Loading…

Close
DACIA Klub Magyarország
  • Hírek
  • Fórum
  • A klub
    • Bejelentkezés
    • Régi oldalaink
    • Csináld magad!
    • Klubtalálkozók
    • Klubszabályzat
    • Fórumszabályzat
    • Sütiszabályzat
    • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
  • Kereső
  • Mi történt?

Fórum

  • Fórum
  • Általános eszmecsere
  • Dacia, típusok szerint
  • Dacia Lodgy

Dacia Lodgy

Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    5 éve
    2020 március 29 vasárnap , 18:15:48Admin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Dacia Lodgy
     
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Most nagyon aktuális. smile

    Klikk!
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    köszönöm "lajo" fórumtársnak a 2018-as leírást, most volt időm foglalkozni a dologgal, tpms,@torque, működik remekül:

    DRNtTLh
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    bekötöttem az elektromos ablakok kapcsolójának megvilágítását, örö-é-bódottá
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    (hmm, szerkeszteni nem lehet néhány percen belül? nem találom...)

    nem kapcsolójának, hanem kapcsolóinak; és nem megvilágítását, hanem megvilágításait
     
  • meclaren
    • Regisztrált tag #131
    • Regisztrált: 2006 január 16 hétfő , 15:52:29
    • Bejegyzések: 3

    renzol
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    meclaren
    meclaren
    • Regisztrált tag #131
    • Regisztrált: 2006 január 16 hétfő , 15:52:29
    • Bejegyzések: 3

    renzol
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Sziasztok!
    Pár mondat a saját kocsimról a zöldfülűeknek????. 2017-es modell, fekete szín (igen, kiválóan koszolódik 16 másodperccel a mosás után de csak ez volt raktáron), Arctic felszereltségű, 1.6 Sce 102 LE, 2018 nyarán vettem át. Előtte a következő autókat kínoztam és ők engem: Skoda Felicia (1998), Renault Clio (2006), Renault Kangoo Bebop (2009), Renault Grand Scenic III (2009) és végül a Lodgy. Imádtam az előtte lévő Scenic-et (2.0 dCi 160 LE, Privilege) csak a szervizigényét nem annyira imádtam ????. Ezért kerestem a közhelyes "faék" típusú autót amivel remélhetőleg nem lesz gond.Majdnem két év alatt 31 ezer km került bele, gond nélkül.
    A gond nélkült úgy értem hogy nem vagyok az a "garázsban töltöm a hétvégét" fajta akit izgat a legkisebb karc, egy zörgő műanyag vagy a ferdén felragasztott feliratok. Mert vannak kisebb esztétikai hibái ami engem inkább megnyugtat mint idegesít (nem kell vigyázni rá mint a 8 milliós Scenicre ????).
    Igyekszem a pozitív oldalát nézni mindig:
    - nem ázik be mint a Felicia
    - elférek benne, nem úgy mint a Clioban
    - nem zörög annyira (!!!!) mint a Kangoo Bebop
    - garanciális és még nem volt hibája, nem úgy mint a Scenicnek amire havonta többet költöttem mint a Lodgy havi lízingdíja

    Ami nem hogy nem tetszik, inkább fura a Lodgyban:
    - mivel mindig a pillanatnyi fogyasztást nézem (7,6 az átlag) így pl. az órát, hőmérsékletet nem látom és nagyon nincs kedvem végigpörgetni a fedélzeti számítógép menüjét. Ezért szereztem be egy, a szellőzőrácsra erősíthető eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt. Persze csak a benti hőmérsékletet mutatja melőtt valaki megkérdzené hogy szereltem be hogy a külsőt is mutassa (vannak ilyesmiről videók, útmutatók nem botkezű tulajoknak). ????
    - a könyöktámasz útban van ha a kézifékkel szeretnék manipulálni, de szerencsére hosszú a karom így kifejlesztettem egy támasz alatt átnyúló mozdulatot, így már ez se fáj.
    - a klíma nem túl acélos, viszont alaposan visszavesz a motor teljesítményéből így vagy azért izzadunk mert ki van kapcsolva a klíma vagy azért hogy az előzést be tudjuk-e fejezni épségben ????
    - viccesek a kilincsek, mindig "bele akarok nyúlni" még ennyi idő után is ahogy vicces a csomagteret nyitó, hüvelykujj törést ígérő nyomós zár a hátsó ajtón
    - egyéves korában kigyulladt a lámpa, hogy szervizbe szeretne menni. Éppen Balatonra készültünk és mivel beijedtem hogy mi baja lehet a kocsinak így nem mertünk elindulni ????. Kiderült hogy csak így jelzi hogy ideje az éves szervizt elvégeztetni. Úgyhogy no para, csak olajcserét kér! ????
    - egynapos korában elkezdett sípolni valami. Műszerfal nem jelzett semmi hibát. Sípolt, abbahagyta. Fura volt hogy mindig a kanyarokban, körforgalomban hagyta abba. Pár km után egyre hangosabban sípolt. Mi az Úristen? Aztán levettem a táskámat a jobb első ülésről...és abbahagyta. A kedves kis fekete doboz ugyanis úgy érzékelte hogy valaki ül a jobb egyen aki nincs bekötve. Aztán vettem észre a középső konzolon világító kis jelet hogy nincs bekötve valaki a kocsiban... kicsit megkönnyebbültem!

    Sokan mondják, írják hogy erőtlen a motor. Tényleg nem egy versenyló, de szépen el lehet vele boldogulni a forgalomban. Az autópályát kimondottan szereti (vagy én??). 170 km/h-t bírja de lehet lejtőn hátszéllel a 100 kilóm nélkül még többet is tudna. Nincs vele bajom, a lényeg hogy megbízható a konstrukció. A helyi viszonyok (mondjuk úgy vezetői képességek) közt még mindig én vagyok az első aki a zöldnél elstartol ????.

    Őszintén szólva csak azt tudom írni hogy eddig megbízható, rendben volt. Azért van rajta 5 éves garancia, biztos ami biztos. Botfülem van a zörgő hangokhoz, nem vagyok autószerelő, fogalmam sincs mikor mi zörög, miért húz jobban egyik nap mint másik nap (úgy kelt fel aznap, ki tudja?). Meghallgatom a kollégákat akik szerint be kell relézni az indexkart meg ezt meg azt utána kell szerelni, húzni a csavarokat, hogy tönkremennek a lambdaszondák...ilyenkor kicsit beijedek, pár napig hallgatózom hátha valami gyanús...aztán évente egyszer elviszem szervizbe- ez alap. Márkaszervizbe a garancia miatt, de azt hiszem amúgy is oda vinném. Átnézik, megszerelik, kicserélik (tudom, naiv lúzer vagyok de máshol ugyanúgy megeshet, itt legalább van papír, számla, stb.).

    Nagyjából ennyi. Én szeretem a Lodgyt és kezdek gyanakodni hogy némi ízlésficamom lehet mert nekem tetszik is (na jó, hátulról szebb látványhoz vagyok szokva, de szemből nekem bejön). Kisebbfajta csodának tartom hogy ennyiért van használható autó ebben a kategóriában és örülök is neki. Ha most kéne vennem ugyanezt venném, eszembe se lenne 2* ennyit kiadni egy autóért ami ugyanezt tudja, elvisz A-ból B-be. Igen, tudom, a biztonság nem 5 csillag, ha nekimennek valószínűleg totálkár, na de az élet hozhat bármit bármelyik kocsinál, ebből kár kiindulni.
    Köszi hogy elovastatok! smile
     
  • Samu Misi
    • Regisztrált tag #13
    • Regisztrált: 2005 szeptember 02 péntek , 10:40:04
    • Bejegyzések: 22

    Logan 1.4 MPI
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Samu Misi
    Samu Misi
    • Regisztrált tag #13
    • Regisztrált: 2005 szeptember 02 péntek , 10:40:04
    • Bejegyzések: 22

    Logan 1.4 MPI
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve


    Sziasztok!

    Ami nem hogy nem tetszik, inkább fura a Lodgyban:
    - mivel mindig a pillanatnyi fogyasztást nézem (7,6 az átlag) így pl. az órát, hőmérsékletet nem látom és nagyon nincs kedvem végigpörgetni a fedélzeti számítógép menüjét. Ezért szereztem be egy, a szellőzőrácsra erősíthető eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt. Persze csak a benti hőmérsékletet mutatja melőtt valaki megkérdzené hogy szereltem be hogy a külsőt is mutassa (vannak ilyesmiről videók, útmutatók nem botkezű tulajoknak). ????

    meclaren
    Szia! Itt, azaz a régi oldalakon van vagy 5 különféle csináld magad megoldás a hőmérőzésre. Fakezűeknek is. biglaugh
     
  • BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    BehinaL
    BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Sziasztok!

    Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

    Szép napot,

    BehinaL
     
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve


    Sziasztok!

    Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

    Szép napot,

    BehinaL

    BehinaL

    Szia! Az RH oldalán ez van:
    Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.
    Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

    Klikk!

    Jeleznie kellene a műszerfalon, már akkor is, amikor csak kb. 2000 km van vissza.
     
  • BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    BehinaL
    BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve



    Sziasztok!

    Van valakinek tapasztalata, hogy a 115 LE-s dCi motorú Lodgy mennyit megy el egy tartály Adblue adalékkal? A kereskedésben azt mondták, hogy kb. 6000 km-t. Namármost nekem lassan 8000 van az autóban és még ki sem jelezte, hogy tankolnom kéne bele.

    Szép napot,

    BehinaL

    BehinaL

    Szia! Az RH oldalán ez van:
    Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.
    Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

    Klikk!

    Jeleznie kellene a műszerfalon, már akkor is, amikor csak kb. 2000 km van vissza.

    Indy

    Hát én a 13 teli tankolással már jócskán túl vagyok a 6-8 tankoláson! De kiírni még semmit nem írt... De azért már vettem 20 liter AdBlue adalékot, biztos-ami-biztos!

    Majd beszámolok, hogy mikor kellett tölteni!

    L
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Az tök jó!!! smile
     
  • gylaci
    • Regisztrált tag #2997
    • Regisztrált: 2018 május 28 hétfő , 15:19:24
    • Bejegyzések: 2

    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    gylaci
    gylaci
    • Regisztrált tag #2997
    • Regisztrált: 2018 május 28 hétfő , 15:19:24
    • Bejegyzések: 2

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Igaz 95 LE Blue dCi Sandero, de nekem 20 000 km után jelzett be az AdBlue utántöltés (már én is kezdtem aggódni). Akkor a 10 l-es kannával simán elnyelte (14 l-es tank). De azt mondják ez nagymértékben függ a használat módjától, érdemes böngészgetni a Spritmonitoron lévő fogyasztási adatokat, az AdBlue tankolásokat is rögzítik.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    5 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    5 éve

    Sok városi indítgatás mellett, vagy folyamatos nagyobb terhelésnél (mondjuk autópálya végig 150-el) több lötyit fogyaszt.
    Akiknek már 7-8 ezer km-nél jelez, hogy utána kell tölteni, na ők rosszul választottak, nekik nem a Dci lenne az ideális motor. 15ezer km feletti AdBlue utántöltés a kb. ideális.
     
  • meclaren
    • Regisztrált tag #131
    • Regisztrált: 2006 január 16 hétfő , 15:52:29
    • Bejegyzések: 3

    renzol
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    meclaren
    meclaren
    • Regisztrált tag #131
    • Regisztrált: 2006 január 16 hétfő , 15:52:29
    • Bejegyzések: 3

    renzol
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Szia!
    Bocsánat a késői válaszért, köszönöm a tippet máris belenéztem az említett megoldásokba! smile
    Üdv,
    Zoli


    Sziasztok! Ami nem hogy nem tetszik, inkább fura a Lodgyban:- mivel mindig a pillanatnyi fogyasztást nézem (7,6 az átlag) így pl. az órát, hőmérsékletet nem látom és nagyon nincs kedvem végigpörgetni a fedélzeti számítógép menüjét. Ezért szereztem be egy, a szellőzőrácsra erősíthető eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt. Persze csak a benti hőmérsékletet mutatja melőtt valaki megkérdzené hogy szereltem be hogy a külsőt is mutassa (vannak ilyesmiről videók, útmutatók nem botkezű tulajoknak). ????
    meclaren
    Szia! Itt, azaz a régi oldalakon van vagy 5 különféle csináld magad megoldás a hőmérőzésre. Fakezűeknek is.
    Samu Misi
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    "eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt."
    Neked aztán bejött az Európai Unió! wink
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    "eredeti kínai órát-hőmérséklet mérőt."
    Neked aztán bejött az Európai Unió! wink

    macilka


    Az autó meg Afrikai smile
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Ez igen!Te aztán tudsz élni! smile
     
  • briff
    • Regisztrált tag #1476
    • Regisztrált: 2010 augusztus 04 szerda , 14:37:03
    • Bejegyzések: 2

    briff
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    briff
    briff
    • Regisztrált tag #1476
    • Regisztrált: 2010 augusztus 04 szerda , 14:37:03
    • Bejegyzések: 2

    briff
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Lassan itt az ideje új autót vennem. A nagycsaládos támogatással tervezem, eredetileg csak a Lodgyban gondolkoztam, de most, hogy 5.6M körül van, vonzóvá vált a kb 1M forinttal drágább tolóajtós Citroën-Opel-Toyota-Peugeot négyesiker. Van esetleg valaki, aki rábeszélne mégis a Daciára? Sok rosszat olvastam a fórumon az összeszerelési minőségről pl. De ha összességében jobb vétel, akkor még nem mondanék le a Lodgyról.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Igen, sok rosszat lehet tapasztalni a Lodgyval kapcsolatban, lassan nincs 1db olyan autó sem amit normálisan szereltek volna össze. Még szomorúbb, hogy a sokszori drasztikus áremelés ellenére az autószalonok arra nem képesek, hogy átadás előtt kijavítsák a hibákat, így a tulajok heti vendégek lesznek. Persze mindenre az a magyarázat először, hogy Dacia ez ilyen. Aki nem áll ki magáért, annak úgy is marad.
    Az enyém 2017-es, talán az 1 fokkal jobb a mostaniaknál. Az igazán jókat kb. úgy 2014-2015-ig gyártották belőlük (azokból is volt nekem). Több Dacia tulajdonosaként, meg, hogy napi szinten a Daciákkal foglalkozom, kijelenthetem, hogy a Lodgy a ,,legalja". Ehhez képest egy Duster2, Sandero, vagy egy MCV patentul összerakott autó.
    Mint sok Lodgy vagy Dokker tulajdonosnak nekem is volt korábban a ,,nagy" MCV-m, ráadásul a faceliftes 2010-es. Az minőségben magasan veri a mostani Lodgym, és a többi volt/mostani tulaj véleménye is ez. Azon nem voltak karosszéria illesztési és kárpit problémák, stb. Szeretjük leszólni a románokat, de sokkal minőségibb autókat készítenek, mint a marokkói Dacia gyár, ahol a minőség ellenőrzés nem létező fogalom. Olyan hibákkal jönnek ki onnan autók, amik szó szerint több méterről ránézve is látszanak (sajátomról fényképek is vannak)

    És akkor jöjjön a DE:
    A többi (pl. általad felsorolt) márkák csoportjait olvasgatva ott is nagyon csúnya dolgokat olvasgatni. Ajánlom figyelmedbe a Facebook csoportjait. A magasabb vételár ellenére ott sok a minőségi kifogás, és finoman szólva az importőr hozzáállása is elgondolkodtató. (extra lista átalakítása, már kifizetett dolgok gyártásának megszüntetése stb.) És azok sem fiatal technikára épülnek. A Daciában lévő 1.3Tce vagy az 1.5Dci motor szerintem jobb mint az azokban található.
    Szerintem a gyártók letojják ezt a kategóriát, nem nagy biznisz nekik. A Crossoverek és a SUV-ok azok, amin hülyére keresik magukat. Lásd, idén már a VW Sharan gyártását is megszüntetik utód nélkül. Nem mind ha nekem hiányozna, de még is csak egy ikon az utakon (nálunk sajnos a régi leélt típusai frown )
    Nagy családos kedvezménnyel ami minőségi, az már nagyon nem ez az árkategória mint a fentiek. Pl. a Skoda Kodiaq.
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    ha nem ütik ki alólam tavaly az mcv-t, és a terveknek megfelelően idén cseréltem volna le, akkor én is átültem volna más típusba. amíg ~4millió volt, addig még elment, de bő 5-ért már nem valid. toyota proace, én ezt nézném meg. és, igen, ahogy Gergő írta, nem magával az autóval (lodgy) van baj, hanem az összeszerelés minőségével, és aztán a márkaszervizek újabb lesz@romságával.
     
  • Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Admin
    Admin
    • Regisztrált tag #2
    • Regisztrált: 2005 augusztus 29 hétfő , 21:20:14
    • Bejegyzések: 343

    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Lassan itt az ideje új autót vennem. A nagycsaládos támogatással tervezem, eredetileg csak a Lodgyban gondolkoztam, de most, hogy 5.6M körül van, vonzóvá vált a kb 1M forinttal drágább tolóajtós Citroën-Opel-Toyota-Peugeot négyesiker. Van esetleg valaki, aki rábeszélne mégis a Daciára? Sok rosszat olvastam a fórumon az összeszerelési minőségről pl. De ha összességében jobb vétel, akkor még nem mondanék le a Lodgyról.

    briff
    Itt érintőlegesen már írtak erről a dilemmáról. Attól tartok ezt a kérdést elsősorban neked kell eldöntened, 1 millió forint sok pénz sokunknak, és kevés néhányunknak. Az a duma pedig, hogy ez Dacia, ez ilyen, a romló minőség miatt egyre elfogadhatatlanabb.
     
  • BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    BehinaL
    BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Lassan itt az ideje új autót vennem. A nagycsaládos támogatással tervezem, eredetileg csak a Lodgyban gondolkoztam, de most, hogy 5.6M körül van, vonzóvá vált a kb 1M forinttal drágább tolóajtós Citroën-Opel-Toyota-Peugeot négyesiker. Van esetleg valaki, aki rábeszélne mégis a Daciára? Sok rosszat olvastam a fórumon az összeszerelési minőségről pl. De ha összességében jobb vétel, akkor még nem mondanék le a Lodgyról.

    briff


    Helló!

    Őszintén szólva eddig én kellemesen csalódtam a Lodgyban. 2019.11. hónapban vettük át a szalonból, most van benne közel 10.000 km, eddig egy komolyabb (légtömegmérő) hibán kívül lekopogom, nem volt vele gond. Nem csörög, nem zörög, összeszerelési minőség elfogadható, nincsenek rajta szemmel látható ordító hibák. Fogyasztása 5 liter (dízel), ezt egy kicsit sokallom, de az előző autónkhoz képest (Citroen C8) 2 literrel kevesebb. Remélem párezer kilométer után nem fog széthullani alattunk! grin

    Üdv: L
     
  • mapoca
    • Regisztrált tag #2890
    • Regisztrált: 2017 augusztus 22 kedd , 14:10:12
    • Bejegyzések: 1

    Most lesz az első Dacia-m, DE MÁR VAN és imádom
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    mapoca
    mapoca
    • Regisztrált tag #2890
    • Regisztrált: 2017 augusztus 22 kedd , 14:10:12
    • Bejegyzések: 1

    Most lesz az első Dacia-m, DE MÁR VAN és imádom
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Csatlakozom hozzád, én is egy elégedett tulajdonos vagyok. 2019 november óta 75000 km ment bele. Egy apró, de bosszantó elektronikai (a hátsó elektromos ablak időnként nem ment le vagy fel) hibán kívűl más nem volt. Most készülődök a 80000-s szervízre a fóti szervízbe. Mindenkinek további jó utat.
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    A fóti Békési szervizt korrekt cégnek ismerem. tongue
     
  • briff
    • Regisztrált tag #1476
    • Regisztrált: 2010 augusztus 04 szerda , 14:37:03
    • Bejegyzések: 2

    briff
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    briff
    briff
    • Regisztrált tag #1476
    • Regisztrált: 2010 augusztus 04 szerda , 14:37:03
    • Bejegyzések: 2

    briff
    Lefelé a lejtőn
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Köszönöm a válaszokat! Ez alapján továbbra sem irracionális gondolat a Lodgy... Összehasonlítva az eggyel drágább társasággal (Peugeot-Citroën-Opel-Toyota Rifter-Berlingo-ComboLife-ProaceCityVersoShuttleFamilyProBasicASDFGH), sokkal értelmesebben összerakott felszereltsége van.
     
  • BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    BehinaL
    BehinaL
    • Regisztrált tag #3119
    • Regisztrált: 2019 szeptember 02 hétfő , 13:03:18
    • Bejegyzések: 4

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Köszönöm a válaszokat! Ez alapján továbbra sem irracionális gondolat a Lodgy... Összehasonlítva az eggyel drágább társasággal (Peugeot-Citroën-Opel-Toyota Rifter-Berlingo-ComboLife-ProaceCityVersoShuttleFamilyProBasicASDFGH), sokkal értelmesebben összerakott felszereltsége van.

    briff

    Azért viszont azt ne felejtsük el, hogy bosszantó, hogy jó pár hasznos felszereltség sajnos nem rendelhető hozzá, ami vagy utólag orvosolható, vagy nem, de inkább nem... (automata ablakok, esőérzékelő, fényérzékelő, normális fedélzeti komputer, automata klíma stb...) A C8 után nekünk azért nagyon nagy visszaesés volt, de az új autó, az új autó...

    L
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Sziasztok !
    December elején lesz 1 éves az autóm, 1.3 turbós benzines. Nagyrészt elégedett vagyok vele, fogyasztása jó (a karantén alatt mértem vele 5.9-et is, bár inkább 6-7 között van) és megy is.

    Ilyen gondjaim voltak:
    1. Egyszer volt vele egy olyan problémám, hogy indításkor kigyulladt a motorhiba lámpa (sárga cikcakk), majd rángatott a motor és nehezen akart felpörögni. Viszont mentem vele pár száz métert és rendbejött, azóta nem jelzett. Létezik, hogy valami trutyis benzinhez volt szerencsém és ezzel a dolog lezárva ?

    2. A múltkoriban megállás után égett szag (amper v bakelit) lengett az autó körül, talán jobb elölről ill. a jobb első ajtó mellett volt legjobban érezhető. Benéztem a motorházba, semmi jele égésnek, füstnek.
    Első felnik egyformán melegek.
    Tapasztalt valaki ilyet, esetleg típushiba ?

    Z.
     
  • Arklon
    • Regisztrált tag #3186
    • Regisztrált: 2020 március 12 csütörtök , 13:10:13
    • Bejegyzések: 6

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Arklon
    Arklon
    • Regisztrált tag #3186
    • Regisztrált: 2020 március 12 csütörtök , 13:10:13
    • Bejegyzések: 6

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Én aztán nem vagyok ebben kompetens, de ha még nincs 1 éves, akkor miért nem viszed vissza a szervizbe? Komolyan kérdezem, nem trollkodni akarok. Olvassák ki, hogy mi volt a tárolt hiba, és jöjjenek rá, hogy miért történt.
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Igen,én is ezt javaslom.Amíg garis az autó addig szívd a vérüket!Fizettél a gariért,dolgozzanak meg a pénzükért!
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Igen,én is ezt javaslom.Amíg garis az autó addig szívd a vérüket!Fizettél a gariért,dolgozzanak meg a pénzükért!

    macilka

    Bejelentkeztem diagnosztikára, (2 hétre) hát meglátjuk.
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Hajrá!!! wink
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Bejelentkeztem diagnosztikára, (2 hétre) hát meglátjuk.

    TZolka

    Megvolt, lefuttatak rajta egy diagnosztikát, másfél óra volt, megvártam.
    Hibás alkatrészt nem találtak, viszont frissítették az injektor vezérlő szoftvert. (Hogy ez okozhatta-e a jelenséget, az nem derült ki. Szotvert frissíteni mindig lehet, ha nincs jobb ötlet smile

    Viszont garanciális volt, nem került pénzembe. Beírták a digitális szervizkönyvbe (mint megtudtam, a papírosba nem nagyon írnak)
     
  • macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    macilka
    macilka
    • Regisztrált tag #189
    • Regisztrált: 2006 március 06 hétfő , 13:29:58
    • Bejegyzések: 106

    Laureate 1.4 MPI torreádor piros.légkondi
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Remélem hogy használt. wink
     
  • gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    gombi
    gombi
    • Regisztrált tag #2226
    • Regisztrált: 2013 április 02 kedd , 15:44:11
    • Bejegyzések: 5

    gombi
    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Olvasgatva az elmúlt 2 év hozzászólásait nagyon elszomorodtam, hogy ha most kéne Lodgy-t vennem, akkor milyen minőséggel találkoznék. Az enyém 6 éves és ilyen hibái nem voltam.
    Sőt benzines párti sem lettem. Szerintem az 1.5 dci ennél kifinomultabb technológia. De lehet, hogy csak azért látom így , mert még Euro 5-ös.
    Az "én most mit válasszak" hezitálóknak viszont egy fontos szempont lehet, hogy van olyan klubtárs, mint a Gergő. Szerintem nem sok olyan szerelő van széles e hazánkban, akiben vakon megbíznak az ügyfelei. Sőt, ha kérdésem van, elég hamar válaszol az emailre.
    Ha autót akarnék venni, biztos, hogy kikérném a véleményét, mert ő az aki találkozott már az összes motorral.
    És bár az olajat és féket én cserélem a kocsin, de egy vezérlés cserére biztos, hogy csak hozzá vinném.
    Üdv, Gombi
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    sziasz. kérdés: sikerült-e már találnia valakinek erre az őrültmodern lodgy ablaktörlőkarra passzoló, de a gyárinál hosszabb töltőlapát? én vettem ma néhányat, univerzálisak, vannak hozzá mindenféle köztes bigyók, de naná hogy ehhez egyik sem jó, vihetem holnap vissza mindet.
    valamint jól sejtem-e, és a jobboldali tükörházban van a külső hőmérő?
    köszi
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    2021 március 06 szombat , 15:33:58Krogergo
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    sziasz. kérdés: sikerült-e már találnia valakinek erre az őrültmodern lodgy ablaktörlőkarra passzoló, de a gyárinál hosszabb töltőlapát? én vettem ma néhányat, univerzálisak, vannak hozzá mindenféle köztes bigyók, de naná hogy ehhez egyik sem jó, vihetem holnap vissza mindet.
    valamint jól sejtem-e, és a jobboldali tükörházban van a külső hőmérő?
    köszi

    Plömplöm


    Szia!
    Szerintem a gyári méret tökéletes. Én és még nagyon sokan mások Bosch A109S lapátokat használunk teljes elégedettséggel.
    A hőmérő termisztora igen, a jobb külső tükör tartó konzol alján van.
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    szia, köszi, a választ, hát szerintem a gyárinál simán elférne hosszabb, ahogy pld az mcv-nél is elfért, csak annak a klasszikus kampós karjára könnyedén lehetett választani, erre meg nem.
    a hőmérő a tükörházból elérhető? a hőmérő nem középen van a neki szánt furatban, hanem hozzáér a tükörházhoz, és ez így nem jó.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Garanciában megcsinálják ha nem jó. De nem a tükör házból kell, hanem elhajtani, fedlapot lecsavarozni, és alatta van.
     
  • Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Plömplöm
    Plömplöm
    • Regisztrált tag #961
    • Regisztrált: 2008 január 14 hétfő , 11:17:58
    • Bejegyzések: 12

    plömplöm
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    köszi az újabb infókat, nos, a nemjósága az, hogy hiába nagyobb a furat, mint a hőmérő, mivel a furatban a hőmérő nem középen van, hanem hozzányomódik a tükörházhoz, nincs meg körben a szükséges légrés, így ha süti a nap az én sötétszürke autóm sötétszürke tükörházát, akkor eszerint a hőmérő szerint hamar nagyjóidő van odakint. ezért látszik ki a hőmérő a tükörházból lefelé, hogy a nap melege ne érje, de a menetszél temperálja, és direkt nem azt írtam, hogy hűtse. namost szted ezzel, hiába garanciális, mit kezdene egy tetszőleges márkaszerviz? smile
    "de uram, mutatja a hőfokot, nem?" smile
    és pont ezért kérdeztem előbb és nem a tükörlapot kezdtem kipattintani, mert nem ott van, ahol pld egy clioban/thaliában van.
    ez is egy olyan jellegzetesség, hogy hiába a mérnökök jó tervezése, ha rosszul van megvalósítva.

    és még egy a márkaszervizekről: a 20ezresnél jeleztem egy zörgést, és nem pld egy kárpitelem zörög, hanem valami kopog, hiába hallotta a munkafelvevő az otthagyás előtti próbaúton, nem találták. a 40ezresnél máshova vittem, ott sem találták.
    most agyalok, hogy érdemes-e a majd 60ezresnél egy harmadik helyre vigyem...
     
  • Vic
    • Regisztrált tag #2732
    • Regisztrált: 2016 augusztus 16 kedd , 12:54:06
    • Bejegyzések: 1

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Vic
    Vic
    • Regisztrált tag #2732
    • Regisztrált: 2016 augusztus 16 kedd , 12:54:06
    • Bejegyzések: 1

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Sziasztok!

    2020-as Lodgy 1.33 Tce olajcseréhez kérnék segítséget. Azt megtaláltam a régi fórumban, hogy Castrol GTX 5W30 (RN17) a gyárilag javasolt. Jól gondolom, hogy ebből 5L elég lesz?
    Illetve van preferált olajszűrő márka? Bosch, Valeo, etc?
    Köszönöm előre is!
     
  • ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    ficsorendre
    ficsorendre
    • Regisztrált tag #1934
    • Regisztrált: 2013 február 15 péntek , 20:32:38
    • Bejegyzések: 7

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Sziasztok!

    Új Dacia Lodgy:
    Nekem az AdBlue 15000Km-nél jelzett először és akkor belement a 10L, egy kanna.
    Üdv: Ficsor Endre
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Sziasztok!

    2020-as Lodgy 1.33 Tce olajcseréhez kérnék segítséget. Azt megtaláltam a régi fórumban, hogy Castrol GTX 5W30 (RN17) a gyárilag javasolt. Jól gondolom, hogy ebből 5L elég lesz?
    Illetve van preferált olajszűrő márka? Bosch, Valeo, etc?
    Köszönöm előre is!

    Vic


    Szia!
    Nem elég az 5L. Hivatalosan 5.3L kell. Valójában ha teljesen kicsöpög, és a végén felemeled a jobb első emelési pontnál az autót annyira,m hogy még a hátsó kerék is elemelkedjen a talajtól, akkor belemegy az 5.5L.
    Gyári olajszűrőt használj, a cikk-cakkos kialakítás miatt 2-szer akkora felületen szűr mint az utángyártottak. Ezzel biztosan nem lesz olajhiány, és megfelelő minőségben is szűr. Márkaszervizben kapni. cikkszáma: 152095084R
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve


    Sziasztok!

    Új Dacia Lodgy:
    Nekem az AdBlue 15000Km-nél jelzett először és akkor belement a 10L, egy kanna.
    Üdv: Ficsor Endre

    ficsorendre


    Szia!
    Ne hagyd ennyire leürülni, mert sok gond van velük. Max 5ezer km-enként tankoló pisztolyról (ahol nagy a kamion forgalom, mert ott friss) töltsd fel. Így elkerülhető a viszonylag gyakori szoftveres hülyülés, vagy szintérzékelő csere. Ami garancia időn túl, ha zsebből kell fizetni, nagyon fájó lesz.
     
  • andrej
    • Regisztrált tag #3045
    • Regisztrált: 2018 november 16 péntek , 07:04:54
    • Bejegyzések: 5

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    andrej
    andrej
    • Regisztrált tag #3045
    • Regisztrált: 2018 november 16 péntek , 07:04:54
    • Bejegyzések: 5

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Hali.

    Kéne 1 kis segítség.
    (2019 )1.6 benzines lodgyba milyen gyári olaj kell?
    Én erre emlékszem:elf evolution rn-tech elite 5w-30.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Szia!
    Az is jó bele, de luxus. Elég az ELF SXR 5W30 is.
     
  • andrej
    • Regisztrált tag #3045
    • Regisztrált: 2018 november 16 péntek , 07:04:54
    • Bejegyzések: 5

    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    andrej
    andrej
    • Regisztrált tag #3045
    • Regisztrált: 2018 november 16 péntek , 07:04:54
    • Bejegyzések: 5

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Köszi Gergő.
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    4 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    4 éve

    Felkerültek ma az új alufelnis kerekek a korábbi gyári flexwehl -ek helyére. A 4 éves TPMS szenzorok helyett is új lett vásárolva.
    Jelentős a javulás úttartás, és zaj komfort terén (pedig papíron csak -2dB). Illetve a km óra sem csal annyit, mert pár mm-t nőtt az átmérő. A gyárilag 6 coll széles és ET40-es felnin 195/55 R16 Continental XL-es gumi volt. E helyett lett 6.5 coll széles és ET35-ös felni, 205/55 R16 Michelin Energy gumi.
    Ez a gumi ebben a méretben a Sandero-mon nagyon bevált, ezért választottam ezt. Igaz nem erősített oldalfalú, de gumisok szerint a Lodgynál jóval súlyosabb egyterűek jó részére sem az kerül gyárilag. Így, hogy nem erősített oldalfalú, a csatorna fedeleket, kisebb úthibákat is komfortosabban kezeli. Remélem bírni is fogja smile Kanyarban nem kúszik, tapadása is jó.
    A jobb úttartásban pedig szerepe van annak, hogy 10mm-el szélesebb a tapadó felület, és ezzel a felnivel külső oldalon 11mm-el szélesebb, belső oldalon bő 1mm-el. Így szélben sem olyan billegős az autó mint korábban. Teljesen stabil autópályán nagy sebességnél is. Persze ebben szerepe van a már múltkor beépített Audi rugónak, cserélt lengéscsillapítónak is.
    Így a futómű projekt kész smile
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Sziasztok !
    Úgy tűnik, elromlott a visszagurulás gátló funkció, ami emelkedőn állva a fékpedál felengedése után még pár mp-ig fékezve tartja az autót. A szervizben mondták, hogy próbáljam meg taposni a féket, mert csak akkor kapcsol be, de nem segített ez sem. (viszem majd szervizbe)

    Sokan jártunk így ezzel ? Netán típushiba lenne ?
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Szia!
    Még senki.
    Nem jól használod, vagy nem elég nagy az emelkedő.
    Határozottan nyomd a fék pedált. Közben másik lábbal kuplung be, és kapcsolj 1-esbe. Amíg leszállsz a fékről, és átteszed a lábad a gázpedálra, addig kb. 3 másodpercig fogja a fék az autót.
     
  • TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    3 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    TZolka
    TZolka
    • Regisztrált tag #3141
    • Regisztrált: 2019 november 25 hétfő , 09:19:55
    • Bejegyzések: 12

    Isten hozott!
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    3 éve

    Igazad vagyon. Valahogy úgy emlékeztem, a fékpedállal egyedül is aktiválható a dolog (és a szervizes is csak a féket említette, ezért nem gyanakodtam), de valóban, kuplung és sebességbe tétel is kell hozzá.
     

  • 1
  • 2
Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
Moderátor(ok): Admin, Administrator, Forma1, kekek, RS_Misi
#maradjotthon
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2022