Mike
Ezt nézzétek meg:
Klikk!
Nem semmi. Lehet találgatni, mi ez a találmány...
Az előzmény:Mike
Ezt nézzétek meg:
Klikk!
Nem semmi. Lehet találgatni, mi ez a találmány...
Amikor kikerült a videó a netre, pont akkor néztem meg és műszaki emberként elgondolkodtatott.A hozzászólások között volt a leírása a "készüléknek" és egyből megvilágosodtam,hogy csak ilyen egyszerű lenne a megoldás.Tényleg, szinte a garázsban található holmiból összerakható lenne?Biztosra akartam menni és inkább az aliról rendeltem alapanyagot ~2$-ért.
Az alany egy 1.2 16V D4F motor lett.Azért mert kéznél volt,szög egyszerű,minden könnyen hozzáférhető és nem műszaki ember használja, szinte azonos körülmények között.
Eljött a nap,beszerelés és teszt.
A próbakör során jött a döbbenet: ez tényleg működik!
Dinamikusabb lett,jobban húz és tartott gáznál a pillanatnyi fogyasztás is jelentősen kevesebb.Számszerűen:5,5-5,6-ról lement 4,7-4,8-ra és a kb.20km út után az átlag fogyasztás 5,6-ról 5,5-re változott.Erre nincs magyarázat ,de igazolja a videóban látottakat,hogy az elv működik.
Hogy lesz-e belőle megvásárolható dolog? Szerintem nem.Ha én autógyártó lennék, biztos nem venném meg ezt a könnyen másolható egyszerű szabadalmat.(az 5év is ezt bizonyítja)
Az átlag autós sem fizetné ki a kb.70eFt-os árat.Nagyon sok pénzt kellene beletenni még,méréseket,teszteket de most ugye más a helyzet.
Végezetül: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik. Kedvtelésből szoktam néha barkácsolni.
bati
A Motrio marad, mert egyrészt már a Renault alá tartozik, másrészt pedig rengeteg más gyártó járműihez is gyárt pótalkatrészt. Továbbra is az árérzékeny vásárlók "kedvence".macilka
Akkor a MOTRIO című saját márka nem volt valami hosszú életű.
takzol
A Sandero 1.2 -nek 120000 km, vagy hat év. / Ha jól értelmezem/
dugo56
Probléma. 3 éves, 1,2-es motoros Sanderóm van. Időszaki hiba. Az indítómotor megteszi a magáét, ám mintha benzint nem kapna, nem indul. 2.3.4. indításra indul csak. Érdekes, hogy "tavaszi hiba", tavaly is és most is tavasszal jött elő, idén már kellemetlenül sokszor. (Időszakos hibára jellemző, hogy amikor videóznám a jelenséget, akkor nem jelentkezik.) Néha az alapjárat is egyenetlen. Most jár le a garancia, jó lenne még az alatt megcsináltatni véglegesen.
Javarészt Budapesten autózom, sok indítás, rövid utak, ezért is választottam a hagyományos szívómotoros verziót. Kb. havonta megyek egy 50-60 km-t sztrádán, M0-on, ahol próbálom kipörgetni a motort.
(Ilyen megbízhatatlan autóm volt már, Lada 2107-esnek hívták. 10 évig egy Daewoo Matizt hajtottam hasonló körülmények között hiba nélkül. Most nagyon el vagyok kenődve, hogy egy új, kényelmes, nekem nagyon is megfelelő autóm van, de ennyire megbízhatatlan.)
Szeretném kérdezni, ismerős-e a probléma? Mi a megoldás? ("Természetesen" a szervizben nem tudom produkálni ezt az időszakos hibát.)
dugo56
Köszönöm a jótanácsokat!
Mindig teli tankolok. Legutóbb kipróbáltam a MOL prémiumot, még gyakrabban jelentkezett a hiba.
A MAP szenzor tisztítást megemlítem a szervizben. Ha nem tiltja szabályzat: milyen adalékra gondolsz?
"Az autózás kaland." Köszi, öreg vagyok a kalandokhoz, volt elég sz@r 2107-esem. Kalandoztam eleget! A szerelőmet a nevemre írattam! Azért vettem új autót, mert használni, tisztogatni szeretném, nem pedig izgulni, bizonytalanságban lenni. 10 évig használtam a Matizomat anélkül, hogy "tudtam volna, hogy van motorja". Mertem remélni, hogy a 2001-es konstrukció után egy 2017-es motor nem visszalépés. Még egyszer köszönöm a tanácsokat.
XADO, illetve egyéb adalékok témája.
Zolkabacsi
A hideg motort mindig melegíteni kell! Amikor a fordulat visszaesik 1000-alá, meg még egy kicsi
Az ÚJ motort meg bejáratni. Vezettem 75Sce-t, szereti a fordulatot, és tűri is! 95 Vpow esetleg nem árthat neki.
Nagya21
HAli!!
Bent a cégnél van, ott 1* tapasztaltam csuklást.
Lelkük van, beülsz beindítod, bekötöd magd , elhelyezkedsz kényelmesen, bekapcs rádió, eddigre a kocsi is veszi a lapot, hogy menni kéne, és go.
A 90Tce is makrancoskodott, ha hidegen csak bepattantam, oszt go.
Üdv Nagya
Krogergo
Annál pl. a 2db EGR szelep és a kipufogócső záró szelep kiiktatása azonnal látványos -0.8L-es fogyasztás csökkenést hozott ugyan olyan vezetési stílus mellett.
Krogergo
Van valami jelentősége, hogy milyen hosszú csővel? Vagy 10cm már sok, amit oda lehet kötegelőzni a szívósor fölé? 6-os, 8-as cső? Szűrőt te tettél be? Ha igen, akkor milyet? Egy csőbe iktatható pici benzin szűrő, vagy LPG légnemű szűrő? Vagy tennél fel a kivitelezésről egy képet?