Loading…

Close
DACIA Klub Magyarország
  • Hírek
  • Fórum
  • A klub
    • Bejelentkezés
    • Régi oldalaink
    • Csináld magad!
    • Klubtalálkozók
    • Klubszabályzat
    • Fórumszabályzat
    • Sütiszabályzat
    • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
  • Kereső
  • Mi történt?

Fórum

  • Fórum
  • Általános eszmecsere
  • Dacia, típusok szerint
  • Dacia Logan

Dacia Logan

Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Nem lep meg a dolog.15 év 10 hónap 268 300 km,gyári kuplungszettel. wink
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    2021 június 11 péntek , 12:57:45R10Gordini
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek!
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Az. frown
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Gyerekek!

    Most komolyan, mert összezavarodtam: mi lehet kezdeni azzal a rozsdás kipufogócsővel?

    Hagyjam, majd az idő megteszi, amit kell, vagy lehet vele kezdeni valamit? Ha esetleg lesmirglizem és kályhaezüsttel lefújom, az megnyújtja az élettartamát?
     
  • Lecso
    • Regisztrált tag #909
    • Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap , 10:49:19
    • Bejegyzések: 8

    lecso
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Lecso
    Lecso
    • Regisztrált tag #909
    • Regisztrált: 2007 november 04 vasárnap , 10:49:19
    • Bejegyzések: 8

    lecso
    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Én kB 4 vagy 5 éves korában legalvanizaltattam most elővettem mert szétéget a gyári sportdob felraktam s jó
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Én kB 4 vagy 5 éves korában legalvanizaltattam most elővettem mert szétéget a gyári sportdob felraktam s jó

    Lecso

    Akkor hagyjam, ha meg kell, akkor olyan csövet kell keresni, ami nem fog elrohadni.

    Jól értettem?
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Üdv Mindenkinek!
    …van és 52 Lej a pár.

    R10Gordini

    Hú, ilyen nekem is kéne…
    cry

    Ki van kopva a bal kar, és rozsdás mindkettő…
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv! Jó estét!
    Mihelyt megláttam, hogy Önnek is kell, megkérdeztem a barátom, hogy mikorra tudna áthozni újabb párat. Semmi gond nincs de a németországi munkahelyéről dél-afrikai munkát vállaltak és csak augusztus végén jön vissza, majd a szabi után fog október elején jön ide hozzánk a reptérre. Sajnos nem tudok segíteni. De ha át tud menni Nagyváradra, ott van most kérdeztem az ismerőst. De kell nemzetközi oltási papír.
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Semmi baj, köszönöm! Nagyvárad nekem messze van, majd rendelek valahonnan az interneten. smile
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek!
    Ezek a rendelési számok:288868767 R ez a jobb oldali, 2888812938 R ez a bal.
    De ezen a cikkszámon is tud rendelni:6001547875, 6001547876
    Orig. parts. :8200620437
    Még a németországi cég is csak 2-3000Ft-ért adja darabját, amire rájön a posta költség, de akkor sem 24-27000 Ft mint idehaza a márkakereskedéseknél, tudniillik máshol nincs új. Remélem sikerül hozzájutnia.
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    @R10Gordini:

    Ez azért durva, hogy az 1/7 - 1/8-ad árért meg lehet venni ugyan azt, amiért itthon horror árat kérnek. Röhej!
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek!
    Sajnos nem csak ez az egy eset az, ami történt! Ugyancsak így jártam egy egyszerű ajtóátvezető gumiharmonikával! /330 Ft az eredeti romániai/De mondhatnám a feszültségszabályzót a renault generátoromhoz, amit végül, miután barkácsoltunk kettőből egyet, hogy járni lehessen a renaultommal, a németországi autodctor-tól szállítással együtt 6800 Ft-ért kaptam 48 óra alatt. Idehaza először rosszat küldtek 19000 Ft-ért, majd azt visszaküldve beszámították egy 26400 Ft-os másikba , ami szintén nem az én kocsimhoz való volt. Ezt is visszaküldtem és miután korrektül visszaadták a pénzt jött a netről a németországi cég, aki 48 óra alatt segített. Na ezért vidám az autós társadalmunk, mert mire ezt elolvassák, vagy átélik, na azok mérgükben már csak nevetni tudnak.
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sheme Sportárs!
    Most cseréltem én is ki a kipufogót a vizsga előtt 2 nappal. EREDETI ausztriai BOSAL dobok, csővel, bilincsekkel, illesztés-tömítő pasztával, házhoz szállítva a katalizátoros dobbal plusz a középső dobbal, szóval csövekkel mindennel együtt 76.440 Ft! Idehaza csak a katalizátoros dobért kérnek ennyit. Nem érdemes hegesztgetni, /festeni pláne, egyébként/, csak ha jó állapotú a rendszer. Ugye mennyire nem mindegy? De, hogy miért van ekkora árrés nem értem! Pont a dacia alkatrészeknél?!
     
  • Mike
    • Regisztrált tag #2450
    • Regisztrált: 2014 április 22 kedd , 09:14:01
    • Bejegyzések: 8

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Mike
    Mike
    • Regisztrált tag #2450
    • Regisztrált: 2014 április 22 kedd , 09:14:01
    • Bejegyzések: 8

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok!

    Kicsit visszaolvasva a fórumbejegyzéseket, feltűnt, hogy a 0.9 Tce motort milyen megvetéssel emlegetik … varnyú, motor, stb. Ezen jókat szoktam mosolyogni…
    Valami oknál fogva az emberek a megszokott dolgokhoz foggal-körömmel ragaszkodnak. Minden motornak van olyan fordulatszám tartománya, ahol a max teljesítményüket leadják. A meghajtott kerekek szempontjából tök mindegy milyen motor adja a teljesítményt hány hengerrel. Egy emelkedőn is a motorteljesítmény számít.
    A visszaváltás témáról jut eszembe. Ugye az is negatívumként van említve. A benzinmotor rugalmassága sokkal nagyobb mint a dízelé. Öt évig hajtottam 1.5 DCI-t sokkal többet kellett váltogatnom, ha nem volt egyenletes a forgalom tempója, gyorsabban kiesett a kényelmes fordulatszám tartományból. Érzésre olyan harmad annyit váltogatok a benzinessel olyan forgalomban, ahol képtelenek egyenletes tempóban haladni. Mégsem panaszkodnak erre a dízelesek.
    A három hengeres kialakítás pedig egyértelműen előnyösebb a kisebb belső súrlódás szempontjából. Minek csak azért több üzemanyagot elégetni, mert nagyobb a belső súrlódás? Menet közben tökéletesen simán jár, alapjáraton van vibráció, amit negatívumként szoktak emlegetni. A DCI viszont ennél is jobban rázta a kasztnit, az mégsem szokott negatívum lenni…
    Szóval ez egy erősen érzelmi töltetű kérdés, műszaki oldalról nézve viszont szerintem előnyösebb a három henger mint a négy.
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    2021 június 11 péntek , 12:50:37R10Gordini
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek!
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Így igaz! A tce minden szempontból jobb ,mint az mpi. Erősebb,rugalmasabb,csendesebb és legalább 1 literrel kevesebbet fogyaszt. Nem kívánom vissza a régi mpi motort.Utáltam, mert az enyém korai Euro4 volt és kb.60 Le lehetett.(csak,hogy miért lettek a csaló szoftverek )


    -
     
  • Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    3 éve
    2021 június 09 szerda , 17:56:23Nagya21
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Nagya21
    Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Üdv Mindenkinek!
    Mike!
    Szerintem a tényszerű megállapítások, amelyek a próba, vagy teszt során, vagy használat közben kialakult vélemény nem megvetésen alapul, hanem az adatokon, tapasztalaton. A megvetés szó itt erős. A Logan vagy Sanderó zümike motorjai nem hegyre valók, ezt még az ismerőseim is akiknek ilyen van, elismerik. Lehet itt bűvészkedni adatokkal, de nincs értelme! Menjen fel a Kékes-tetőre és tudni fogja miről írtam, vagy beszélnek mások. Nem ragaszkodom én foggal-körömmel semmihez, csak a tények azok magukért beszélnek. Számolja meg hányan fogják megelőzni felfelé ha négyen ülnek benne, mialatt egy 1,4-es vagy 1,6 Logan ahol éppen utóléri, ott fogja lehagyni. Én is így jártam. Ez a zümike motoros autó városi araszolgatásra talán jó. Kár a súrlódásra hivatkozva modernnek nevezni ezt a motort! Az tény, hogy kevesebb egy hengerrel, de ezért a fogyasztása ennek a motornak nem mondanám, hogy annyira kiemelkedő. Úgy érzem a három hengeres sima benzinesnek maximum a városban, agglomerációban van realitása, a turbósnak pedig inkább vízszintes terepen főleg 4 személy esetén.
    Nem véletlen, hogy bizonyos autógyárak nem a három henger, sokkal inkább a tökéletes égés irányában fejlesztenek. Pl.: a japán, német .Az összes többi hátrányt amit írt én nem tapasztaltam. Tapasztaltam viszont a tce esetében hegynek felfelé 4 személlyel a túlzott melegedést. De ezt nem csak én hanem több sajtós is szóvá tette, de nem kavart nagy port. Az biztos, hogy a nagy és most már sokkal elegánsabb, több terhet elbíró karosszériába nem ilyen picike, hanem egy tisztességes motort kellene tenni, hogy versenyképesebb legyen. Nekem is van Loganom, nem vagyok elfogódott, csak tudni kell helyén kezelni az adottságait. Legfontosabb, hogy mindenből a legjobbat megadni a motornak a hosszú élet miatt.

    R10Gordini
    HAli!
    2x voltam 900Tce-vel görögországban 4 személlyel fullra pakoltan, és sztem nincs semmi baj a 900-as motorral, ismerni kell a karakterisztikáját, és ésszel kell használni.(nem akkor kell a váltóhoz kapkodni amikor már 1700nál jár a fordulatszámmérő, hanem időben, és nem esünk ki a nyomatéktartományból)
    Viszont az tény, hogy a 1.0Tce érezhetően nyomatékosabb, jobban van benne erő.
    Üdv Nagya
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    2021 június 11 péntek , 12:44:03R10Gordini
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek!
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Én csak bólogatok erre a 270 000 km-el. wink
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    2021 június 11 péntek , 12:44:59R10Gordini
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek!
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Elfogultság nélkül. Ha valaki nem tud megbírkózni egy dombbal az vezetéstechnikai hiányosság.
    Az tény.hogy a tce motor nem mindenkinek való ,ezt még az ismerőseim is akiknek ilyen van, elismerik.
    A túlzott melegedés és a gyengécske az milyen mértékegységben
    milyen adatokkal határozható meg,hogy az általunk ismert fizikai rendszerben érthető legyen.?
    Mert ezek a jellemzők nem felelnek meg a valóságnak a tce motor esetében. Sem hegyre fel, sem vízszintes terepen és a tények azok magukért beszélnek.




    .
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    2021 június 11 péntek , 12:47:41R10Gordini
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv!
     
  • Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Nagya21
    Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    A Kékes-tetőt dombnak nevezi????Valóban nem mindenkinek való ez a motor. Jól mondta Nagya21, hogy ésszel kell vezetni. Egyetértünk. Melegedés: a ventilátor kb 30 percig nem állt le fent.
    Adatok: addig a pilótánk 3 cigarettát szívott el, mert aggódott a kocsiért.
    Tények: felfelé elhagyott egy piros színű 1,4mpi lazán, pedig abban is ültek ám páran.
    Az meg hogy mi lesz a jellemző azzal várjon még legalább egy évig. Addigra lesz kb annyi adat a szervízektől, tulajoktól, hogy értékelhető legyen az autó. Na azok tények. De a dizájn jobb, kényelmesebb.
    De nem írná inkább Ön is ide a fórumra , hogy mi a véleménye erről a motorról?
    Én leírtam, hogy mit tapasztaltam,és csak egy pár napig használhattam. Most írja le Ön is , ha ilyen autója van,úgy ahogy Nagya21 írta meg.
    Ettől leszünk informálisan is gazdagabbak.

    R10Gordini

    HAli!
    Naszóva Hogyasszongya!!
    1 autó: Pfiat 650, maga nemében annó(1990) aranyost közlekedőedény egy nagyon nem szerethető motorral.(bár a skodás ideg lehetett, mikor 120-ig nem tudott lehagyni, bár ennek a motornak ez volt a plafon)
    2 autó: Trabant 1.1 na ezt a kasztnit a 40Le vitte mint floki a rongyot, mikor nagybátyám hozta haza kipróbáltam, Pfiat elad Trabi befizet(90' szept) dec 3 jött a tratáltos...... Ennek az 1.1motornak nem volt rossz híre, szerelhető-szerethető motorka volt, ha lett volna rajta egy 5. istenkirály kis autó lett volna a tratáltos(amíg nem volt elterjedve, volt egykét meglepi a piros lámpánál.....)
    3 autó Skoda fabia(igy kisbetüvel, első egyetlen használt autóm) hát egy öszvér, már nem cseh, de még nem német, fénykorában 56Le, ÁÁÁÁÁÁÁÁ nagyon örültem mikor megszabadultam tőle, tágas beltér (trabi után), plüss üléshuzatokkal, de mindig valami bizbaszás elromlott, műanyag eltört etc etc.
    4 autó Renault Thalia 1.5Dci 65Le (2002) Nincs mit mondanom alap motor no kettöstömeg, no részecskeszürő, no fear.......a lányom hajtja, újkora óta adagolva van a gázolaj 170K km, teszi a dógát, nemrohad, megy.
    5 autó Dacia Sandero Stepway-6. Dacia Mcv Stepway-0.9 Tce A sanyit jobban vitte smile ha megszokod a karakterisztikáját, jól használod a váltót, akkor nagyon jó kis motorka, az olajra nagyon figyelni kell (5w-30 Acea A3-B5) 100-as benzint szereti smile
    A motorral 2-ban elindulni nehezebb mint egy szívóval 3.ban, szal míg a turbó nem tölt (1600-1700fordulat) addig halott.
    Viszont jól húz 4000-4200-ig, és itt a változó szelepvezérlés még rátesz egy lapáttal , pörgős motor, szeret is pörögni, ha kell használjátok ki!!!!
    Ne szégyelljetek előzésnél visszarakni 1-2gangot.
    A fogyasztás: Görögországot 6,7-6,8L átlaggal jártam meg (sanyi-Mcv), 120-ig visszafogott a fogyasztás, efelett drasztikusan emelkedik!
    7 autó MCV 1.0 benzin-gáz Na ez a motornak a nyomatéka miatt (160-170Nm) sokkal jobb a karakterisztikája, elindulni is könnyebb vele, érezni, hogy emelkedőket jobban bírja fordulatszám visszaesés nélkül és ami meglepő a fogyasztása jobb mint a 0.9-nek, és ez nemcsak a hosszabb váltó javára irható(0.9 80-nál 2000f/min, 1.0 90-nél 2000f/min).
    Most járok vele 7500km-nél, és most érzem, hogy a kocsi menne egyre jobban(csak sajnos sok a sün), lehet Írok a totalcarnak teszteljük le mégegyszer......
    Gázzal átlag 7.5L eszik, és így hogy 10% ot benzinnel teszek meg vele, a benzin 8 havi átlaga 0.8l/100km.
    Ha kérdés van írjatok.
    Üdv Nagya
     
  • R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    R10Gordini
    R10Gordini
    • Regisztrált tag #3188
    • Regisztrált: 2020 április 06 hétfő , 15:55:03
    • Bejegyzések: 34

    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Üdv Mindenkinek! Nagya21!Na ez egy korrekt, vélemény. Egy hét használat nem tud reális véleményt kialakítani senkiben, csak max 30%-ban. (küllem, belső, kezelő szervek) Én a magam nevében köszönöm, számomra hasznos volt!
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    2021 július 12 hétfő , 21:15:03Sheme
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Ezt a két képet még szombaton lőttem Hurghada-ban:

    Az átváltás egyszerű: 1 LE = 20 Ft.

    Egyébként van pár Sandero II, elvétve egy-két Logan II is, és persze több a Duster.
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Valahol említettem, hogy kb 2-3 hónapja nem működik a talicskán a duda.

    Ez felettébb kellemetlen, pláne, ha valakinek jelezne az ember.

    Mivel nemrég el kellett vinnem a szekeret műszaki vizsgára, gondoltam, ott úgyis kiderül - nem szóltam róla -, majd tesznek egy ajánlatot és megcsinálják. Nos a szekerem a műszaki vizsgát hiba nélkül abszolválta. Pontosan mit is műszakiztattak? Hagyjuk...

    Ezért nemrég felvettem a kapcsolatot a nem reklámozható kollégával, hogy ez a bánatom és máshoz már úgy sem fordulhatok - legfeljebb fel.

    Összejött a naaaagy találkozás. A lényeg, hogy egy - látszólag - ugyan olyan bajuszkapcsolót szerelt be a verdába. Az eredetivel azért nem működött a duda, mert egy vezeték leszakadt. Furcsa, hogy mégis mitől? Mindegy is.

    Szóval látszólag teljesen megegyezik a Dacia-ba eredetileg beszerelt bajuszkapcsoló az újjal. Kipróbáltuk, szól a duda, mennek a fények, tehát minden okés. Na de akkor mégis hol van a különbség?

    A különbség a kapcsolási érzetben van. Valahogy finomabban klattyan, sőt, nem is klattyan, hanem puhábban, kényelmesebben működik az eszköz. És nincs már meg az a néha felmerülő dolog, hogy mondjuk jobbra indexelek, visszatekerem a kormányt és amikor visszahuppan a bajuszkapcsoló a semleges helyzetébe, akkor nem kapcsolja be a komfortindexet.

    Azért elképesztő, hogy egy gyártósoron készül(het) ez a bajuszkapcsoló és mégis, a Dacia-ba gyárilag beszerelt kapcsoló valahogy ősibb, bénább, nincs olyan finom kapcsolási érzete, mint ami a Renault-okba kerülnek.

    Ez miért van? Miért éri meg visszabutítani ezt a kapcsolót (is)?
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Valahol említettem, hogy kb 2-3 hónapja nem működik a talicskán a duda.

    Ez felettébb kellemetlen, pláne, ha valakinek jelezne az ember.

    Mivel nemrég el kellett vinnem a szekeret műszaki vizsgára, gondoltam, ott úgyis kiderül - nem szóltam róla -, majd tesznek egy ajánlatot és megcsinálják. Nos a szekerem a műszaki vizsgát hiba nélkül abszolválta. Pontosan mit is műszakiztattak? Hagyjuk...

    Ezért nemrég felvettem a kapcsolatot a nem reklámozható kollégával, hogy ez a bánatom és máshoz már úgy sem fordulhatok - legfeljebb fel.

    Összejött a naaaagy találkozás. A lényeg, hogy egy - látszólag - ugyan olyan bajuszkapcsolót szerelt be a verdába. Az eredetivel azért nem működött a duda, mert egy vezeték leszakadt. Furcsa, hogy mégis mitől? Mindegy is.

    Szóval látszólag teljesen megegyezik a Dacia-ba eredetileg beszerelt bajuszkapcsoló az újjal. Kipróbáltuk, szól a duda, mennek a fények, tehát minden okés. Na de akkor mégis hol van a különbség?

    A különbség a kapcsolási érzetben van. Valahogy finomabban klattyan, sőt, nem is klattyan, hanem puhábban, kényelmesebben működik az eszköz. És nincs már meg az a néha felmerülő dolog, hogy mondjuk jobbra indexelek, visszatekerem a kormányt és amikor visszahuppan a bajuszkapcsoló a semleges helyzetébe, akkor nem kapcsolja be a komfortindexet.

    Azért elképesztő, hogy egy gyártósoron készül(het) ez a bajuszkapcsoló és mégis, a Dacia-ba gyárilag beszerelt kapcsoló valahogy ősibb, bénább, nincs olyan finom kapcsolási érzete, mint ami a Renault-okba kerülnek.

    Ez miért van? Miért éri meg visszabutítani ezt a kapcsolót (is)?

    Sheme

    Épp úgy gyári kapcsoló lett beszerelve. Csak az előző ami benne volt 8 évig, szétkopott az index és a világítás mechanikája is, ezért volt lityi-lötyi, és ezért vacakolt az index néha, ezért írta be az UCH-ba hibának. A duda kábelletörés pedig típushiba (a sok világítás kapcsolástól, ezért nem kell nappal használni jó látási viszonyoknál, 11 éve írja a KRESZ). Gyárilag nem szétszedhető a kapcsoló. Megoldható ugyan (szoktam is, ha valaki kéri), vissza lehet akármilyen csoda szilikon kábellel forrasztani, de az max 3-4 hónap, ás újra előjön a hiba. A normális megoldás az új kapcsoló (nem a kínai hulladék netről.)
     
  • Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    3 éve
    2021 október 10 vasárnap , 18:37:38Pista
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Pista
    Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Tisztelt Klubtársak

    Dacia Logan-hoz keresek sebesség jeladót. A kovács autó és a fékmesternél nem találok az enyémhez való jeladót, csak ha cserélem a csatlakozóját is. A csatolt képen rajta van az enyémnek a csatlakozója.
    A webáruházakban levőkön sajnos nem ilyen a csatlakozó, egy vonalban van a három csatlakozó láb.
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Ezen a cikkszámon keresd a kovácsnál : 7700418919



    .
     
  • Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Pista
    Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Köszönöm a segítségedet!

    De egyáltalán nem értem a katalógusos keresőket most már. A múltkor a szervó olajgombával pont ugyanígy jártam. Azt sem találta a katalógus kereső, de a megadott cikkszám alapján már ismerte. Ma kaptam a visszajelzést a fékmestertől:

    "Tisztelt Bartizál István!

    Nem hoz ilyet hozzá a katalógus sajnos!
    Megértését köszönjük!"
     
  • Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Pista
    Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Érdekesség. A megadott cikkszám alapján már a fékmester is ismeri, van ilyen termékük.
     
  • Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Pista
    Pista
    • Regisztrált tag #2137
    • Regisztrált: 2013 március 25 hétfő , 15:24:30
    • Bejegyzések: 9

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Érdekesség. A megadott cikkszám alapján már a fékmester is ismeri, van ilyen termékük.

    Pista
     
  • kekek
    • Regisztrált tag #146
    • Regisztrált: 2006 január 31 kedd , 09:04:30
    • Bejegyzések: 198

    ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    kekek
    kekek
    • Regisztrált tag #146
    • Regisztrált: 2006 január 31 kedd , 09:04:30
    • Bejegyzések: 198

    ÜT-gyöngyszürke Laureate1,4 2005.11.11
    Adminisztrátor
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    A 16 éves 202 ekm futott Loganom tegnap volt műszaki vizsgán. Semmi tennivaló előtte, csak vizsgadíjat kellett fizetnem. Rá is kérdeztem, minden rendben van vele.
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Zoli!Én is így vagyok az enyémmel!Bár lakatos és fényező munkák már voltak rajta,de a 16 év alatt talán ha ötször aludt fedett helyen.
     
  • csoppika
    • Regisztrált tag #311
    • Regisztrált: 2006 június 18 vasárnap , 21:21:52
    • Bejegyzések: 22

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    csoppika
    csoppika
    • Regisztrált tag #311
    • Regisztrált: 2006 június 18 vasárnap , 21:21:52
    • Bejegyzések: 22

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    Nem lep meg a dolog.15 év 10 hónap 268 300 km,gyári kuplungszettel. wink

    macilka


    320at átléptem...és azért huzta ezt a 4 méteres pótkocsit, ami az avataromon van... Haver 1x tudott egy picit állítani a bowdenen
    ..de azt mondja ez a vége, ha csuszna, csere...
     
  • csoppika
    • Regisztrált tag #311
    • Regisztrált: 2006 június 18 vasárnap , 21:21:52
    • Bejegyzések: 22

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    csoppika
    csoppika
    • Regisztrált tag #311
    • Regisztrált: 2006 június 18 vasárnap , 21:21:52
    • Bejegyzések: 22

    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    A nagykanizsai rönyónál hirdetett mcv stepway kinek a szekere volt?
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve


    A nagykanizsai rönyónál hirdetett mcv stepway kinek a szekere volt?

    csoppika


    Bp. melletti ügyfelemé. Nem klubtag. Jó sok mindent beszereltetett utólag. De hátul (hátsó lökös csere), és jobb elöl (lámpa, sárvédő, motorháztető) is sérült volt korábban. Nem nagyon, csak kocc.
    Egy új ,,konnektoros" Megan4 -et vett helyette.
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok!

    Kérem szépen a "nagyoktól", ha valamit nem jól tudok, javítsanak ki!

    Szóval a téli felkészítéssel kapcsolatban egy-két tipp:

    - aki nyári szélvédő mosó folyadékot használ, nem ártana kijáratni a szekérből és télivel feltölteni - aki nyáron is télit használ, annak nincs mit tennie, legfeljebb utána tölteni

    - nem ártana a guminyomásokat ellenőrizni és szükség esetén utána fújni. Mivel egyre hidegebb lesz, a 2 bar nyomás sem rossz, de 2.1, vagy 2.2-vel is el lehet lenni

    - a pótkerék(!) nyomását sem árt ellenőrizni. 2.5 - 2.8 bar közé szoktam fújni. Eddig egyszer kellett használnom, remélem soha többet. Akinek AdBlue van a helyén, annak ugye...

    - szvsz azzal mindenki tisztában van, hogy az indításokat mindig kinyomott kuplunggal kell csinálni. Az oka: ne kelljen az önindítónak a kuplungon keresztül a váltót is teljesen feleslegesen megforgatnia, arról nem is beszélve, hogy a hideg reggeleken a váltóolajat is "össze kell törnie". Így az akkumulátor is kímélve van.

    - és persze érdemes kinyomott kuplunggal lelőni a motort - én így szoktam

    - DönCI rajongóknak: ha sokáig izzít, lehet, érdemes ráizzítani, tehát még egyszer izzítani és aztán indítani a malmot. Remélem nem lesz hajnalonként mínusz 10, mínusz 15 fok, vagy annál is alacsonyabb hőmérséklet

    - bár drágább, de érdemes prémium gázolajat tankolni - benzinesek előnyben. Valahol láttam, hogy mínusz 30(?) fokban is folyékony marad a prémium tüzelőanyag, miközben a nem prémium meg kikristályosodik és emiatt a reggeli indítózások esetleg hurvaanyázásokkal telnek meg

    - bár az autósiskolákban úgy tanították - most nem tudom, hogy van -, mindenképpen kézifékkel kell leállítani a verdát. Ez egy eget rengető marhaság. Hajnalra befagyhat a bowden, sok sikert kívánok a fék kiengedéséhez. Másrészt, aki utcán parkol és szűk hely van előtte / mögötte, és esetleg valaki beparkolna elé / mögé, elképzelhető, kicsit nekikoccan és odébb lökné. Láttam már ilyet. Behúzott kézifék esetén a lökhárító bánja, ellenkező esetben egyet átfordul a motor, de jó eséllyel a lökösnek semmi baja sem lesz. Legfeljebb a mögötted állóra lök rá... pech.

    - téli gumi... fogalmam sincs, négy évszakost használok. Ónos eső / jég / nagy havazás esetén nem mozgok, pláne, hogy sózzák az utat és ugye az alváznak, meg a kerékjáratnak is jót tesz a sós lé. Biztosan vannak olyanok, akik rideg tartáson tartják a verdájukat és még rozsdát sem láttak, de nem vagyok bátor.
    Akinek meg menni kell, hát annak menni kell. Azért nem árthat lemosni a verda alját, oldalát, nehogy Charlie Brown beköszönjön.

    - tessék teletankolni a szekeret - nyilván nem az utasteret.

    - néha nem árt ránézni - indítás előtt! - a motorolaj szintjére, a hűtőfolyadék túlfolyó tartályára és a fékfolyadék-tartályra is. Egyrészt legalább 80%-ig van motorolaj, a hűtőfolyadék nem fogy és ennek dermedéspontját ellenőrizni - elvileg minden benzinkúton van refratométer, ennek üvegére egy cseppet kell a hűtőfolyadékból pipettával cseppenteni és belenézni. Akinek desztillált vízzel van feltöltve a hűtőrendszere... jajj...

    - nem árt hetente egyszer megjáratni a klímát sem, mert a hűtőközegben van olaj, ami keni a fontos pontokat - csatlakozások, klímakompresszor. Nagyjából egy 10-15 percet menjen, aztán 3-as fokozaton 6-7 perc alatt kiszárítható a hőcserélő, de lehet, 10 perc is kellhet neki.

    - hideg motort nem padlózunk - DönCI-sek előnyben. "Szerencsére" nincs olajhőfok-mérő a kocsiban, de azért lehet tudni, mikortól lehet nyelezni a verdát - na...! Szóval indítás után 1 - 1.5 perc kell neki alapjáraton, majd lehet indulni. 2000 f/p fölé nem kéne pörgetni, de azért 1600-1800 f/p közé essen a főtengely fordulatszámat. Amíg kiérsz a városból, 3-ban 50-nél kb jó is. Egyenletes terheléssel be fog melegedni.

    Tehát amíg hidegen "kopog / krákog", addig nem meleg a motor. Ha közel a sztráda és menned kell rajta, akkor 5-ben 90-95 km/h között úgy 5-6 km, majd 100-zal szintén ennyit.

    Tapasztalatom szerint kb 15-20 km kell neki, míg bemelegszik - bár egyszer, mínusz 17 fokban 25 km után halkult el a motor. Ezúton is pusszantás annak a gyökérnek, aki miatt nincs olajhőfok-indikátor a kocsiban.

    Ha nem világít valamelyik lámpád - féklámpa, index nem megy, az egyik fényszóród vak, tessék kicserélni az izzót. Látni és látszani, ez az alap.

    A kocsira hullott faleveleket nem árt eltávolítani a motortér felső részéről, onnan a rácsról.

    Biztosan van még pár apróság, ami kimaradt, kéretik pótolni / javítani / kiegészíteni!

    Vigyázzatok magatokra és nem akarok Dacia-s baleseti híreket olvasni!
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok!

    A külső komment-folyamban felmerült az 1.5 DönCI-hez az izzítógyertya cseréje, hogy milyen érdemes beletenni, ha a gyári beszerelésű gyertya feladta a harcot.

    Azt szeretném kérdezni, hogy:
    - az autót viszonylag hosszabb utakon használva kb mikor számítsak izzítógyertya-cserére?

    - mitől függ, hogy mikor kell cserélni ezeket?

    - ha mondjuk 10 évig hozzájuk sem lett nyúlva, nem kell egyszer ki- és visszatekerni őket? Nem gyógyulnak bele a hengerfejbe?

    Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

    (Azért kommenteltem ide, mert a főoldalon lévő komment-folyamban nem lehet a végtelenségig visszaterekni.)
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Majd a diagnosztikai műszer ,,szól" ha nem jó.
    Amíg jó, addig nem kell foglalkozni vele.
    Megjósolni nem lehet, van akinél 50ezer km-t bír, van akinél 250ezret is.
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    1 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    1 éve

    https://www.youtube.com/watch?v=gHzEKFwBZt0
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    1 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    1 éve

    Nem ezt a videót akartam megosztani...

    Speedzone - Logan 1 használtautó teszt. Láttátok már? smile

    Klikk!
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    1 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    1 éve

    Speedzone Logan 1 használtautó teszt:


    Klikk!
     
  • Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    1 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Basic
    Basic
    • Regisztrált tag #851
    • Regisztrált: 2007 augusztus 31 péntek , 12:15:57
    • Bejegyzések: 37

    1.4 MPI (2005)
    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    1 éve

    Admin bácsi rendet rakna, kérem? smile

    Nem működik az "opciók" gomb...
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    1 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    1 éve

    Megnéztem az új Duster-es beharangozót.

    Szigorúan az ÉN felhasználói szokásaim függvényében elemzek.

    Az ilyen nagy homlokfelületű autóknak mindennapos felhasználás szempontjából gyakorlatilag semmi értelme sincs - legfeljebb erdészeti munkát végzőknek, meg azoknak, akik úttalan utakon élvezik a szabadságot, hogy nem kell az M1-en a kamionok között az úthibákat kerülgetniük.

    Nagy a homlokfelülete, így nem lesz viszonylag alacsony a fogyasztása sem, bármennyire is próbálják a (mű)hibriddel ezt sugallni. Legfeljebb városban araszolgatva, már ha valaki élvezi a mindennapos városi dugót - Nagyfalusiak és környéken élők előnyben.

    Mivel többnyire gyorsforgalmi utakon közlekedem, így nálam a 100+km/h feletti sebesség játszik. Ebből következik, hogy az 1.2/3 hengeres csöppség bár lehet, hogy nyomatékos lesz, de hogy nem fog tudni 4.5 liter benzinnel eljárni, a nyakamat teszem rá. Az LPG-s változatnak még van értelme, hiába fog kb 20%-kal több gázt enni, még mindig nagyából az LPG a benzin árának 50-60%-a. Ezen lehet pénzt fogni.
    (Ja, legutóbb 4.36 liter/100 km gázolaj fogyasztásom jött ki, de nem mérem az almát a körtével.)

    A hibrid verzióval vigyáznék. Lehet, hogy 2-3 km-t elmegy elektromosan, na de amikor kiérek vele a sztrádára és padló, annak a jéghideg motor nem fog örvendeni - de majd a nagyok megmondják a tutit, hogy a Pirusz is vígan elketyeg. Igaz, még nem láttam 130-150-es tempóval Piruszt az autópályán, de ez az én bajom.

    Nekem nem tetszenek ezek a SUV-ok. Könnyebben betámaszt a szél, szépen fogja ide-oda cibálni - kamion mellett elhaladva szép lesz. Azt nem vitatom, hogy beülni-kiszállni könnyebb belőlük, ez tény. Elkényelmesedtünk, megöregedtünk.

    Mindenesetre kíváncsi vagyok, van-e legalább vízhőfok-mérő benne, mint az utóbbi Duster-ban és Logan III-ban, mert bennük van.

    Kár, hogy a gázolajos változatot temetik, talán azzal még lett volna értelme - helyette az LPG-s a nyerőbb.

    Még egy apróság: gondolom az önsúlya most már nem lesz 1300 kg alatt, szerintem 1400-1500 kg-ra várható. Hát ez sem fog annyit segíteni, hogy olyan sokat ne fogyasszon - megoldás: nem szabad vele megállni. grin
     

  • 1
  • 2
Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
Moderátor(ok): Admin, Administrator, Forma1, kekek, RS_Misi
#maradjotthon
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2022