31877061_f92e40707e29f510acdbab6b9dbc3e0e_wm.jpg

A Renault kínai partner-leányvállalata már egy ideje árulja a villamos meghajtású Renault K-ZE nevű autóját, amelyet a nemrég bejelentett tervek szerint Európában is forgalmaznának. Bár az autóiparra úgy általában rájár a rúd mostanában, amit az éppen Kínából kiindult koronavírus fertőzés csak súlyosbít, a fejlesztések töretlenek. A Dacia anyavállalata, a Renault, évek óta küzd az egyre szigorodó károsanyag kibocsájtási normákkal, ezért életbevágó számára a szén-dioxid kibocsájtás csökkentése. A Dacia márka részére a szintén nemrég bejelentett "gázos modellek alapáron" programot indították el és ezt erősítve lebegtették be a teljesen elektromos meghajtású típust. A Spring Electric névre keresztelt újdonság a számunkra is ismerős Renault Kwid alapjaira épül, ami Kínában K-ZE néven kapható, nagyon jutányos áron, átszámítva bőven 3 millió forint alatt. Ez az ár azonban ne ringasson senkit hiú reményekbe, az autónak meg kell majd felelnie a sokkal szigorúbb európai normáknak, különösen az ütközésbiztonságot tekintve, ezért az ára emelkedni fog a jövőre tervezett bevezetési időszakra. Túl sok adattal nem szolgált a Renault, az ismertebbek: a villanygombóc hossza 3,73 méter, hatótávját pedig több, mint 200 km-re mondják. Kínában egy 44 lóerős, 27 kWh-ás akkumulátorcsomaggal ellátott kivitelt árulnak, amivel az új WLTP szabvány szerint is elérheti ezt a hatótávolságot. Az autó deklaráltan 4 személyes, elől és hátul is full LED-es viágítótestekkel szerelik. A Renault közleménye szerint a magánvásárlókon kívül az autómegosztó szolgáltatókat is megcélozzák a Springgel. Ha sikerülne 5 millió forint körül tartani az majdani árát, már annak is nagyon örülnénk.