Loading…

Close
DACIA Klub Magyarország
  • Hírek
  • Fórum
  • A klub
    • Bejelentkezés
    • Régi oldalaink
    • Csináld magad!
    • Klubtalálkozók
    • Klubszabályzat
    • Fórumszabályzat
    • Sütiszabályzat
    • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
  • Kereső
  • Mi történt?

Fórum

  • Fórum
  • Általános eszmecsere
  • Dacia, típusok szerint
  • Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sőt, ha lejtőn állsz és hátramenetbe kapcsolsz, akkor előre nem engedi gurulni.
     
  • Ghostdog
    • Regisztrált tag #2522
    • Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök , 10:06:06
    • Bejegyzések: 57

    Logan MCV II. Supreme dCi 90
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Ghostdog
    Ghostdog
    • Regisztrált tag #2522
    • Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök , 10:06:06
    • Bejegyzések: 57

    Logan MCV II. Supreme dCi 90
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Teljesen stabil autópályán nagy sebességnél is. Persze ebben szerepe van a már múltkor beépített Audi rugónak, cserélt lengéscsillapítónak is.
    Így a futómű projekt kész smile

    Krogergo


    Mester, ilyen rugó-lengéscsillapító ötleted MCV II-höz nincsen? smile
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Stepway változat gyári lengéscsillapítói és rugói. (rámegy a gatyád) és annak 16-os kerekei.
     
  • Ghostdog
    • Regisztrált tag #2522
    • Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök , 10:06:06
    • Bejegyzések: 57

    Logan MCV II. Supreme dCi 90
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Ghostdog
    Ghostdog
    • Regisztrált tag #2522
    • Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök , 10:06:06
    • Bejegyzések: 57

    Logan MCV II. Supreme dCi 90
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Stepway változat gyári lengéscsillapítói és rugói. (rámegy a gatyád) és annak 16-os kerekei.

    Krogergo

    Addig, jól hangzott, hogy Stepway futómű, de a gatyás része nem szimpatikus. biglaugh
    Köszönöm, még töröm rajta a fejem, mert egyébént bejön a magas felépítésű Stepway kivitel. Bár azon a műamyag elemek is tetszenek...
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    3 éve
    2021 október 06 szerda , 18:37:39TZolka
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Nektek mennyire egyezik a fedélzeti fogyasztásmérő által mért liter a tankolásnál a kút által mérttel ? Van valami saccotok a mérése pontosságára ?

    Háttér: múltkor a fogyasztásmérőm szerint 42.x l volt, az A betűs hipermarketnél a kút pedig 47.y litert mutatott. Ilyen tankolt mennytiségnél megszoktam, h 2-3 literrel többet mutat a kút, de ezt már sokallom.
    (Az autóm által számolt átlagfogyasztás kb. a várt volt.)

    Az világos, hogy a kút mindig többet fog mutatni, csak kiváncsi lennék, mennyivel szabad neki. (Régen 5%-ról hallottam, ez messze több)

     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Meglepve olvastam írásod.Mondjuk nekem Loganom van 2005-ből,de nálam fordítva van.16 éve mindíg kevesebbet tudok tankolni,mint amennyit a fogyasztásmérő mutat.Mondjuk nem bánom... wink
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    aktiválnám a hátsó helyzetjelzés drl-státusznál funkciót, de előtte kérdezek: érdemes vele próbálkoznom? vagy ez csak duster-feature? kihagynám a pluszkábelezést, és amúgyis akarok turkálni az autó agyában, pld hátsó ablaktörlő automatizálás kikapcs. köszi.
     
  • ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ficsorendre
    ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve



    Sziasztok!

    Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

    Szép napot,

    BehinaL

    BehinaL

    Szia! Az RH oldalán ez van:
    Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.
    Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

    Klikk!

    Jeleznie kellene a műszerfalon, már akkor is, amikor csak kb. 2000 km van vissza.

    Indy
     
  • ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ficsorendre
    ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    AdBlue fogyasztás: Kevesebb, mint 1L/1000Km. Nekem 30.000Km alatt kb. 26 L fogyott el.
     
  • ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ficsorendre
    ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Gergő!
    Leírnád a 1,5 Blue dCi 115 motorhoz a pontos és javasolt olajminőséget és o.szűrő gyármányt és cikkszámot?
    Köszönettel, Ficsor Endre
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Szia!
    gyári olaja a Castrol GTX RN17 5W30, 5.7-5.9L megy bele
    gyári olajszűrő: 152092567R
    Purflux a gyártó, L1089 a száma
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Ezt nem hittem volna, hogy a 115Le-s DönCI-be ennyi olaj kell. Kb egy literrel több, mint a gyenguszabb tesónak.

    Ezek szerint nem lehet(ne) átpakolni a dugattyúkat, hogy nekem is 40 pacival, meg 70 Nm-rel több legyen a talicskámban?
     
  • gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    gombi
    gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Nektek mennyire egyezik a fedélzeti fogyasztásmérő által mért liter a tankolásnál a kút által mérttel ? Van valami saccotok a mérése pontosságára ?

    Háttér: múltkor a fogyasztásmérőm szerint 42.x l volt, az A betűs hipermarketnél a kút pedig 47.y litert mutatott. Ilyen tankolt mennytiségnél megszoktam, h 2-3 literrel többet mutat a kút, de ezt már sokallom.
    (Az autóm által számolt átlagfogyasztás kb. a várt volt.)

    Az világos, hogy a kút mindig többet fog mutatni, csak kiváncsi lennék, mennyivel szabad neki. (Régen 5%-ról hallottam, ez messze több)

    TZolka
    Üdv, én szoktam figyelni és 6%-kal mutat kevesebbet a computer. Viszont az A-kút lassabban tölt, így jobban feltölti. Szóval csak egymás utáni azonos kútnál lévő tankolás számít. Más kút után akár 15-20% eltérés is lehet az A-hoz képest.
    Péter
    2014 Lodgy 90 Le dci
     
  • gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    gombi
    gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok!
    Egy érdekes dolgot figyeltem meg. Eddig a gyári Conti nyári gumi volt a kocsin és egész jól be tudtam rakni a kanyarokba. Most lecseréltem új Han... télire és olyan imbolygó lett az autó, hogy megijedtem tőle.
    Ennyivel puhább lenne az oldalfala? Vagy a régivel egy kicsit csúszott és így korábban rá tudott fordulni az ívre?
    Kíváncsi vagyok a véleményekre.

    Péter
    185/65R15
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv, jó estét.
    Az érzésed teljesen helyes, illetve reális. Az a helyzet, hogy a nyári gumin nincs olyan lamella rendszer, mint a téli kialakítása esetében. Így azok a lamellák kanyarban, fékezéskor, induláskor el tudnak mozdulni egymáshoz képest így hosszabb a fékút, a kanyarban meg egy ideig olyan nyúlósan viselkedik. Ez természetes jelenség, hiszen ha belegondolsz, hogy a nyári gumin egyrészt nincsenek lamellák, míg a téli gumin majdhogynem 8mm mélyek, amik ha "elhajlanak" máris meg van a magyarázata a jelenségnek.
     
  • gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    gombi
    gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok!
    Egy negatív tapasztalatomat osztom meg veletek. Apám dízel MCV I-sében akkut cseréltünk és 16 hónap után beadta a kulcsot. Electric power, JP Gold, azaz nagy indítóáramú, direkt dízel autókhoz kínált Jász Plasztik gyártmányú akksi. 64 Ah/640 Amper. Persze 1 év gari volt csak rá. Bár a sűlysápi bolt adott pár tippet, hogy 5 amperrel egy napig töltsem egy régi töltővel, de nem vált be.
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok !
    Lodgy halogén izzócserével megbirkóztatok már ? Ha igen, érdekelnének a praktikumok, hogy érdemes hozzáfogni.

    Én eddig jutottam: (jobbos)
    - lehúztam a csatlakozót, pár karcolással a kezemen.
    - közben véletlenül kiugrott, de rájöttem, h. praktikus kivenni a reflektor billentő bowdent. (ehhez lefelé állásba kell tekerni a magasság állító kereket belül, balra, akkor viszonylag laza lesz.)
    - lehúztam a gumi szoknyát, de aztán nem tudtam hátrafelé kihúzni az égőt, úgy láttam, nincs hozzá elég hely. Plusz a rögzítő drótot is vakon kellett ki-be akasztani.

    A következő, amit megpróbálok, a lámpatest kiszerelése (ha jól láttam, 2 csavar tartja, egy felülről, egy elölről), legalábbis ennyit látok.

    Van praktikusabb tippetek ?
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Nem tudod a lámpát kivenni, 3 csavar fogja, lökhárítót, kerekeket, műanyag dobbetétet is le kell venni hozzá.
    Mai autókhoz mérten a Lodgynál nagyon egyszerű az izzó csere, max 10 perc a kettő. Szerintem Youtube videó is van róla.
     
  • ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ficsorendre
    ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok!
    A torqe programmal megnéztem a motor (1,5 blue dci) hőmérsékletét: A termosztát 80C-on nyit és utána végig kb. 75C-os volt.
    Nem tul hideg ez az üzemi hőmérséklet?
    Ennek ellentmond, hogy autópályás használat után (5C-os külső hőmérsékleten) leállva a ventillátor bekapcsolt.
    Lehet, hogy nem jól működik a termosztát?
    Ha valaki tud segíteni, azt előre is köszönöm.
    Megjegyzés: Toyota 1,4-es dízelnél mértem, annak azüzemi hőmérséklete 88C volt.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Szia!
    Ezek ilyen alacsony hőfokon mennek sajnos, így alacsonyabb a Nox kibocsátás.
    a ventilátorod pedig azért ment, mert akkor regenerált a részecskeszűrő. Nem szabad olyankor leállítani.
     
  • laszlozsolt
    • Regisztrált tag #2853
    • Regisztrált: 2017 május 04 csütörtök , 09:28:43
    • Bejegyzések: 2

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    laszlozsolt
    laszlozsolt
    • Regisztrált tag #2853
    • Regisztrált: 2017 május 04 csütörtök , 09:28:43
    • Bejegyzések: 2

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Sziasztok!

    Egy 2017-es 1.5 dCi Lodgy-m van. Valahol olvastam a szervizkönyvben, hogy 60.000 km-nél (ha jól emlékszem) a gázolajszűrőt ki kell cserélni. Elvittem a szerelőhöz az autót. Rendelt is valami szűrőt, de nem tudta kicserélni. Azt mondta, hogy ebben a típusban nincs szűrő. Valahol még utána is nézett, és azt mondta, hogy ott is azt írják, hogy nincs szűrő. A motor 66 kW-os

    Lehetséges ez? Nincs benne gázolajszűrő?

    Köszönöm.
     
  • Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Nagya21
    Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    HAli!!
    Kell benne lennie.....
    A Thaliába az akku melleti oldallemezre van rögzítve, ennél sztem máshol van, ha rákeresel lehet venni is hozzá.
    Üdv Nagya
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve


    Sziasztok!

    Egy 2017-es 1.5 dCi Lodgy-m van. Valahol olvastam a szervizkönyvben, hogy 60.000 km-nél (ha jól emlékszem) a gázolajszűrőt ki kell cserélni. Elvittem a szerelőhöz az autót. Rendelt is valami szűrőt, de nem tudta kicserélni. Azt mondta, hogy ebben a típusban nincs szűrő. Valahol még utána is nézett, és azt mondta, hogy ott is azt írják, hogy nincs szűrő. A motor 66 kW-os

    Lehetséges ez? Nincs benne gázolajszűrő?

    Köszönöm.

    laszlozsolt


    Szia!
    Szerintem te kóklernél jártál, nem szerelőnél. Van olyan gyökér ,,szerelő" , aki szerint nincs egy gázolajszűrő egy autóban?
    Ha benéz a motortérbe és végig követi a szemével, kezével az üzemanyag csöveket, megtalálja. Jobb első kerék dobbetét és a lökhárító között, mint minden Daciánál, Renaultnál. Ne menny többet oda, mert az az ember még életében nem látott olyat, és vélhetően még gyári anyagokat sem, egy normális karbantartáshoz olajcseréhez. Gyári diagnosztikai műszerről nem is beszélve. Ami ma már alap dolog az autókhoz. (nem a szerelőknél lévő univerzális, hanem minden autómárkához a gyárija, amit a márkaszerviz használ)
     
  • ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ncs
    ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Sziasztok!

    Lodgy 1,5 Blue dCi, 2022. januárban vettem újonnan. Most 7000 km van benne és még soha nem sikerült leolvasnom az olajszintet: ha kihúzom a nívópálcát, az kb. a feléig olajos lesz a szűk járat miatt, így az egész értelmezhetetlen.
    Kétszer vittem szervizbe emiatt, igen, mondták, ezt ilyen, ők is csak találgatni tudnak, de szerintük az olajszint rendben van. Egyébként pedig, ha alacsony lesz az olajszint, akkor a visszajelző lámpa pirosan fog jelezni, úgyhogy nyugodjak meg.
    MI VAN???
    Most már kezdek ideges lenni.
    Ti hogyan csináljátok?
     
  • Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Nagya21
    Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    HAli!
    Reggel indítás előtt, nivópálca kihúz, és megnéz........
    Nem kihúz, letöröl, visszadug, kihúz, mert akkor már c@rt se látni.....
    Üdv Nagya
     
  • ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ncs
    ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia!

    Köszi a választ, én is mindig így csinálom. Ma reggel első kihúzáskor csupa olaj volt a pálca, a max szint fölött kb 5-10 centivel. Kb. két hete mentem vele utoljára.
    Egyszerűen nem értem, mindenkinél ez van?
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia!
    Amikor meleg a motor, leállítás után húzd ki a pálcát, töröld le. Tedd félre, aztán 1 ra múlva nézd meg. 1-szer tudod, hogy ne kenje össze a csövet.
     
  • ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ncs
    ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia!
    Nagyon köszi a választ. Hétvégén kipróbálom, majd jelentkezem.
     
  • ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ncs
    ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia!

    Ma megcsináltam úgy, ahogy javasoltad, sajnos az eredmény nem változott. Küldök egy-egy képet a pálca két oldaláról ha sikerül, kíváncsi vagyok a véleményetekre. A papíron az előző törlés nyomai láthatók.
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Ezen tényleg nem sok látszik. Nálam az MCV-n és a Lodgyn is látszik a nívópálcán az olajszint, visszadugás után is. Talán érdemes lenne fúrni rá egy sor 1-1,5 mm-es furatot, ezek megtartanák az olajat a merülési mélységig. Váltakozó irányból kellene fúrni, hogy ne deformálódjon a pálca. Esetleg egy hasonló méretű vaspálcával ellenőrizni, hogy működik-e az elmélet, mielőtt a gyári nívópálcát megfurkálod.
     
  • ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ncs
    ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia!

    Kösz az ötletet, így első hallásra kissé drasztikusnak tűnik, de ha más megoldás nem lesz, akkor kipróbálom.

    Közben én is folytattam az agyalást és tegnap kipróbáltam valamit. A lényeg, hogy a pálcán végén, illetve az attól kb. 15 cm-re lévő műanyag bigyó közé egy kb. 6x2 mm-es átlátszó szilikon csövet nyomorítottam valahogy. Ezt a pálcával együtt ledugtam az olajteknőbe, majd kihúztam és a külsejét letöröltem. Elgondolásom szerint ekkor a pálcán csak az eredeti olajszint látszik (közlekedőedény, vagy ilyesmi, már nem emlékszem). Amit láttam, az így sem volt egyértelmű, mert a szűk nyílásból való kihúzás miatt a pálca alján felgyülemlett az olaj. Ezt leszámítva, a pálca cső mögötti részén az olaj a maximális szint körül volt, tehát elvileg minden rendben. Fotót sajnos nem csináltam.

    Bár elég furcsa, hogy kb. 7.000 km alatt nem fogyott semmi.

    A módszerrel legalább két probléma lehet:

    1. A cső nem illeszkedik elég szorosan a pálcára és benne marad az olajteknőben.
    2. Az olaj megeszi a szilikont.

    A 2. miatt a csövet levágtam és csak utána dugtam vissza a pálcát.

    Talán még a cső átmérőjével lehetne játszani, hogy egyértelműbb lehessen a leolvasás. Az is segíthetne, ha ismerném a teknő/járat belső geometriáját.

    Ha van még ötletetek, vagy javaslatotok, kérlek, osszátok meg!

    Előre is köszönöm.
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    "Bár elég furcsa, hogy kb. 7.000 km alatt nem fogyott semmi."
    A szélesebb családban huszon-valahány év alatt előforduló 9 autó közül csak a két Kispolszki és a kocka Lada fogyasztotta az olajat, a többiből 10-12ezer km után gyakorlatilag az a mennyiség folyik ki, ami bele lett töltve. Pedig volt 24 éves Seat is.
     
  • ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ncs
    ncs
    • Regisztrált tag #3325
    • Regisztrált: 2022 május 25 szerda , 09:56:40
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Jó ezt hallani, nekem eddig csak Ladám és Opelem volt ... smile
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    1 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    1 éve

    OBD2 csatlakoztatásánál az app (OBD Mary) felajánl egy csomó Dacia profilt.
    Mivel nincs Lodgy a listában, én a Logan II 1.3l-t választottam, így jönnek róla adatok.
    Van jobb tippetek, vagy ez a tutti ?

    (Az autóm 1.3 turbós benzines, TCe 100 motor, 2019)
     

  • 1
  • 2
Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
Moderátor(ok): Admin, Administrator, Forma1, kekek, RS_Misi
#maradjotthon
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2022