznek. Persze mindenre az a magyarázat először, hogy Dacia ez ilyen. Aki nem áll ki magáért, annak úgy is marad.
Az enyém 2017-es, talán az 1 fokkal jobb a mostaniaknál. Az igazán jókat kb. úgy 2014-2015-ig gyártották belőlük (azokból is volt nekem). Több Dacia tulajdonosaként, meg, hogy napi szinten a Daciákkal foglalkozom, kijelenthetem, hogy a Lodgy a ,,legalja". Ehhez képest egy Duster2, Sandero, vagy egy MCV patentul összerakott autó.
Mint sok Lodgy vagy Dokker tulajdonosnak nekem is volt korábban a ,,nagy" MCV-m, ráadásul a faceliftes 2010-es. Az minőségben magasan veri a mostani Lodgym, és a többi volt/mostani tulaj véleménye is ez. Azon nem voltak karosszéria illesztési és kárpit problémák, stb. Szeretjük leszólni a románokat, de sokkal minőségibb autókat készítenek, mint a marokkói Dacia gyár, ahol a minőség ellenőrzés nem létező fogalom. Olyan hibákkal jönnek ki onnan autók, amik szó szerint több méterről ránézve is látszanak (sajátomról fényképek is vannak)

És akkor jöjjön a DE:
A többi (pl. általad felsorolt) márkák csoportjait olvasgatva ott is nagyon csúnya dolgokat olvasgatni. Ajánlom figyelmedbe a Facebook csoportjait. A magasabb vételár ellenére ott sok a minőségi kifogás, és finoman szólva az importőr hozzáállása is elgondolkodtató. (extra lista átalakítása, már kifizetett dolgok gyártásának megszüntetése stb.) És azok sem fiatal technikára épülnek. A Daciában lévő 1.3Tce vagy az 1.5Dci motor szerintem jobb mint az azokban található.
Szerintem a gyártók letojják ezt a kategóriát, nem nagy biznisz nekik. A Crossoverek és a SUV-ok azok, amin hülyére keresik magukat. Lásd, idén már a VW Sharan gyártását is megszüntetik utód nélkül. Nem mind ha nekem hiányozna, de még is csak egy ikon az utakon (nálunk sajnos a régi leélt típusai frown )
Nagy családos kedvezménnyel ami minőségi, az már nagyon nem ez az árkategória mint a fentiek. Pl. a Skoda Kodiaq.
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2020 május 17 vasárnap , 17:17:41

ha nem ütik ki alólam tavaly az mcv-t, és a terveknek megfelelően idén cseréltem volna le, akkor én is átültem volna más típusba. amíg ~4millió volt, addig még elment, de bő 5-ért már nem valid. toyota proace, én ezt nézném meg. és, igen, ahogy Gergő írta, nem magával az autóval (lodgy) van baj, hanem az összeszerelés minőségével, és aztán a márkaszervizek újabb lesz@romságával.
Re: Dacia Lodgy
Indy, 2020 május 18 hétfő , 08:10:27


Lassan itt az ideje új autót vennem. A nagycsaládos támogatással tervezem, eredetileg csak a Lodgyban gondolkoztam, de most, hogy 5.6M körül van, vonzóvá vált a kb 1M forinttal drágább tolóajtós Citroën-Opel-Toyota-Peugeot négyesiker. Van esetleg valaki, aki rábeszélne mégis a Daciára? Sok rosszat olvastam a fórumon az összeszerelési minőségről pl. De ha összességében jobb vétel, akkor még nem mondanék le a Lodgyról.

briff
Itt érintőlegesen már írtak erről a dilemmáról. Attól tartok ezt a kérdést elsősorban neked kell eldöntened, 1 millió forint sok pénz sokunknak, és kevés néhányunknak. Az a duma pedig, hogy ez Dacia, ez ilyen, a romló minőség miatt egyre elfogadhatatlanabb.
Re: Dacia Lodgy
BehinaL, 2020 május 22 péntek , 09:33:15


Lassan itt az ideje új autót vennem. A nagycsaládos támogatással tervezem, eredetileg csak a Lodgyban gondolkoztam, de most, hogy 5.6M körül van, vonzóvá vált a kb 1M forinttal drágább tolóajtós Citroën-Opel-Toyota-Peugeot négyesiker. Van esetleg valaki, aki rábeszélne mégis a Daciára? Sok rosszat olvastam a fórumon az összeszerelési minőségről pl. De ha összességében jobb vétel, akkor még nem mondanék le a Lodgyról.

briff


Helló!

Őszintén szólva eddig én kellemesen csalódtam a Lodgyban. 2019.11. hónapban vettük át a szalonból, most van benne közel 10.000 km, eddig egy komolyabb (légtömegmérő) hibán kívül lekopogom, nem volt vele gond. Nem csörög, nem zörög, összeszerelési minőség elfogadható, nincsenek rajta szemmel látható ordító hibák. Fogyasztása 5 liter (dízel), ezt egy kicsit sokallom, de az előző autónkhoz képest (Citroen C8) 2 literrel kevesebb. Remélem párezer kilométer után nem fog széthullani alattunk! grin

Üdv: L
Re: Dacia Lodgy
mapoca, 2020 május 22 péntek , 12:44:31

Csatlakozom hozzád, én is egy elégedett tulajdonos vagyok. 2019 november óta 75000 km ment bele. Egy apró, de bosszantó elektronikai (a hátsó elektromos ablak időnként nem ment le vagy fel) hibán kívűl más nem volt. Most készülődök a 80000-s szervízre a fóti szervízbe. Mindenkinek további jó utat.
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 május 22 péntek , 13:42:01

A fóti Békési szervizt korrekt cégnek ismerem. tongue
Re: Dacia Lodgy
briff, 2020 május 23 szombat , 16:31:50

Köszönöm a válaszokat! Ez alapján továbbra sem irracionális gondolat a Lodgy... Összehasonlítva az eggyel drágább társasággal (Peugeot-Citroën-Opel-Toyota Rifter-Berlingo-ComboLife-ProaceCityVersoShuttleFamilyProBasicASDFGH), sokkal értelmesebben összerakott felszereltsége van.
Re: Dacia Lodgy
BehinaL, 2020 május 23 szombat , 20:47:13


Köszönöm a válaszokat! Ez alapján továbbra sem irracionális gondolat a Lodgy... Összehasonlítva az eggyel drágább társasággal (Peugeot-Citroën-Opel-Toyota Rifter-Berlingo-ComboLife-ProaceCityVersoShuttleFamilyProBasicASDFGH), sokkal értelmesebben összerakott felszereltsége van.

briff

Azért viszont azt ne felejtsük el, hogy bosszantó, hogy jó pár hasznos felszereltség sajnos nem rendelhető hozzá, ami vagy utólag orvosolható, vagy nem, de inkább nem... (automata ablakok, esőérzékelő, fényérzékelő, normális fedélzeti komputer, automata klíma stb...) A C8 után nekünk azért nagyon nagy visszaesés volt, de az új autó, az új autó...

L
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2020 szeptember 22 kedd , 11:54:45

Sziasztok !
December elején lesz 1 éves az autóm, 1.3 turbós benzines. Nagyrészt elégedett vagyok vele, fogyasztása jó (a karantén alatt mértem vele 5.9-et is, bár inkább 6-7 között van) és megy is.

Ilyen gondjaim voltak:
1. Egyszer volt vele egy olyan problémám, hogy indításkor kigyulladt a motorhiba lámpa (sárga cikcakk), majd rángatott a motor és nehezen akart felpörögni. Viszont mentem vele pár száz métert és rendbejött, azóta nem jelzett. Létezik, hogy valami trutyis benzinhez volt szerencsém és ezzel a dolog lezárva ?

2. A múltkoriban megállás után égett szag (amper v bakelit) lengett az autó körül, talán jobb elölről ill. a jobb első ajtó mellett volt legjobban érezhető. Benéztem a motorházba, semmi jele égésnek, füstnek.
Első felnik egyformán melegek.
Tapasztalt valaki ilyet, esetleg típushiba ?

Z.
Re: Dacia Lodgy
Arklon, 2020 szeptember 22 kedd , 18:42:10

Én aztán nem vagyok ebben kompetens, de ha még nincs 1 éves, akkor miért nem viszed vissza a szervizbe? Komolyan kérdezem, nem trollkodni akarok. Olvassák ki, hogy mi volt a tárolt hiba, és jöjjenek rá, hogy miért történt.
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 szeptember 22 kedd , 20:17:29

Igen,én is ezt javaslom.Amíg garis az autó addig szívd a vérüket!Fizettél a gariért,dolgozzanak meg a pénzükért!
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2020 október 06 kedd , 12:11:47


Igen,én is ezt javaslom.Amíg garis az autó addig szívd a vérüket!Fizettél a gariért,dolgozzanak meg a pénzükért!

macilka

Bejelentkeztem diagnosztikára, (2 hétre) hát meglátjuk.
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 október 06 kedd , 13:24:19

Hajrá!!! wink
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2020 október 20 kedd , 17:05:36


Bejelentkeztem diagnosztikára, (2 hétre) hát meglátjuk.

TZolka

Megvolt, lefuttatak rajta egy diagnosztikát, másfél óra volt, megvártam.
Hibás alkatrészt nem találtak, viszont frissítették az injektor vezérlő szoftvert. (Hogy ez okozhatta-e a jelenséget, az nem derült ki. Szotvert frissíteni mindig lehet, ha nincs jobb ötlet smile

Viszont garanciális volt, nem került pénzembe. Beírták a digitális szervizkönyvbe (mint megtudtam, a papírosba nem nagyon írnak)
Re: Dacia Lodgy
macilka, 2020 október 20 kedd , 17:27:19

Remélem hogy használt. wink
Re: Dacia Lodgy
gombi, 2020 november 29 vasárnap , 17:50:13

Olvasgatva az elmúlt 2 év hozzászólásait nagyon elszomorodtam, hogy ha most kéne Lodgy-t vennem, akkor milyen minőséggel találkoznék. Az enyém 6 éves és ilyen hibái nem voltam.
Sőt benzines párti sem lettem. Szerintem az 1.5 dci ennél kifinomultabb technológia. De lehet, hogy csak azért látom így , mert még Euro 5-ös.
Az "én most mit válasszak" hezitálóknak viszont egy fontos szempont lehet, hogy van olyan klubtárs, mint a Gergő. Szerintem nem sok olyan szerelő van széles e hazánkban, akiben vakon megbíznak az ügyfelei. Sőt, ha kérdésem van, elég hamar válaszol az emailre.
Ha autót akarnék venni, biztos, hogy kikérném a véleményét, mert ő az aki találkozott már az összes motorral.
És bár az olajat és féket én cserélem a kocsin, de egy vezérlés cserére biztos, hogy csak hozzá vinném.
Üdv, Gombi
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2021 március 01 hétfő , 16:12:33

sziasz. kérdés: sikerült-e már találnia valakinek erre az őrültmodern lodgy ablaktörlőkarra passzoló, de a gyárinál hosszabb töltőlapát? én vettem ma néhányat, univerzálisak, vannak hozzá mindenféle köztes bigyók, de naná hogy ehhez egyik sem jó, vihetem holnap vissza mindet.
valamint jól sejtem-e, és a jobboldali tükörházban van a külső hőmérő?
köszi
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 március 06 szombat , 15:33:29


sziasz. kérdés: sikerült-e már találnia valakinek erre az őrültmodern lodgy ablaktörlőkarra passzoló, de a gyárinál hosszabb töltőlapát? én vettem ma néhányat, univerzálisak, vannak hozzá mindenféle köztes bigyók, de naná hogy ehhez egyik sem jó, vihetem holnap vissza mindet.
valamint jól sejtem-e, és a jobboldali tükörházban van a külső hőmérő?
köszi

Plömplöm


Szia!
Szerintem a gyári méret tökéletes. Én és még nagyon sokan mások Bosch A109S lapátokat használunk teljes elégedettséggel.
A hőmérő termisztora igen, a jobb külső tükör tartó konzol alján van.
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2021 március 09 kedd , 08:47:47

szia, köszi, a választ, hát szerintem a gyárinál simán elférne hosszabb, ahogy pld az mcv-nél is elfért, csak annak a klasszikus kampós karjára könnyedén lehetett választani, erre meg nem.
a hőmérő a tükörházból elérhető? a hőmérő nem középen van a neki szánt furatban, hanem hozzáér a tükörházhoz, és ez így nem jó.
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 március 09 kedd , 18:02:50

Garanciában megcsinálják ha nem jó. De nem a tükör házból kell, hanem elhajtani, fedlapot lecsavarozni, és alatta van.
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2021 március 09 kedd , 18:44:37

köszi az újabb infókat, nos, a nemjósága az, hogy hiába nagyobb a furat, mint a hőmérő, mivel a furatban a hőmérő nem középen van, hanem hozzányomódik a tükörházhoz, nincs meg körben a szükséges légrés, így ha süti a nap az én sötétszürke autóm sötétszürke tükörházát, akkor eszerint a hőmérő szerint hamar nagyjóidő van odakint. ezért látszik ki a hőmérő a tükörházból lefelé, hogy a nap melege ne érje, de a menetszél temperálja, és direkt nem azt írtam, hogy hűtse. namost szted ezzel, hiába garanciális, mit kezdene egy tetszőleges márkaszerviz? smile
"de uram, mutatja a hőfokot, nem?" smile
és pont ezért kérdeztem előbb és nem a tükörlapot kezdtem kipattintani, mert nem ott van, ahol pld egy clioban/thaliában van.
ez is egy olyan jellegzetesség, hogy hiába a mérnökök jó tervezése, ha rosszul van megvalósítva.

és még egy a márkaszervizekről: a 20ezresnél jeleztem egy zörgést, és nem pld egy kárpitelem zörög, hanem valami kopog, hiába hallotta a munkafelvevő az otthagyás előtti próbaúton, nem találták. a 40ezresnél máshova vittem, ott sem találták.
most agyalok, hogy érdemes-e a majd 60ezresnél egy harmadik helyre vigyem...
Re: Dacia Lodgy
Vic, 2021 március 27 szombat , 16:00:37

Sziasztok!

2020-as Lodgy 1.33 Tce olajcseréhez kérnék segítséget. Azt megtaláltam a régi fórumban, hogy Castrol GTX 5W30 (RN17) a gyárilag javasolt. Jól gondolom, hogy ebből 5L elég lesz?
Illetve van preferált olajszűrő márka? Bosch, Valeo, etc?
Köszönöm előre is!
Re: Dacia Lodgy
ficsorendre, 2021 április 05 hétfő , 22:25:02

Sziasztok!

Új Dacia Lodgy:
Nekem az AdBlue 15000Km-nél jelzett először és akkor belement a 10L, egy kanna.
Üdv: Ficsor Endre
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 április 06 kedd , 21:37:17


Sziasztok!

2020-as Lodgy 1.33 Tce olajcseréhez kérnék segítséget. Azt megtaláltam a régi fórumban, hogy Castrol GTX 5W30 (RN17) a gyárilag javasolt. Jól gondolom, hogy ebből 5L elég lesz?
Illetve van preferált olajszűrő márka? Bosch, Valeo, etc?
Köszönöm előre is!

Vic


Szia!
Nem elég az 5L. Hivatalosan 5.3L kell. Valójában ha teljesen kicsöpög, és a végén felemeled a jobb első emelési pontnál az autót annyira,m hogy még a hátsó kerék is elemelkedjen a talajtól, akkor belemegy az 5.5L.
Gyári olajszűrőt használj, a cikk-cakkos kialakítás miatt 2-szer akkora felületen szűr mint az utángyártottak. Ezzel biztosan nem lesz olajhiány, és megfelelő minőségben is szűr. Márkaszervizben kapni. cikkszáma: 152095084R
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 április 06 kedd , 21:39:11


Sziasztok!

Új Dacia Lodgy:
Nekem az AdBlue 15000Km-nél jelzett először és akkor belement a 10L, egy kanna.
Üdv: Ficsor Endre

ficsorendre


Szia!
Ne hagyd ennyire leürülni, mert sok gond van velük. Max 5ezer km-enként tankoló pisztolyról (ahol nagy a kamion forgalom, mert ott friss) töltsd fel. Így elkerülhető a viszonylag gyakori szoftveres hülyülés, vagy szintérzékelő csere. Ami garancia időn túl, ha zsebből kell fizetni, nagyon fájó lesz.
Re: Dacia Lodgy
andrej, 2021 április 16 péntek , 09:22:53

Hali.

Kéne 1 kis segítség.
(2019 )1.6 benzines lodgyba milyen gyári olaj kell?
Én erre emlékszem:elf evolution rn-tech elite 5w-30.
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 április 19 hétfő , 20:32:06

Szia!
Az is jó bele, de luxus. Elég az ELF SXR 5W30 is.
Re: Dacia Lodgy
andrej, 2021 április 22 csütörtök , 10:25:56

Köszi Gergő.
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 május 07 péntek , 18:00:55

Felkerültek ma az új alufelnis kerekek a korábbi gyári flexwehl -ek helyére. A 4 éves TPMS szenzorok helyett is új lett vásárolva.
Jelentős a javulás úttartás, és zaj komfort terén (pedig papíron csak -2dB). Illetve a km óra sem csal annyit, mert pár mm-t nőtt az átmérő. A gyárilag 6 coll széles és ET40-es felnin 195/55 R16 Continental XL-es gumi volt. E helyett lett 6.5 coll széles és ET35-ös felni, 205/55 R16 Michelin Energy gumi.
Ez a gumi ebben a méretben a Sandero-mon nagyon bevált, ezért választottam ezt. Igaz nem erősített oldalfalú, de gumisok szerint a Lodgynál jóval súlyosabb egyterűek jó részére sem az kerül gyárilag. Így, hogy nem erősített oldalfalú, a csatorna fedeleket, kisebb úthibákat is komfortosabban kezeli. Remélem bírni is fogja smile Kanyarban nem kúszik, tapadása is jó.
A jobb úttartásban pedig szerepe van annak, hogy 10mm-el szélesebb a tapadó felület, és ezzel a felnivel külső oldalon 11mm-el szélesebb, belső oldalon bő 1mm-el. Így szélben sem olyan billegős az autó mint korábban. Teljesen stabil autópályán nagy sebességnél is. Persze ebben szerepe van a már múltkor beépített Audi rugónak, cserélt lengéscsillapítónak is.
Így a futómű projekt kész smile
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2021 június 21 hétfő , 16:22:53

Sziasztok !
Úgy tűnik, elromlott a visszagurulás gátló funkció, ami emelkedőn állva a fékpedál felengedése után még pár mp-ig fékezve tartja az autót. A szervizben mondták, hogy próbáljam meg taposni a féket, mert csak akkor kapcsol be, de nem segített ez sem. (viszem majd szervizbe)

Sokan jártunk így ezzel ? Netán típushiba lenne ?
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 június 22 kedd , 14:21:41

Szia!
Még senki.
Nem jól használod, vagy nem elég nagy az emelkedő.
Határozottan nyomd a fék pedált. Közben másik lábbal kuplung be, és kapcsolj 1-esbe. Amíg leszállsz a fékről, és átteszed a lábad a gázpedálra, addig kb. 3 másodpercig fogja a fék az autót.
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2021 június 23 szerda , 15:13:55

Igazad vagyon. Valahogy úgy emlékeztem, a fékpedállal egyedül is aktiválható a dolog (és a szervizes is csak a féket említette, ezért nem gyanakodtam), de valóban, kuplung és sebességbe tétel is kell hozzá.
Re: Dacia Lodgy
bicajos, 2021 június 29 kedd , 22:09:51

Sőt, ha lejtőn állsz és hátramenetbe kapcsolsz, akkor előre nem engedi gurulni.
Re: Dacia Lodgy
Ghostdog, 2021 július 07 szerda , 20:39:28


Teljesen stabil autópályán nagy sebességnél is. Persze ebben szerepe van a már múltkor beépített Audi rugónak, cserélt lengéscsillapítónak is.
Így a futómű projekt kész smile

Krogergo


Mester, ilyen rugó-lengéscsillapító ötleted MCV II-höz nincsen? smile
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 július 25 vasárnap , 23:20:30

Stepway változat gyári lengéscsillapítói és rugói. (rámegy a gatyád) és annak 16-os kerekei.
Re: Dacia Lodgy
Ghostdog, 2021 augusztus 02 hétfő , 19:51:19


Stepway változat gyári lengéscsillapítói és rugói. (rámegy a gatyád) és annak 16-os kerekei.

Krogergo

Addig, jól hangzott, hogy Stepway futómű, de a gatyás része nem szimpatikus. biglaugh
Köszönöm, még töröm rajta a fejem, mert egyébént bejön a magas felépítésű Stepway kivitel. Bár azon a műamyag elemek is tetszenek...
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2021 október 06 szerda , 18:36:59

Nektek mennyire egyezik a fedélzeti fogyasztásmérő által mért liter a tankolásnál a kút által mérttel ? Van valami saccotok a mérése pontosságára ?

Háttér: múltkor a fogyasztásmérőm szerint 42.x l volt, az A betűs hipermarketnél a kút pedig 47.y litert mutatott. Ilyen tankolt mennytiségnél megszoktam, h 2-3 literrel többet mutat a kút, de ezt már sokallom.
(Az autóm által számolt átlagfogyasztás kb. a várt volt.)

Az világos, hogy a kút mindig többet fog mutatni, csak kiváncsi lennék, mennyivel szabad neki. (Régen 5%-ról hallottam, ez messze több)

Re: Dacia Lodgy
macilka, 2021 október 07 csütörtök , 07:54:41

Meglepve olvastam írásod.Mondjuk nekem Loganom van 2005-ből,de nálam fordítva van.16 éve mindíg kevesebbet tudok tankolni,mint amennyit a fogyasztásmérő mutat.Mondjuk nem bánom... wink
Re: Dacia Lodgy
Plömplöm, 2021 október 20 szerda , 15:00:01

aktiválnám a hátsó helyzetjelzés drl-státusznál funkciót, de előtte kérdezek: érdemes vele próbálkoznom? vagy ez csak duster-feature? kihagynám a pluszkábelezést, és amúgyis akarok turkálni az autó agyában, pld hátsó ablaktörlő automatizálás kikapcs. köszi.
Re: Dacia Lodgy
ficsorendre, 2021 november 01 hétfő , 21:15:40



Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

Szép napot,

BehinaL

BehinaL

Szia! Az RH oldalán ez van:
Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.
Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

Klikk!

Jeleznie kellene a műszerfalon, már akkor is, amikor csak kb. 2000 km van vissza.

Indy
Re: Dacia Lodgy
ficsorendre, 2021 november 01 hétfő , 21:17:01

AdBlue fogyasztás: Kevesebb, mint 1L/1000Km. Nekem 30.000Km alatt kb. 26 L fogyott el.
Re: Dacia Lodgy
ficsorendre, 2021 november 01 hétfő , 21:28:00

Gergő!
Leírnád a 1,5 Blue dCi 115 motorhoz a pontos és javasolt olajminőséget és o.szűrő gyármányt és cikkszámot?
Köszönettel, Ficsor Endre
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2021 november 06 szombat , 14:45:52

Szia!
gyári olaja a Castrol GTX RN17 5W30, 5.7-5.9L megy bele
gyári olajszűrő: 152092567R
Purflux a gyártó, L1089 a száma
Re: Dacia Lodgy
Sheme, 2021 november 11 csütörtök , 21:23:28

Ezt nem hittem volna, hogy a 115Le-s DönCI-be ennyi olaj kell. Kb egy literrel több, mint a gyenguszabb tesónak.

Ezek szerint nem lehet(ne) átpakolni a dugattyúkat, hogy nekem is 40 pacival, meg 70 Nm-rel több legyen a talicskámban?
Re: Dacia Lodgy
gombi, 2021 november 21 vasárnap , 18:30:55


Nektek mennyire egyezik a fedélzeti fogyasztásmérő által mért liter a tankolásnál a kút által mérttel ? Van valami saccotok a mérése pontosságára ?

Háttér: múltkor a fogyasztásmérőm szerint 42.x l volt, az A betűs hipermarketnél a kút pedig 47.y litert mutatott. Ilyen tankolt mennytiségnél megszoktam, h 2-3 literrel többet mutat a kút, de ezt már sokallom.
(Az autóm által számolt átlagfogyasztás kb. a várt volt.)

Az világos, hogy a kút mindig többet fog mutatni, csak kiváncsi lennék, mennyivel szabad neki. (Régen 5%-ról hallottam, ez messze több)

TZolka
Üdv, én szoktam figyelni és 6%-kal mutat kevesebbet a computer. Viszont az A-kút lassabban tölt, így jobban feltölti. Szóval csak egymás utáni azonos kútnál lévő tankolás számít. Más kút után akár 15-20% eltérés is lehet az A-hoz képest.
Péter
2014 Lodgy 90 Le dci
Re: Dacia Lodgy
gombi, 2021 november 21 vasárnap , 18:38:09

Sziasztok!
Egy érdekes dolgot figyeltem meg. Eddig a gyári Conti nyári gumi volt a kocsin és egész jól be tudtam rakni a kanyarokba. Most lecseréltem új Han... télire és olyan imbolygó lett az autó, hogy megijedtem tőle.
Ennyivel puhább lenne az oldalfala? Vagy a régivel egy kicsit csúszott és így korábban rá tudott fordulni az ívre?
Kíváncsi vagyok a véleményekre.

Péter
185/65R15
Re: Dacia Lodgy
R10Gordini, 2021 november 21 vasárnap , 21:07:39

Üdv, jó estét.
Az érzésed teljesen helyes, illetve reális. Az a helyzet, hogy a nyári gumin nincs olyan lamella rendszer, mint a téli kialakítása esetében. Így azok a lamellák kanyarban, fékezéskor, induláskor el tudnak mozdulni egymáshoz képest így hosszabb a fékút, a kanyarban meg egy ideig olyan nyúlósan viselkedik. Ez természetes jelenség, hiszen ha belegondolsz, hogy a nyári gumin egyrészt nincsenek lamellák, míg a téli gumin majdhogynem 8mm mélyek, amik ha "elhajlanak" máris meg van a magyarázata a jelenségnek.
Re: Dacia Lodgy
gombi, 2021 november 27 szombat , 19:47:47

Sziasztok!
Egy negatív tapasztalatomat osztom meg veletek. Apám dízel MCV I-sében akkut cseréltünk és 16 hónap után beadta a kulcsot. Electric power, JP Gold, azaz nagy indítóáramú, direkt dízel autókhoz kínált Jász Plasztik gyártmányú akksi. 64 Ah/640 Amper. Persze 1 év gari volt csak rá. Bár a sűlysápi bolt adott pár tippet, hogy 5 amperrel egy napig töltsem egy régi töltővel, de nem vált be.
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2022 április 11 hétfő , 14:33:02

Sziasztok !
Lodgy halogén izzócserével megbirkóztatok már ? Ha igen, érdekelnének a praktikumok, hogy érdemes hozzáfogni.

Én eddig jutottam: (jobbos)
- lehúztam a csatlakozót, pár karcolással a kezemen.
- közben véletlenül kiugrott, de rájöttem, h. praktikus kivenni a reflektor billentő bowdent. (ehhez lefelé állásba kell tekerni a magasság állító kereket belül, balra, akkor viszonylag laza lesz.)
- lehúztam a gumi szoknyát, de aztán nem tudtam hátrafelé kihúzni az égőt, úgy láttam, nincs hozzá elég hely. Plusz a rögzítő drótot is vakon kellett ki-be akasztani.

A következő, amit megpróbálok, a lámpatest kiszerelése (ha jól láttam, 2 csavar tartja, egy felülről, egy elölről), legalábbis ennyit látok.

Van praktikusabb tippetek ?
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2022 április 14 csütörtök , 13:31:00

Nem tudod a lámpát kivenni, 3 csavar fogja, lökhárítót, kerekeket, műanyag dobbetétet is le kell venni hozzá.
Mai autókhoz mérten a Lodgynál nagyon egyszerű az izzó csere, max 10 perc a kettő. Szerintem Youtube videó is van róla.
Re: Dacia Lodgy
ficsorendre, 2022 április 15 péntek , 23:21:26

Sziasztok!
A torqe programmal megnéztem a motor (1,5 blue dci) hőmérsékletét: A termosztát 80C-on nyit és utána végig kb. 75C-os volt.
Nem tul hideg ez az üzemi hőmérséklet?
Ennek ellentmond, hogy autópályás használat után (5C-os külső hőmérsékleten) leállva a ventillátor bekapcsolt.
Lehet, hogy nem jól működik a termosztát?
Ha valaki tud segíteni, azt előre is köszönöm.
Megjegyzés: Toyota 1,4-es dízelnél mértem, annak azüzemi hőmérséklete 88C volt.
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2022 április 19 kedd , 10:26:44

Szia!
Ezek ilyen alacsony hőfokon mennek sajnos, így alacsonyabb a Nox kibocsátás.
a ventilátorod pedig azért ment, mert akkor regenerált a részecskeszűrő. Nem szabad olyankor leállítani.
Re: Dacia Lodgy
laszlozsolt, 2022 augusztus 25 csütörtök , 15:48:46

Sziasztok!

Egy 2017-es 1.5 dCi Lodgy-m van. Valahol olvastam a szervizkönyvben, hogy 60.000 km-nél (ha jól emlékszem) a gázolajszűrőt ki kell cserélni. Elvittem a szerelőhöz az autót. Rendelt is valami szűrőt, de nem tudta kicserélni. Azt mondta, hogy ebben a típusban nincs szűrő. Valahol még utána is nézett, és azt mondta, hogy ott is azt írják, hogy nincs szűrő. A motor 66 kW-os

Lehetséges ez? Nincs benne gázolajszűrő?

Köszönöm.
Re: Dacia Lodgy
Nagya21, 2022 augusztus 28 vasárnap , 11:47:18

HAli!!
Kell benne lennie.....
A Thaliába az akku melleti oldallemezre van rögzítve, ennél sztem máshol van, ha rákeresel lehet venni is hozzá.
Üdv Nagya
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2022 szeptember 02 péntek , 08:36:19


Sziasztok!

Egy 2017-es 1.5 dCi Lodgy-m van. Valahol olvastam a szervizkönyvben, hogy 60.000 km-nél (ha jól emlékszem) a gázolajszűrőt ki kell cserélni. Elvittem a szerelőhöz az autót. Rendelt is valami szűrőt, de nem tudta kicserélni. Azt mondta, hogy ebben a típusban nincs szűrő. Valahol még utána is nézett, és azt mondta, hogy ott is azt írják, hogy nincs szűrő. A motor 66 kW-os

Lehetséges ez? Nincs benne gázolajszűrő?

Köszönöm.

laszlozsolt


Szia!
Szerintem te kóklernél jártál, nem szerelőnél. Van olyan gyökér ,,szerelő" , aki szerint nincs egy gázolajszűrő egy autóban?
Ha benéz a motortérbe és végig követi a szemével, kezével az üzemanyag csöveket, megtalálja. Jobb első kerék dobbetét és a lökhárító között, mint minden Daciánál, Renaultnál. Ne menny többet oda, mert az az ember még életében nem látott olyat, és vélhetően még gyári anyagokat sem, egy normális karbantartáshoz olajcseréhez. Gyári diagnosztikai műszerről nem is beszélve. Ami ma már alap dolog az autókhoz. (nem a szerelőknél lévő univerzális, hanem minden autómárkához a gyárija, amit a márkaszerviz használ)
Re: Dacia Lodgy
ncs, 2022 szeptember 25 vasárnap , 10:46:36

Sziasztok!

Lodgy 1,5 Blue dCi, 2022. januárban vettem újonnan. Most 7000 km van benne és még soha nem sikerült leolvasnom az olajszintet: ha kihúzom a nívópálcát, az kb. a feléig olajos lesz a szűk járat miatt, így az egész értelmezhetetlen.
Kétszer vittem szervizbe emiatt, igen, mondták, ezt ilyen, ők is csak találgatni tudnak, de szerintük az olajszint rendben van. Egyébként pedig, ha alacsony lesz az olajszint, akkor a visszajelző lámpa pirosan fog jelezni, úgyhogy nyugodjak meg.
MI VAN???
Most már kezdek ideges lenni.
Ti hogyan csináljátok?
Re: Dacia Lodgy
Nagya21, 2022 szeptember 25 vasárnap , 19:33:41

HAli!
Reggel indítás előtt, nivópálca kihúz, és megnéz........
Nem kihúz, letöröl, visszadug, kihúz, mert akkor már c@rt se látni.....
Üdv Nagya
Re: Dacia Lodgy
ncs, 2022 szeptember 25 vasárnap , 20:07:01

Szia!

Köszi a választ, én is mindig így csinálom. Ma reggel első kihúzáskor csupa olaj volt a pálca, a max szint fölött kb 5-10 centivel. Kb. két hete mentem vele utoljára.
Egyszerűen nem értem, mindenkinél ez van?
Re: Dacia Lodgy
Krogergo, 2022 szeptember 30 péntek , 17:00:37

Szia!
Amikor meleg a motor, leállítás után húzd ki a pálcát, töröld le. Tedd félre, aztán 1 ra múlva nézd meg. 1-szer tudod, hogy ne kenje össze a csövet.
Re: Dacia Lodgy
ncs, 2022 szeptember 30 péntek , 20:52:14

Szia!
Nagyon köszi a választ. Hétvégén kipróbálom, majd jelentkezem.
Re: Dacia Lodgy
ncs, 2022 október 02 vasárnap , 17:33:29

Szia!

Ma megcsináltam úgy, ahogy javasoltad, sajnos az eredmény nem változott. Küldök egy-egy képet a pálca két oldaláról ha sikerül, kíváncsi vagyok a véleményetekre. A papíron az előző törlés nyomai láthatók.
Re: Dacia Lodgy
bicajos, 2022 október 02 vasárnap , 20:37:40

Ezen tényleg nem sok látszik. Nálam az MCV-n és a Lodgyn is látszik a nívópálcán az olajszint, visszadugás után is. Talán érdemes lenne fúrni rá egy sor 1-1,5 mm-es furatot, ezek megtartanák az olajat a merülési mélységig. Váltakozó irányból kellene fúrni, hogy ne deformálódjon a pálca. Esetleg egy hasonló méretű vaspálcával ellenőrizni, hogy működik-e az elmélet, mielőtt a gyári nívópálcát megfurkálod.
Re: Dacia Lodgy
ncs, 2022 október 04 kedd , 18:13:28

Szia!

Kösz az ötletet, így első hallásra kissé drasztikusnak tűnik, de ha más megoldás nem lesz, akkor kipróbálom.

Közben én is folytattam az agyalást és tegnap kipróbáltam valamit. A lényeg, hogy a pálcán végén, illetve az attól kb. 15 cm-re lévő műanyag bigyó közé egy kb. 6x2 mm-es átlátszó szilikon csövet nyomorítottam valahogy. Ezt a pálcával együtt ledugtam az olajteknőbe, majd kihúztam és a külsejét letöröltem. Elgondolásom szerint ekkor a pálcán csak az eredeti olajszint látszik (közlekedőedény, vagy ilyesmi, már nem emlékszem). Amit láttam, az így sem volt egyértelmű, mert a szűk nyílásból való kihúzás miatt a pálca alján felgyülemlett az olaj. Ezt leszámítva, a pálca cső mögötti részén az olaj a maximális szint körül volt, tehát elvileg minden rendben. Fotót sajnos nem csináltam.

Bár elég furcsa, hogy kb. 7.000 km alatt nem fogyott semmi.

A módszerrel legalább két probléma lehet:

1. A cső nem illeszkedik elég szorosan a pálcára és benne marad az olajteknőben.
2. Az olaj megeszi a szilikont.

A 2. miatt a csövet levágtam és csak utána dugtam vissza a pálcát.

Talán még a cső átmérőjével lehetne játszani, hogy egyértelműbb lehessen a leolvasás. Az is segíthetne, ha ismerném a teknő/járat belső geometriáját.

Ha van még ötletetek, vagy javaslatotok, kérlek, osszátok meg!

Előre is köszönöm.
Re: Dacia Lodgy
bicajos, 2022 október 04 kedd , 20:14:28

"Bár elég furcsa, hogy kb. 7.000 km alatt nem fogyott semmi."
A szélesebb családban huszon-valahány év alatt előforduló 9 autó közül csak a két Kispolszki és a kocka Lada fogyasztotta az olajat, a többiből 10-12ezer km után gyakorlatilag az a mennyiség folyik ki, ami bele lett töltve. Pedig volt 24 éves Seat is.
Re: Dacia Lodgy
ncs, 2022 október 04 kedd , 20:51:22

Jó ezt hallani, nekem eddig csak Ladám és Opelem volt ... smile
Re: Dacia Lodgy
TZolka, 2024 február 16 péntek , 15:58:40

OBD2 csatlakoztatásánál az app (OBD Mary) felajánl egy csomó Dacia profilt.
Mivel nincs Lodgy a listában, én a Logan II 1.3l-t választottam, így jönnek róla adatok.
Van jobb tippetek, vagy ez a tutti ?

(Az autóm 1.3 turbós benzines, TCe 100 motor, 2019)