Loading…

Close
DACIA Klub Magyarország
  • Hírek
  • Fórum
  • A klub
    • Bejelentkezés
    • Régi oldalaink
    • Csináld magad!
    • Klubtalálkozók
    • Klubszabályzat
    • Fórumszabályzat
    • Sütiszabályzat
    • Oldaltérkép
  • Kapcsolat
  • Kereső
  • Mi történt?

Fórum

  • Fórum
  • Általános eszmecsere
  • Dacia, típusok szerint
  • Dacia Spring

Dacia Spring

Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
  • Forma1
    • Regisztrált tag #2162
    • Regisztrált: 2013 március 27 szerda , 10:18:59
    • Bejegyzések: 12

    Forma1
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Forma1
    Forma1
    • Regisztrált tag #2162
    • Regisztrált: 2013 március 27 szerda , 10:18:59
    • Bejegyzések: 12

    Forma1
    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Dacia Spring
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Sziasztok!
    5 hónapja Springezünk, ezalatt bő 8000 km jött össze. Bármilyen kérdésben szívesen megosztom a tapasztalatokat.
     
  • Forma1
    • Regisztrált tag #2162
    • Regisztrált: 2013 március 27 szerda , 10:18:59
    • Bejegyzések: 12

    Forma1
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Forma1
    Forma1
    • Regisztrált tag #2162
    • Regisztrált: 2013 március 27 szerda , 10:18:59
    • Bejegyzések: 12

    Forma1
    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia bicajos!

    Engem sokminden érdekelne.
    Pl.:
    1. Töltési idők
    2. Megtehető távolságok hűtéssel/fűtéssel
    3. Bár nagyon hidegek még nem voltak, de tapasztaltál-e, a környezeti hőmérséklettől függő töltési idő szükséglet
    növekedést / megtehető km-ek csökkenést?
    4. Mire használjátok?
    5. Van-e másik, hagyományos motoros autó mellette?
    6. Mennyire tervezhető az utazás vele, voltak-e meleg helyzetek, amikor éppen csak eljutottatok a töltőig, illetve kellett-e már
    menteni lemerülés miatt?
    7. Milyen szeviz intervallumok vannak és olyankor mit csinálnak?
    8. Bármi más, amit fontosnak gondolsz.
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Uppsz! Megpróbáltam egyszerre válaszolni mindenre, de kiléptetett, mire a végére értem. Megpróbálom még egyszer, részletekben:

    1.:Eddig csak otthon töltöttünk, gyári konnektoros töltővel. Kb 2000 wattot vesz fel, 15%- ról 12 óra 40 percet ír, de valójában gyenge 12 óra alatt végez. Nem szoktuk gyakran 100- ra tölteni.
    2.: Soha nem használjuk az ECO módot, a forgalom tempójában haladunk, igény szerint hűtve-fűtve. 40% töltöttségtől lehetőség van előfűtéste-előhűtésre, de az app meglehetősem bizonytalanul működik, nem sokszor használtuk ezt a funkciót. Nyáron 9,3 kW/ 100 km fogyasztás mellett kb 285-290 km-t tudott, jelenleg 10,4-es átlaggal 250 km körül tud. Nyilván lassításkor igyekszünk minél többet visszatölteni.
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    3.: A garázsban nyáron 26-28 fok volt, most 16 körül. A töltési idő nem változott érzékelhetően. A hatótávról írtam a 2-es pontban.
    4.: Párom jár vele dolgozni, ez 2X25 km naonta a Mecseken át,+ helyi szaladgálás, anyataxi, meg gyakorlatilag mindenre használjuk, amikor beférünk.
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    5.: Mivel 4 gyerkőcünk van, van mellette a Lodgy. Az utóbbi időben meglehetősen keveset megy, de legalább mentesült a rövid utak többségétől.
    6.: Amit a tippelőóra ír, azt megszokott körülmények között tudja. Hosszabb úton, nagyobb tempóval a 280 km-ből olyan 220-230 lesz valójában nyáron. Eddig a legalacsonyabb töltöttség 4% volt, amivel hazaértünk, és láttam videót, melyben 30 km-t mentek 0%-kal. Szóval nincs para. Tud egyébként tölteni 7 kWh-val egy fázisról, és 30 kWh-s CCS lehetőség is van adott esetre, de a régi kis autónkkal 8 év alatt 5 alkalommal voltunk olyan messze, hogy máshol kellett volna tölteni, ha Spring lett volna.
     
  • bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    bicajos
    bicajos
    • Regisztrált tag #1291
    • Regisztrált: 2009 augusztus 09 vasárnap , 15:29:45
    • Bejegyzések: 12

    bicajos
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    7.: Az évenkénti átvizsgálás díjára áprilisban 25000 forintot mondtak. Azóta változott ez-az a világban, szóval gondolom már nem annyi. Ezen kívül fékfolyadékot és 12 voltos akkut kell cserélni 4 évente, hűtőfolyadékot 5 évente.
    8.: A műbőr ülésekre került méretpontos szövet huzat sokat dobott a komfortérzeten.
    Rövid használat után elkezdett recsegni-ropogni az első futómű, de nem kicsit. Némi vizsgálódás után kapott a két trapézgömbfej oldalanként 1,5 köbcenti zsírt injekciós tűvel (kerékpár teleszkópba való, nem károsítja a gumi porvédőt). Azóta hibátlan, és az elengedett kormány élénkebben tekeredik vissza egyenesbe.
    Hátrafele is úgy megy, mint előre. 30 km/h- nál elhallgat a csipogás, és 50- nél is élénken reagál a gázadásra. Gyorsabban nem mertem kipróbálni.

    Remélem, tudtam segíteni. További tapasztalatokat igény esetén szívesen megosztom.
     
  • Forma1
    • Regisztrált tag #2162
    • Regisztrált: 2013 március 27 szerda , 10:18:59
    • Bejegyzések: 12

    Forma1
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Forma1
    Forma1
    • Regisztrált tag #2162
    • Regisztrált: 2013 március 27 szerda , 10:18:59
    • Bejegyzések: 12

    Forma1
    Főadmin
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Köszönöm szépen a válaszaidat, a hátramenetes rész nagyon tetszett. smile
     
  • Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Nagya21
    Nagya21
    • Regisztrált tag #2547
    • Regisztrált: 2015 március 16 hétfő , 09:02:22
    • Bejegyzések: 75

    Székesfehérvár
    Nincs visszaút
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve


    7.: Az évenkénti átvizsgálás díjára áprilisban 25000 forintot mondtak. Azóta változott ez-az a világban, szóval gondolom már nem annyi. Ezen kívül fékfolyadékot és 12 voltos akkut kell cserélni 4 évente, hűtőfolyadékot 5 évente.
    8.: A műbőr ülésekre került méretpontos szövet huzat sokat dobott a komfortérzeten.
    Rövid használat után elkezdett recsegni-ropogni az első futómű, de nem kicsit. Némi vizsgálódás után kapott a két trapézgömbfej oldalanként 1,5 köbcenti zsírt injekciós tűvel (kerékpár teleszkópba való, nem károsítja a gumi porvédőt). Azóta hibátlan, és az elengedett kormány élénkebben tekeredik vissza egyenesbe.
    Hátrafele is úgy megy, mint előre. 30 km/h- nál elhallgat a csipogás, és 50- nél is élénken reagál a gázadásra. Gyorsabban nem mertem kipróbálni.

    Remélem, tudtam segíteni. További tapasztalatokat igény esetén szívesen megosztom.

    bicajos


    HAli!
    A 67 mintáju Balkanc@r targoncámon is 3-3 sebesság van........... smile
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Szia Bicajos!
    Bocs, hogy belekotyogok, de sokan keverik, te is elírtad.
    Ami mennyiséget beletöltesz, az a kWh. Ezt mutatja a ház villanyórája is.
    Amilyen sebességgel töltöd, az a kW.
    A hozzá adott kis készülék hivatalos neve EVSE. Sokan töltőnek mondják. De nem töltő. Az csak egy áram továbbító eszköz, a töltő az az autóban van beépítve. Azzal 2300W-al (2.3kW) gyorsabban nem érdemes sima 230v-os dugaljról tölteni.
    A Sprint Type2 tölt csatlakozóval rendelkezik alapból. 1 fázison AC 32A-el lehet tölteni. Elméletben, gyakorlatban azonban kb. 6.6kW-al megy.
    CCS csatlakozón gyorstölthető DC árammal is. (ha ez a funkciója hidegben el nem romlik frown )
     
  • Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    2 éve
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás
    Krogergo
    Krogergo
    • Regisztrált tag #331
    • Regisztrált: 2006 augusztus 01 kedd , 18:40:26
    • Bejegyzések: 222

    krogergo
    220 felett
    • Küldés email-ben
    • Nyomtatás

    2 éve

    Ja és amikor még ott voltam, láttam aktívan FB-okozol. Nem árt, ha tudod ki kicsoda. A Szép Ernő (valójában Kerpely Ádám, az AGT tulaja, valószínű miatta szűnt meg az előző profilom), Robert Reisinger, Barek Péter ,,maffia" uralja szinte az összes elektromos autós csoportot. A saját töltős egyéb cégeiket ,,tolva". A másik ,,szép gyerek" meg a Juhász. Na őt sem kell félteni smile
    Szóval a FB-on ami megy EV téren, az gyomorforgató, egyesek kiskirálysága.
     

Válasz írása 
  • Ugrás ide: Előző téma
  • Ugrás ide: Következő téma

  • Ugrás ide: Dacia, típusok szerint
  • Ugrás ide: Szövegelő
  • Ugrás ide: Problémák, megoldásaik
  • Ugrás ide: Adok-veszek
Moderátor(ok): Admin, Administrator, Forma1, kekek, RS_Misi
#maradjotthon
Minden védjegy © a tulajdonosaiké, minden más tartalom © a Daciaklub.hu közösségé! Dacia Klub Magyarország ©2005-2022