Loading…

Close
DACIA Klub Magyarország
  • Hírek
  • Fórum
  • A klub
    • Bejelentkezés
    • Régi oldalaink
    • Csináld magad!
    • Klubtalálkozók
    • Klubszabályzat
    • Fórumszabályzat
    • Sütiszabályzat
    • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
  • Kereső
  • Mi történt?

Fórum

  • Fórum
  • Általános eszmecsere
  • Problémák, megoldásaik
  • Mindent a motorról!

Mindent a motorról!

Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Mindent a motorról!
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Az előzmény:


    Ezt nézzétek meg:
    Klikk!
    Nem semmi. Lehet találgatni, mi ez a találmány...

    Mike




    Amikor kikerült a videó a netre, pont akkor néztem meg és műszaki emberként elgondolkodtatott.A hozzászólások között volt a leírása a "készüléknek" és egyből megvilágosodtam,hogy csak ilyen egyszerű lenne a megoldás.Tényleg, szinte a garázsban található holmiból összerakható lenne?Biztosra akartam menni és inkább az aliról rendeltem alapanyagot ~2$-ért.
    Az alany egy 1.2 16V D4F motor lett.Azért mert kéznél volt,szög egyszerű,minden könnyen hozzáférhető és nem műszaki ember használja, szinte azonos körülmények között.
    Eljött a nap,beszerelés és teszt.
    A próbakör során jött a döbbenet: ez tényleg működik!
    Dinamikusabb lett,jobban húz és tartott gáznál a pillanatnyi fogyasztás is jelentősen kevesebb.Számszerűen:5,5-5,6-ról lement 4,7-4,8-ra és a kb.20km út után az átlag fogyasztás 5,6-ról 5,5-re változott.Erre nincs magyarázat ,de igazolja a videóban látottakat,hogy az elv működik.
    Hogy lesz-e belőle megvásárolható dolog? Szerintem nem.Ha én autógyártó lennék, biztos nem venném meg ezt a könnyen másolható egyszerű szabadalmat.(az 5év is ezt bizonyítja)
    Az átlag autós sem fizetné ki a kb.70eFt-os árat.Nagyon sok pénzt kellene beletenni még,méréseket,teszteket de most ugye más a helyzet.
    Végezetül: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik. Kedvtelésből szoktam néha barkácsolni. wink
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve


    Az előzmény:


    Ezt nézzétek meg:
    Klikk!
    Nem semmi. Lehet találgatni, mi ez a találmány...

    Mike




    Amikor kikerült a videó a netre, pont akkor néztem meg és műszaki emberként elgondolkodtatott.A hozzászólások között volt a leírása a "készüléknek" és egyből megvilágosodtam,hogy csak ilyen egyszerű lenne a megoldás.Tényleg, szinte a garázsban található holmiból összerakható lenne?Biztosra akartam menni és inkább az aliról rendeltem alapanyagot ~2$-ért.
    Az alany egy 1.2 16V D4F motor lett.Azért mert kéznél volt,szög egyszerű,minden könnyen hozzáférhető és nem műszaki ember használja, szinte azonos körülmények között.
    Eljött a nap,beszerelés és teszt.
    A próbakör során jött a döbbenet: ez tényleg működik!
    Dinamikusabb lett,jobban húz és tartott gáznál a pillanatnyi fogyasztás is jelentősen kevesebb.Számszerűen:5,5-5,6-ról lement 4,7-4,8-ra és a kb.20km út után az átlag fogyasztás 5,6-ról 5,5-re változott.Erre nincs magyarázat ,de igazolja a videóban látottakat,hogy az elv működik.
    Hogy lesz-e belőle megvásárolható dolog? Szerintem nem.Ha én autógyártó lennék, biztos nem venném meg ezt a könnyen másolható egyszerű szabadalmat.(az 5év is ezt bizonyítja)
    Az átlag autós sem fizetné ki a kb.70eFt-os árat.Nagyon sok pénzt kellene beletenni még,méréseket,teszteket de most ugye más a helyzet.
    Végezetül: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik. Kedvtelésből szoktam néha barkácsolni. wink

    bati

    Akkor lényegében mit is történt? A MAP jelébe avatkoztál be? Tuningboxok is ennek a jelével módosítanak (elég vitathatóan). Szívó motornál nem sokat, turbósnál picit többet.
    Miért nem tetted rá a 0.9Tce-dre? Azon még jobban is látszana, mert alapból kormolódik a kipufogó vége rendesen.
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Pontosabb mérés = jobb hatásfok,nem kell hozzá beavatkozni.A tce-be pedig fizikai korlátai vannak(ezt jelenti a "folyamatos fejlesztés alatt"), majd 2.0 verzió lesz jó.A korom az jelenség,de majd tiszta ̶l̶a̶p̶p̶a̶l̶ kipufogóval indulok.


    .
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Gyakorlatilag akkor Tce-nél mindennek a jelét pontosítani kellene (vagy is érdemes?) Pl. hiába ,,gyorsul" a MAP, ha a lambdaszonda pl. nem . Pl. a régebbi MPI motoroknál ha a lambdaszonda még nem ment tönkre, de az évek és a km-ek miatt ,,belassult" akkor megfigyelhető akár +0.5L-es fogyasztás növekedés is.
    Műszerész az egyik szakmám, de elképzelésem sincs, hogyan lehetne Daciában a mérést pontosítani, ha minden marad a régi, és csak egy plusz kütyü (clindi) kerül bele. Mondjuk nem is vagyok feltaláló smile De a szenzornak van egy mérési pontossága, reakció ideje, ami javulni nem fog semmitől, max romlik az évek alatt. a motorvezérlőnek meg van egy mintavételezési ideje, és adott ,,térkép" szerint dolgozik.
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    .
    Nincs elektronika a "készülék"-ben. smile A mérés úgy lesz pontos,hogy nincs a jel 'rángatva'. Az e10 miatt megjelent enyhe bakkecskézés/torpanás is megszűnt.Ez is zavaró volt az új 95-ös benzinnek köszönhetően.
    Várom a postát,hogy kiderüljön mit tud a tce,mert engem a felhasználói élmény győz meg, nem a színes mérési diagramok. shy

    .
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Elektronika nélkül? Aliexpresszről 2dollárért? Kiváncsian várom a fejleményt.
    ,,Nincs a jel rángatva". A MAP lényege valamilyen szinten (meg az összes szenzoré), hogy folyamatosan változnak az értékek. Minél ,,gyorsabb" egy szenzor, annál jobb. Persze késedelme mindenek van, ha sok a lengés, ebből jókora felesleges adathalmaz jön össze. De ha egy szívócső nyomás jeladó ,,rángatását" kell lejjebb vinni, vagy megszüntetni, akkor az számomra megkérdőjelezi maga a szenzor értelmét is. Adott fordulatszámhoz adott légmennyiség és üzemanyag szükséges. Elektronikus gázpedálok vannak, tehát tudható az állásából, hogy mennyire van terhelve. Sok autóban légtömeg mérő is van. A turbó nyomást is tudja az ECU. Tehát egy jól megírt ECU szoftver befecskendezési táblázatába mindent fel lehet(ne) vinni előre. Mert vannak olyan értékek, amiket ugyan lehet mérni, de úgy is következik más értékekből amit meg mérnek. A plusz szenzorok meg azért lettek, hogy még pontosabb legyen a folyamat. (igaz MAP már az ősidők óta van)
    Nem vagyok feltaláló, ezért jelenlegi tudásom alapján elképzelésem sincs, ezért csodálkozom az egészen. Meg ahogy elnézem nem csak én, hanem a szakma 99.99%-a. Félre ne értsd, nem a Clindi-sekben kételkedem, vagy benned, csak nem értem, a kettő nem ugyan az. Ha megjött a posta, utána sikeres tesztelést, aztán várjuk a mérési eredményeket, tapasztalatokat.
    Nekem most ettől az új COVID19-től extra alacsony a fogyasztásom. Bár kilengések néha vannak, ha elindítom, akkor fogyaszt smile
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Osztrák márkaszerviz partnerem segítségével elérhetővé vált nálam is az új 1.3Tce és 1.0Tce valamit az 1.5 Blue Dci motorokba való gyári olaj, a Renault RN17 minősítésű Castrol GTX 5W30. Mint tudott, 2020. január 1.-től az ELF helyett a Castrol lett a Reneault által ajánlott olaj. (én a régi motorokba továbbra is az évek óta bevált belevaló ELF olajakt használom, az újakba a Castrolt).
    A pár év életbe lépett törvények/szabályozások szerint a motorolaj (is) jövedéki terméknek számít Magyarországon. Értékesítésre nincs lehetőségem mint a szervizek általában 99%-ánál (külön engedélyek, raktár és 50MFt-os NAV letét hiányában ), csak is saját műhelyben ,,építhetem" be ügyfél autókba.
    A gyártó által előírt kötelező szervizlátogatáson kívüli (köztes, bejáratós, stb.) olajcseréket bárki elvégezheti. Ha gyári anyagokkal (olaj+szűrő) van szakszerűen elvégezve, ez nem befolyásolja a garanciát.
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Akkor a MOTRIO című saját márka nem volt valami hosszú életű.
     
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve


    Akkor a MOTRIO című saját márka nem volt valami hosszú életű.

    macilka
    A Motrio marad, mert egyrészt már a Renault alá tartozik, másrészt pedig rengeteg más gyártó járműihez is gyárt pótalkatrészt. Továbbra is az árérzékeny vásárlók "kedvence". smile
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Azt hittem hogy "csak" a Renault "al"márkája. wink
     
  • takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    takzol
    takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Kedves márkatársak!
    Az autóban a vezérműszíj cseréjét a 6 év elérésénél kell megcsináltatni? Kb 55000 kilométer lesz benne akkor.
    Tisztelettel, köszönettel: takzol
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Milyen színű az autó?
     
  • takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    takzol
    takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Értem én! Így is le lehet hülyézni valakit. Most speciel engem , de hát viselem. Semmi baj. Szóval tényleg érdekelt volna, hogy mi a gyakorlat ez ügyben. Nem filléreskedésről van szó. Az autómat minden évben márkaszervíz ellenőrizte eddig, mivel meghosszabbított garanciát vásároltam a megvételkor. Minden alkalommal olajcsere, pollenszűrő csere, garanciális átvizsgálás, stb. Most, hogy lejár az 5 éves garancia, nézegettem a dokumentumokat és itt jött képbe a vezérműszíj cseréjének ideje. Elnézést kérek a buta kérdésemért!
     
  • takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    takzol
    takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Ja, elfelejtettem elköszönni: Köszönettel és üdvözlettel: takzol
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Szia!
    Nem írtad milyen motorral szerelt az autó. A gyári előírást illik betartani, szerelő hivatalosan mást nem mondhat. Az más dolog, hogy ilyen kevés km-el a sajátomban nem cserélném le, simán ráhúznék 1 évet, azt még bírni szokták.
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Bocsánat,hogy nem rendelkezünk a távolba látás képességével és nem vágjuk egyből,hogy kinek milyen motorral hajtott autója van. Mert az is számít.
    A szín pedig sokat segít. smile

    .
     
  • takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    takzol
    takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Kedves bati! Vettem a lapot, ott a találat. smile) Egyébként, tekintve arra, hogy nem vagyok egy komoly műszaki beállítottságú ember minden segítség, tanács jól jön. Na, szóval Sandero 1.2-es 2015-ös az autóm. És most van benne 47000 kilométer. Látva az éves használatot, jövő "ilyentájt" -július hónapban vásároltam - lesz meg az említett 55000 km, és a 6 év. Köszönöm a válaszodat. Ha van valami praktikus tanács, mindent szívesen fogadok. Utóirat: meteorszürke smile) Üdvözöllek: takzol
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Nem tudom hogy az enyémeknél újabb motorokhoz mennyi km - t ír a kezelési útmutató.Az enyém 15 éves benzines 1.4 - es.A gyári előírás 60 000 km.És nem vezérműszíj hanem komplett vezérmű csere.Amibe a vezérműszíj is beletartozik.
     
  • takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    takzol
    takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    A Sandero 1.2 -nek 120000 km, vagy hat év. / Ha jól értelmezem/
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve


    A Sandero 1.2 -nek 120000 km, vagy hat év. / Ha jól értelmezem/

    takzol


    Igen, annyi. A ,,vagy" szó az úgy értendő, hogy amelyik előbb eljön. Tehát ha abban gondolkodsz, hogy majd 10 évesen 100ezer km-nél lecserélteted, az felejtős. Addigra úgy elöregszik, hogy a berepedezett fogprofil simán letörhet egy félreváltás, indítás, leállítás alkalmával, és akkor vége a ,,dalnak".
    Ilyen kevés futásnál 1 év ráhúzható, valószínűleg nem lesz gond belőle. Ha mégis, akkor a javítás vagy a motorcsere a vezérlés csere árának a sokszorosába fog kerülni, és ezért csak is magadat okolhatod.
     
  • takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    takzol
    takzol
    • Regisztrált tag #2589
    • Regisztrált: 2015 július 09 csütörtök , 13:32:06
    • Bejegyzések: 7

    takz
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Kedves krogergo! Értem. Meg is fogom csináltatni. Ahogy írtam, eddig is minden évben megtörtént az aktuális átvizsgálás, garanciális ellenőrzés. Arról, hogy ez egy márkaszervízben mennyibe került, inkább nem beszélnék. Arról nem is szólva, hogy az eddigi 4 év során/ most 5 éves az autó/ átvizsgálás, olajcsere, pollenszűrő, stb. kétszer /egymás utáni évben/ történt meg az, hogy másnap reggel a garázsban olajtócsa fogadott. Mint utóbb kiderült az alátét volt "anyaghibás". Kétszer egymás utáni évben. Tehát, mivel a garanciális 5 év lejár, ezek után nem márkaszervízbe fogom vinni az autót. Tudom, hogy az olajcsere periódust is úgy írja a gyártó, hogy 20000 km, vagy 1 év. Gondolom itt sem érdemes agyalni, bár ez nekem eddig kb. 8000 km-es olajcsere periódust jelentett. Tartsam ezt a rendszert? Köszönöm a segítségedet, üdvözlettel: takzol
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Tudom,nálad rossz volt a szerviz választás.Tavaly én is megosztottam az éves szervizköltséget /volt is aki szét trolkodta / de a rossz példa is információ.
    Az olajcsere nálad ilyen futásnál lehetne 10000km,akkor is ha az 1év3hó.A vezérlés 7-8 évig biztonságos.(ha tudnád milyen szíjak kerülnek elő 10-12 után)
    A meteorszürke jó.
    .
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Az az 1.2-es motor elég ,,érzéketlen" nyugodtan elhúzhatod az olajcserét, hogy meglegyen a 10ezer km. Akik nem mennek sokat km-ben, de sok a hideg indítás, nekik azt szoktam javasolni, hogy inkább amikor ősz közepén bejönnek a hűvösebb idők, akkor kerüljön bele a friss, jó olaj.
     
  • dugo56
    • Regisztrált tag #3213
    • Regisztrált: 2020 május 29 péntek , 09:44:33
    • Bejegyzések: 3

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    dugo56
    dugo56
    • Regisztrált tag #3213
    • Regisztrált: 2020 május 29 péntek , 09:44:33
    • Bejegyzések: 3

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Probléma. 3 éves, 1,2-es motoros Sanderóm van. Időszaki hiba. Az indítómotor megteszi a magáét, ám mintha benzint nem kapna, nem indul. 2.3.4. indításra indul csak. Érdekes, hogy "tavaszi hiba", tavaly is és most is tavasszal jött elő, idén már kellemetlenül sokszor. (Időszakos hibára jellemző, hogy amikor videóznám a jelenséget, akkor nem jelentkezik.) Néha az alapjárat is egyenetlen. Most jár le a garancia, jó lenne még az alatt megcsináltatni véglegesen.
    Javarészt Budapesten autózom, sok indítás, rövid utak, ezért is választottam a hagyományos szívómotoros verziót. Kb. havonta megyek egy 50-60 km-t sztrádán, M0-on, ahol próbálom kipörgetni a motort.
    (Ilyen megbízhatatlan autóm volt már, Lada 2107-esnek hívták. 10 évig egy Daewoo Matizt hajtottam hasonló körülmények között hiba nélkül. Most nagyon el vagyok kenődve, hogy egy új, kényelmes, nekem nagyon is megfelelő autóm van, de ennyire megbízhatatlan.)
    Szeretném kérdezni, ismerős-e a probléma? Mi a megoldás? ("Természetesen" a szervizben nem tudom produkálni ezt az időszakos hibát.)
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Szerintem meg kéne futtatni a jószágot.Mondjuk egy Szeged-Budapest,Miskolc-Budapest vagy akármilyen hosszú távon.Pályán.És mondjuk a teli tank sem árt.Mindíg.A tank alján összegyűlt "uszadék" is produkálhat ilyen dolgokat,eltömítheti az injektorokat.Ha mégis megmaradnak a tünetek,hát akkor az uccsó szervizelésnél lesz dolga a szerelőnek.
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Probléma. 3 éves, 1,2-es motoros Sanderóm van. Időszaki hiba. Az indítómotor megteszi a magáét, ám mintha benzint nem kapna, nem indul. 2.3.4. indításra indul csak. Érdekes, hogy "tavaszi hiba", tavaly is és most is tavasszal jött elő, idén már kellemetlenül sokszor. (Időszakos hibára jellemző, hogy amikor videóznám a jelenséget, akkor nem jelentkezik.) Néha az alapjárat is egyenetlen. Most jár le a garancia, jó lenne még az alatt megcsináltatni véglegesen.
    Javarészt Budapesten autózom, sok indítás, rövid utak, ezért is választottam a hagyományos szívómotoros verziót. Kb. havonta megyek egy 50-60 km-t sztrádán, M0-on, ahol próbálom kipörgetni a motort.
    (Ilyen megbízhatatlan autóm volt már, Lada 2107-esnek hívták. 10 évig egy Daewoo Matizt hajtottam hasonló körülmények között hiba nélkül. Most nagyon el vagyok kenődve, hogy egy új, kényelmes, nekem nagyon is megfelelő autóm van, de ennyire megbízhatatlan.)
    Szeretném kérdezni, ismerős-e a probléma? Mi a megoldás? ("Természetesen" a szervizben nem tudom produkálni ezt az időszakos hibát.)

    dugo56


    .
    95 helyett 98-as benzint használni + MAP szenzor tisztítás.Ha ez is kevés,akkor üa.rendszer takarítás adalékkal/ ~
    2000 Ft/


    .
     
  • dugo56
    • Regisztrált tag #3213
    • Regisztrált: 2020 május 29 péntek , 09:44:33
    • Bejegyzések: 3

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    dugo56
    dugo56
    • Regisztrált tag #3213
    • Regisztrált: 2020 május 29 péntek , 09:44:33
    • Bejegyzések: 3

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Köszönöm a jótanácsokat!
    Mindig teli tankolok. Legutóbb kipróbáltam a MOL prémiumot, még gyakrabban jelentkezett a hiba.
    A MAP szenzor tisztítást megemlítem a szervizben. Ha nem tiltja szabályzat: milyen adalékra gondolsz?
    "Az autózás kaland." Köszi, öreg vagyok a kalandokhoz, volt elég sz@r 2107-esem. Kalandoztam eleget! A szerelőmet a nevemre írattam! Azért vettem új autót, mert használni, tisztogatni szeretném, nem pedig izgulni, bizonytalanságban lenni. 10 évig használtam a Matizomat anélkül, hogy "tudtam volna, hogy van motorja". Mertem remélni, hogy a 2001-es konstrukció után egy 2017-es motor nem visszalépés. Még egyszer köszönöm a tanácsokat.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Lehet akár gyertya is, arra is kényes.
    De nem is értem, ha garanciális, miért a távolból kell találgarnunk? Oldja meg a szerviz garanciában. Amíg nem jó, addig meg nem aláírni semmit, és nem elhozni. Átvétel előtt próbaút!!!
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Köszönöm a jótanácsokat!
    Mindig teli tankolok. Legutóbb kipróbáltam a MOL prémiumot, még gyakrabban jelentkezett a hiba.
    A MAP szenzor tisztítást megemlítem a szervizben. Ha nem tiltja szabályzat: milyen adalékra gondolsz?
    "Az autózás kaland." Köszi, öreg vagyok a kalandokhoz, volt elég sz@r 2107-esem. Kalandoztam eleget! A szerelőmet a nevemre írattam! Azért vettem új autót, mert használni, tisztogatni szeretném, nem pedig izgulni, bizonytalanságban lenni. 10 évig használtam a Matizomat anélkül, hogy "tudtam volna, hogy van motorja". Mertem remélni, hogy a 2001-es konstrukció után egy 2017-es motor nem visszalépés. Még egyszer köszönöm a tanácsokat.

    dugo56


    A kipróbálás és a használat nem ugyanaz.A D4F motor pedig már 20 éve a piacon van:nem nyűgös fajta.
    Mennyi a km?
    Kihagytam még a felső holtponti jeladó tisztítást,azzal érdemes kezdeni. idea

    .
     
  • dugo56
    • Regisztrált tag #3213
    • Regisztrált: 2020 május 29 péntek , 09:44:33
    • Bejegyzések: 3

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    dugo56
    dugo56
    • Regisztrált tag #3213
    • Regisztrált: 2020 május 29 péntek , 09:44:33
    • Bejegyzések: 3

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Kedves Klubtagok. Sandero indítási problémával jelentkeztem. Június elején szakszervizben végeztettem a 3. éves, még garanciális idő alatti karbantartást. Az autóm kapott egy szoftver-frissítést is. Eltelt 4 hét és azóta nem jelentkezett indítási probléma. Most már reménykedem, hogy megoldódott a probléma. Köszönöm a kapott jótanácsokat.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Akkor talán rendben lesz.
     
  • Andravor
    • Regisztrált tag #3221
    • Regisztrált: 2020 július 01 szerda , 10:13:21
    • Bejegyzések: 2

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Andravor
    Andravor
    • Regisztrált tag #3221
    • Regisztrált: 2020 július 01 szerda , 10:13:21
    • Bejegyzések: 2

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Sziasztok.Nemrég vettünk egy MCV II-t(2015 1.5 dci 90le,28ezer km).megkapta az új olajat szűrőket.jövőre gondoltam a vezèrlèscserèt.van vmi amit tmk jelleggel èrdemes lenne èrdemes lenne cserèlnem esetleg?(pl szervóolaj,izzítógyertyák,van e a turbócsőben szűrő egyèb hasonló dolgok amire alapból nem gondolna egy laikus)tudtok e ajánlani villamosságist aki be tudna szerelni egy dpf regeneráció visszajelző ledet,esetleg ötlet h honnan tudhatom h fut a regenerálás?
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Szia!
    krogergo - nek írsz egy pü -t (privát üzenet) és megkapod a válaszokat a kérdéseidre. smile
     
  • Dferi
    • Regisztrált tag #2761
    • Regisztrált: 2016 november 02 szerda , 17:29:56
    • Bejegyzések: 2

    Dferi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Dferi
    Dferi
    • Regisztrált tag #2761
    • Regisztrált: 2016 november 02 szerda , 17:29:56
    • Bejegyzések: 2

    Dferi
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Sziasztok!
    2016-os Sanderom van, 1,2-es motorral.
    Közeledik a 120 ezres szervíz ideje.
    Márkaszervízben nem voltam mióta lejárt a garancia. Az olajcseréket és az egyéb egyszerűbb
    tennivalókat elintéztem magam de most segítségre szorulok.
    A vezérlés cseréjét elvállalta egy környék beli ismerős szerelő.
    Azt gondoltam, hogy a szíjak (generátor, klíma, kormányszervó) cseréje nem nagy feladat, de azzal kellett
    szembesülnöm, hogy már az alkatrészek megrendelésénél zátonyra futottam.
    Szíjakat, görgőket szabadonfutót, készleteket kínálnak a kereskedők és fogalmam sincs, hogy mire van szükségem.
    A generátornál és a klíma kompresszornál nem látok külön feszítő görgőt, a szervó szivattyút pedig nem is tudtam felfedezni.
    Nem találok sehol egy szerelési leírást, nem úgy mint az öreg Swiftnél ahol minden művelethez lehetett találni
    részletes leírást.
    Még az üzemanyag szűrőt is cserélni kellene, de azt sem tudom hol lehet.(igaz, még nem is nagyon kerestem.
    Előre is köszönöm a segítséget.
    Üdv:
    Feri
     
  • martin555
    • Regisztrált tag #1704
    • Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda , 00:26:34
    • Bejegyzések: 1

    martin555
    4 éve
    2020 augusztus 06 csütörtök , 11:19:29martin555
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    martin555
    martin555
    • Regisztrált tag #1704
    • Regisztrált: 2011 augusztus 03 szerda , 00:26:34
    • Bejegyzések: 1

    martin555
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    XADO, illetve egyéb adalékok témája.


    tisztelt Hölgyek/Urak.

    nem szeretnék semmilyen állóvizet feleslegesen felkavarni. keresővel kerestem, nem találtam XADO témát.

    kérdésem KÉT rétű:

    KI AZ aki valójában már használt (egyszer, vagy azóta többször) kimondottan XADO motorolaj-adalékot? (a kis fecskendős cuccot, közvetlen az olajba) vagy bármi másféle XADO adalékot (üzemanyagba, váltó olajba..) netán literes XADO olajat? kérem, leírná a valós tapasztalatát (és azt is hogy BENZIN/DIESEL -e az autó, ill. milyen katalizátoros/részecskeszűrős stb???)

    másrészt, konkrétan 1.5 BLUE DCI 115 -esetén, van-e valakinek (rajtam kívül) olyan problémája, hogy egyes sebességből KIVÉTELKOR (tehát kettesbe váltás előtt) néha (ha esetleg emelkedő, stb miatt kicsit húzatni kell a motort), halk, de zavaró kattanó hangot hallana és gyengén érezhető "akadás" tapasztalható?

    természetesen 1x már "megreklamáltam", hadd ne ecseteljem, a hírhedt pécsi szalonban milyen stílussal hajtottak el, könyörgésemre "ránéztek" a váltó olaj szintre, de más nem történt? újkorától ezt csinálja, most van benne 26.000 km. tövig nyomom a kupplungot, asszonyt kiokosítottam hogy óvatosan váltson el, mi mást tehetek? olyan mint ha kupplung csere lett volna és xarul lenne le légtelenítve??? olyan érzés.

    help.
     
  • zolooka79
    • Regisztrált tag #2920
    • Regisztrált: 2017 november 16 csütörtök , 15:31:11
    • Bejegyzések: 7

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    zolooka79
    zolooka79
    • Regisztrált tag #2920
    • Regisztrált: 2017 november 16 csütörtök , 15:31:11
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Sziasztok!

    Egy hete vagyok boldog tulajdonosa egy Logan SCE 75 Arctic gépkocsinak, amit nagy megelégedéssel használgatok. Van pár észrevételem az új autóval kapcsolatban. Kereskedőnél már rákérdeztem, ő megnyugtatott azzal hogy ennek az autónak be kell járódni.(16 kilométerrel vettem át) Jelenleg 400 kilométer van benne, így nem várok csodát, de néha előfordul hogy hidegen elindulás után megtorpan, esetleg rángat a motor. (nem minden alkalommal csak néha) Ha valakinek van tapasztalata az új autóval és konkrétan ezzel a motor típussal kapcsolatban az kérem, hogy ossza meg Köszönöm.
     
  • Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Nagya21
    Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    HAli!!
    Bent a cégnél van, ott 1* tapasztaltam csuklást.
    Lelkük van, beülsz beindítod, bekötöd magd , elhelyezkedsz kényelmesen, bekapcs rádió, eddigre a kocsi is veszi a lapot, hogy menni kéne, és go.
    A 90Tce is makrancoskodott, ha hidegen csak bepattantam, oszt go.
    Üdv Nagya
     
  • Zolkabacsi
    • Regisztrált tag #1851
    • Regisztrált: 2012 július 20 péntek , 01:00:36
    • Bejegyzések: 108

    Zolkabacsi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Zolkabacsi
    Zolkabacsi
    • Regisztrált tag #1851
    • Regisztrált: 2012 július 20 péntek , 01:00:36
    • Bejegyzések: 108

    Zolkabacsi
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    A hideg motort mindig melegíteni kell! Amikor a fordulat visszaesik 1000-alá, meg még egy kicsi wink

    Az ÚJ motort meg bejáratni. Vezettem 75Sce-t, szereti a fordulatot, és tűri is! 95 Vpow esetleg nem árthat neki.
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    A hideg motort mindig melegíteni kell! Amikor a fordulat visszaesik 1000-alá, meg még egy kicsi wink

    Az ÚJ motort meg bejáratni. Vezettem 75Sce-t, szereti a fordulatot, és tűri is! 95 Vpow esetleg nem árthat neki.

    Zolkabacsi

    Esetleg nem árthat?

    Miért, egyébként árt??? Jesszus!
     
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    HAli!!
    Bent a cégnél van, ott 1* tapasztaltam csuklást.
    Lelkük van, beülsz beindítod, bekötöd magd , elhelyezkedsz kényelmesen, bekapcs rádió, eddigre a kocsi is veszi a lapot, hogy menni kéne, és go.
    A 90Tce is makrancoskodott, ha hidegen csak bepattantam, oszt go.
    Üdv Nagya

    Nagya21

    A jelenséget megerősítem, amilyen Renault/Dacia eddigi autóim voltak, mindegyik "tiltott" az első 2 percben, szerintem az elektronika csinálja. Én elindítom az autót, alapjáraton kigurulok az utcából, ez kb 100 méter, utána rendben van.
     
  • zolooka79
    • Regisztrált tag #2920
    • Regisztrált: 2017 november 16 csütörtök , 15:31:11
    • Bejegyzések: 7

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    zolooka79
    zolooka79
    • Regisztrált tag #2920
    • Regisztrált: 2017 november 16 csütörtök , 15:31:11
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Köszönöm a megnyugtató válaszokat. Egyébként tényleg csak hidegen csinálja, főleg ha beindítás után azonnal indulok.A gázadást meg szoknom kell néha kicsit meglódul főleg ha egyesben indulok pl egy kereszteződésben. elektromos gázpedál a régi daciámé nem volt ilyen érzékeny, persze az bowdenes volt. Jó kis autó, majd megszokom.Szép estét!
     
  • Zolkabacsi
    • Regisztrált tag #1851
    • Regisztrált: 2012 július 20 péntek , 01:00:36
    • Bejegyzések: 108

    Zolkabacsi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Zolkabacsi
    Zolkabacsi
    • Regisztrált tag #1851
    • Regisztrált: 2012 július 20 péntek , 01:00:36
    • Bejegyzések: 108

    Zolkabacsi
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Meg a drámázós kommenteket is. smile
     
  • zolooka79
    • Regisztrált tag #2920
    • Regisztrált: 2017 november 16 csütörtök , 15:31:11
    • Bejegyzések: 7

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    zolooka79
    zolooka79
    • Regisztrált tag #2920
    • Regisztrált: 2017 november 16 csütörtök , 15:31:11
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Szép napot! A mai napon déli órákban elindultam egy rövidebb útra és meglepődve tapasztaltam,hogy a motortér vagy futómű felől az egyenetlen útszakaszon nyikorgó vagy zörgő hang hallatszik. Az az érdekes hogy reggel hidegben is mentem akkor semmit nem hallottam. Mivel ez egy új autó,el nem tudom képzelni mi lehet ez. Szilent? Csak akkor hallom ha rossz az út vagy egyenetlen. Volt már valakinek ilyen a új kocsin??? Hozzáteszem 15 fok van most lehet hogy ennek is köze lehet hozzá
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    2020 december 22 kedd , 21:38:23Krogergo
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    bati
    Így több hónap távlatából tapasztalat a ,,clindi"-ről a 0.9Tce ügyében?
    Én azóta is lusta voltam megcsinálni. Meg 2 dolog tart vissza. Az egyik, hogy ősszel kivettem a saját autómból próbára beletéve a MAP szenzort ügyfél autójába. De sem az övén, sem az enyémen a legkisebb elszennyeződés sem volt. A másik, hogy ha épp ki szeretnék ugrani előzni, visszakapcsolok és padló gáz, akkor nem e ,,lassul" be az ECU számára a folyamat a szűrő csillapítása miatt.
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    4 éve
    2020 december 23 szerda , 13:26:21bati
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Kb.április óta használom,teljesítmény növekedést nem tapasztaltam.A nyári fogyasztásom lement 4,5-re /nem röhögni! tongue / most a"téli" 4,9 .
    Látványos változás a szívó motornál/1.2/ volt.Ott alul jobban megindul,2-ból 3-ba városi használatban pl..
    A fogyasztása 5,1 lett,most pedig 5,3.
    .
    Belassulás nincs mert az értékek változnak csak nincs szélsőséges kilengés.Padlógáznál meg fix értékeken megy.
    Pl.van két szoba egymás mellett, nyissuk hirtelen ki a külső ajtót és figyeljük meg a függönyök mozgását...
    Úgy gondolom a bemutatott mérések és közölt % értékek valósak,de ez ugye nem egy nagy 'durranás' ezért nem lesz ebből siker
    sztori.
    Ismét leírom: én nem ismerem a klindit,azt sem tudom hogyan működik, de kedvtelésből szoktam néha barkácsolni. wink


    .
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Van valami jelentősége, hogy milyen hosszú csővel? Vagy 10cm már sok, amit oda lehet kötegelőzni a szívósor fölé? 6-os, 8-as cső? Szűrőt te tettél be? Ha igen, akkor milyet? Egy csőbe iktatható pici benzin szűrő, vagy LPG légnemű szűrő? Vagy tennél fel a kivitelezésről egy képet?
    Téli szabadság alatt eljátszok vele. Nekem ebből mérhető dolog nem hiszem, hogy lesz. Nagyon keveset használom ezt (0.9Tce Sandero, a munkás autóm) az autót már, kb. 2 havonta tankolok (amint jobb idő van, meg robogó). Összehasonlítási alapom sincs, mert általában ahol lehet, én nyomom neki. Volt már 5.2 és 7.5L is. Most épp 6.3. Lehet az Euro6 DCI-n kellene megcsinálnom. Az nagyrészt csak autópályán, főúton megy, hosszú távokra, így lenne mihez hasonlítani. Annál pl. a 2db EGR szelep és a kipufogócső záró szelep kiiktatása azonnal látványos -0.8L-es fogyasztás csökkenést hozott ugyan olyan vezetési stílus mellett. És sokkal élénkebb gázreakciókat, megszűnt a 2500-nél beeső nyomaték is (ami szemét módon Lodgyknál tapasztalható a 109Le-snél, Dustereknél nem), most végig ,,tol".
     
  • Ghostdog
    • Regisztrált tag #2522
    • Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök , 10:06:06
    • Bejegyzések: 57

    Logan MCV II. Supreme dCi 90
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Ghostdog
    Ghostdog
    • Regisztrált tag #2522
    • Regisztrált: 2015 január 15 csütörtök , 10:06:06
    • Bejegyzések: 57

    Logan MCV II. Supreme dCi 90
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    XADO, illetve egyéb adalékok témája.tisztelt Hölgyek/Urak.nem szeretnék semmilyen állóvizet feleslegesen felkavarni. keresővel kerestem, nem találtam XADO témát.kérdésem KÉT rétű:KI AZ aki valójában már használt (egyszer, vagy azóta többször) kimondottan XADO motorolaj-adalékot? (a kis fecskendős cuccot, közvetlen az olajba) vagy bármi másféle XADO adalékot (üzemanyagba, váltó olajba..) netán literes XADO olajat? kérem, leírná a valós tapasztalatát (és azt is hogy BENZIN/DIESEL -e az autó, ill. milyen katalizátoros/részecskeszűrős stb???)

    Van a Xadonak kifejezetten RN0720 olaja, most töltöttem be, pár napja.
    Majd mesélem, hogy mi a tapasztalat....
     
  • Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Sheme
    Sheme
    • Regisztrált tag #80
    • Regisztrált: 2005 október 15 szombat , 19:28:16
    • Bejegyzések: 83

    V.I.P
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Annál pl. a 2db EGR szelep és a kipufogócső záró szelep kiiktatása azonnal látványos -0.8L-es fogyasztás csökkenést hozott ugyan olyan vezetési stílus mellett.

    Krogergo

    Jól értem, ez DönCI-re vonatkozik? Nálam is csökkenne a fogyasztás? Most 19.2 liter ment bele 433 km-re. Tudod, nyújtanám a megtehető távolságot - mindenkinek megvan a maga keresztje, nekem ez.

    Szóval nálam fél literrel csökkenne a fogyasztás?
     
  • bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bati
    bati
    • Regisztrált tag #783
    • Regisztrált: 2007 június 28 csütörtök , 18:20:54
    • Bejegyzések: 49

    Beköltözött
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Van valami jelentősége, hogy milyen hosszú csővel? Vagy 10cm már sok, amit oda lehet kötegelőzni a szívósor fölé? 6-os, 8-as cső? Szűrőt te tettél be? Ha igen, akkor milyet? Egy csőbe iktatható pici benzin szűrő, vagy LPG légnemű szűrő? Vagy tennél fel a kivitelezésről egy képet?

    Krogergo


    Nincs jelentősége,kb 20cm. Valami régi, szövetbetétes, átlátszó pvc csövet találtam hozzá.
    Ha kibontod a szenzor elektromos vezetékének lefogatását, akkor adja magát.Igen,pont jó a gázszűrő. smile
    Képet nem,mert még az jön le,hogy ilyen munkát adok ki a kezemből. biglaugh
     

  • 1
  • 2
Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
Moderátor(ok): Admin, Ödi, willmenn, kekek
#maradjotthon
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2022